Onko täällä sellaisia parisuhteita, joissa vain toisella on ajokortti?
Miten saatte elämän onnistumaan, jos vain toinen ajaa autoa?
Kommentit (48)
Haluan asua taajaman ulkopuolella joten en voi edes harkita kortitonta kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa ajatella ongelmana olen aina ollut suhteissa ainut ajokortillinen. Ei siis kokemusta mistään muusta.
Mistä oikein löydät pelkkiä luusereita? Kortittomuus on yhtä rajoittavaa suhteessa kuin invaliditeetti.
Aha.
Avokilla ei ollut ajokorttia, molemminpuolinen alaraaja-amputaatio. Kimppaannuttiin parikymmentä vuotta tapahtuman jälkeen.
Hyvää päästäistä sinulle.
Terveisin N57, dysmelia - eikä ole ollut rajoite parisuhteissa, ketään ei vielä ole kehunut invalidiksi.
Miehen kortti jäi sairauden takia hyllylle, nyt saan aina ajaa. Nyt on uusi e-power auto, se on nautittava ajopeli, ajelen usein yksin huvilenkkejä musiikkia kuunnellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa ajatella ongelmana olen aina ollut suhteissa ainut ajokortillinen. Ei siis kokemusta mistään muusta.
Mistä oikein löydät pelkkiä luusereita? Kortittomuus on yhtä rajoittavaa suhteessa kuin invaliditeetti.
Ai luuseri, jos ei ole ollut rahaa ajaa ajokorttia ja ostaa autoa? Itselläni on ajokortti, mutta ajotaitoinen en ole. Kävin aikoinaan autokoulun ja sen jälkeen ei ollut kymmeniin vuosiin mahdollisuutta ajaa autolla ollenkaan. Nyt kun olisi, niin en tietenkään osaa ajaa, jos olen ajanut 30 vuotta sitten muutaman tunnin autokoulussa.
Ettei vaan olisi niin, että vanhemmat kustansi sun ajokortin ja ajoit ensin vanhempiesi autolla.
Mulla ajokortti, miehellä ei. Ei ongelmaa.
Kyllähän sitä ainoana kortillisena aina vähän päätyy sellaiseen kuskausrooliin, että aina on lähdettävä, vaikka ei just itsellä olisi asiaa mihinkään. 🤷🏻
En kyllä kattelis semmosta miestä kellä ei ois ajokorttia ja autoa. Itsellä kyllä on ajokortti, mutta en todellakaan rupea kuskiksi miehelle. Se on miehen homma se. Paitsi toki jos itse haluan välttis johki päästä. Ennemin yksin kuin ajokortiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se välillä raskasta. Olisi kiva välillä vuorotella ajamista jos on pitkä matka. Viime kesänä ajoin Helsingistä Kilpisjärven kautta Norjaan ja takaisin niin olisihan se kiva jos paremmalla puoliskollakin olisi ajokortti.
Ettekö pitäneet taukoja että saat levätä? Potkaise tuollainen vaimo pihalle. Et ole hänen taksikuski.
Meillä ajaa kumpikin, mutta mies ei suostu hoitamaan lasta edes silloin kun on mun vuoro ajaa. Ajan tahallaan suuremman osan, kun hän vetoaa aina "mä ajoin kilometrin pidempään, niin tarvitsen lepoa, en voi antaa lapselle vettä". Käytännössä siis pysähdytään aina kun lapsi tarvitsee jotain mun ajovuorolla. :)
Meillä on molemmilla kortti, mutta mieheni haluaa aina ajaa. Sopii minulla. Hyvin pääsen hänen kyydissään kaikkialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se välillä raskasta. Olisi kiva välillä vuorotella ajamista jos on pitkä matka. Viime kesänä ajoin Helsingistä Kilpisjärven kautta Norjaan ja takaisin niin olisihan se kiva jos paremmalla puoliskollakin olisi ajokortti.
Ettekö pitäneet taukoja että saat levätä? Potkaise tuollainen vaimo pihalle. Et ole hänen taksikuski.
Missö luki että on kyse vaimosta?
Parempi puoliso on yleensä vaimo.
Ei ole osunut kohdalle mutta näkisin ettei ongelmaa tule kunhan kortiton hyväksyy että mennään sen kortillisen ehdoilla. Eli taksipalveluja ei ole enkä todellakaan hyppää ajelemassa ja kyläilemässä tuontuosta vapaalla ollessani. Omat menot ja harrastukset ajavat puoliosn menojen ja harrsatusten ohi. En aio kieltäytyä omasta elämästä ja omista menoista vain koska olen suhteessa kortittoman henkilön kanssa. Suhde ei voi olla pelkkää suorittamista.
Eipä se ollut aikanaan ongelma. Pyörälläkin onistui lasten kuljettaminen päiväkotiin, vaikka matkaa olikin. Ajokortin suoritin kun työmatka piteni. Toki nyt helpottaa lasten kuljetuksia kun on molemmilla ajokortit. Kaikesta voi tehdä ongelman halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sitä ainoana kortillisena aina vähän päätyy sellaiseen kuskausrooliin, että aina on lähdettävä, vaikka ei just itsellä olisi asiaa mihinkään. 🤷🏻
Miksi pitäisi olla kuskina? On kai hän ennenkin päässyt liikenteeseen ennen parisuhdetta.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha.
Avokilla ei ollut ajokorttia, molemminpuolinen alaraaja-amputaatio. Kimppaannuttiin parikymmentä vuotta tapahtuman jälkeen.
Hyvää päästäistä sinulle.
Terveisin N57, dysmelia - eikä ole ollut rajoite parisuhteissa, ketään ei vielä ole kehunut invalidiksi.
Kyllähän erikoisvalmisteisia autoja on jalattomille tai alaraajahalvaantuneille.
Ei ole Riikka Purrallakaan ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Voi jumalauta...
Näinhän se menee
Mä pakotin miehen aikanaan autokouluun. Tylyä mutta en halunnut olla aina yksin kuskina. Mies kyllä oppi tykkäämään ajamisesta, nyt sillä on oma autokin, parempi kuin minulla 😅
Miehelläni on ajokortti, minulla ei. Emme omista autoa ja hyvin on pärjätty. Matkat menee kävellen, pyörällä tai julkisilla. Jos autoa tarvitaan, se saadaan sukulaisilta lainaan.