Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko pystyisit käyttämään käteistä kuukaudessa?

Vierailija
15.04.2025 |

Leikitään, että saat ison summan käteistä. Paljonko saisit uppoamaan ostoksiin ja muuhun?

Muutama sääntö; et voi tallettaa rahoja tilille, et voi antaa rahaa muille. Voit ostaa tavaroita ja palveluita, ja voit maksaa niitä myös muille, mutta et voi myydä niitä.

Itse en muutamaa tonnia enempää saisi kulumaan. Ruokaa, ja vaatteita, varsinkaan paikallisesta valikoimasta ei ihan rajattomasti löydy. Jotain elektroniikkaa ehkä, mutta mitään monen tonnin juttuja käteisellä hankala ostaa. Laskujen maksu käteisellä ei onnistu, eikä nettiostokset. Eipä taida autoakaan autoliikkeestä saada käteisellä.

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlasin muutaman autoliikkeen. Esim Kamuxin sivuilla:

04. Voinko ostaa auton käteisellä?

Turvallisuussyistä emme käsittele käteistä liikkeissämme. Hoidamme kaikki maksut sähköisesti tilisiirrolla verkkopankin kautta.

Vierailija
82/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka olisi kuinka rikas, niin autoa ja ylellisyystuotteita lähes mahdoton ostaa. Ei raha kelpaa. Laillinen valuutta. No pitää sitten "köyhäillä" ja käyttää rahoja vain päivittäistavaroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, no kyllä nyt ainakin 50 000 saisin menemään. Ostaisin sähköpyörät mulle ja miehelle ja uuden auton :D Ja sitten tietysti uusia vaatteita koko perheelle, teltat, makuupussit, makuualustat, kengät kaikille. Astioita voisin ostaa. Soittaisin keittiöremonttiliikkeille, että voiko remonttikulut maksaa käteisellä. jos voisi, niin nostaisin summan samantien 100 000 euroon. :D En näe ongelmaa.

Näytä mulle autoliike, josta voit ostaa uuden auton ja maksaa sen käteisenä seteleillä

Eiköhän tuota joku yksityishenkilö myisi. Uusi meinasi nyt itselle uusi, ei ole pakko olla uudenuusi. Jos rempat ja autot ei onnistu, niin edelleen listaan jäisi sähköpyörät x 2, itselle voisin ostaa myös maastopyörän, lapsille parit Woomit ja miksei seuraavaa kokoa odottamaan. Talvivaatteet voisin uusia kaikille ja kengät ja miksei muitakin vaatteita. Puhelimet, uuden läppärin voisin itselleni ostaa. Huonekalukaupoilla varmaan kelpaisi käteinen. Kaapit täyteen ruokaa. Ja tosiaan ne retkeilyvarusteet kuntoon. Kyllähän tälläkin vähintään 30 000 palaisi, varmaan helposti enemmänkin.

Vierailija
84/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä, no kyllä nyt ainakin 50 000 saisin menemään. Ostaisin sähköpyörät mulle ja miehelle ja uuden auton :D Ja sitten tietysti uusia vaatteita koko perheelle, teltat, makuupussit, makuualustat, kengät kaikille. Astioita voisin ostaa. Soittaisin keittiöremonttiliikkeille, että voiko remonttikulut maksaa käteisellä. jos voisi, niin nostaisin summan samantien 100 000 euroon. :D En näe ongelmaa.

Näytä mulle autoliike, josta voit ostaa uuden auton ja maksaa sen käteisenä seteleillä

Mikä tahansa autoliike.

Jos menee sinne mukanaan kottikärryllinen rahaa niin AIVAN TAATUSTI ei tarvitse kävellen lähteä takaisin kotiin.

Vierailija
85/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa autoliike.

Jos menee sinne mukanaan kottikärryllinen rahaa niin AIVAN TAATUSTI ei tarvitse kävellen lähteä takaisin kotiin.

Ei niillä välttämättä ole laitetta, milla tarkistetaan että rahat on aitoja. Ne käskee sun tallettaa rahat tilille ja palata uudestaan asiaan.

Vierailija
86/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa autoliike.

Ei niillä välttämättä ole laitetta, milla tarkistetaan että rahat on aitoja. Ne käskee sun tallet

Jos antaisin sulle 20 000 € puhtaana käteen ylimääräistä vaivanpalkkaa niin, että vaivautuisi lähtemään käymään läheisessä pankissa tarkistuttamassa rahojen aitoutta?

Vierailija
87/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koruliikkeen hyllyt kun käy tyhjentämässä niin siinä jo tulee aika potti. Kottikärryllinen arvokelloja ja timanttisormuksia. Puolessa tunnissa saisi tavallisen duunarin kymmenen vuoden palkan verran rahaa kulumaan.

Minultakin onnistuisi, ihan rajattomasti. Ei olisi ongelmaa. 

Vierailija
88/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menisi. Nopeisiin naisiin ja hitaisiin hevosiin, ja viinaan tietysti. Loput tuhlaisin.

Vierailija
89/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saisin varmaan muutaman tonnin menemään, mutta olen huono tuhlaamaan, enkä osta mitään älyttömän kallista koskaan 

Vierailija
90/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa autoliike.

Taatusti kävelet kottikärryjen ja rahojen kanssa ulos ilman autoa. Eivät käsittele käteistä. Turha siis kuvitella.

Vierailija
91/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko suku ja kaveritkin perheineen Tahitille lomailemaan. All inclusive. Täältä pesee.

Miten ajattelit maksaa matkan käteisellä?

Matkatoimistoista saa edelleen ostettua lentoja ja muita matkoja käteisellä, tässä yksi esimerkki

https://www.myjet.fi/miksi-meidat/

Hotellin voi maksaa käteisellä paikan päällä.

Ulkomailla onnistuu vielä paljon paremmin käteismaksut, voi esimerkiksi mennä vain lentokentälle ja ostaa lennon jne. Ei tarvitse mitään matkatoimistoa.

Vierailija
92/92 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin ison summan käteistä, niin käyttäisin sen kodin siivoukseen, meille saisi tula vaikka joka viikko siivomaan talon kunnolla. Matkustamiseen, matkustaisin  Suomessa ja niissä maissa mihin pääsisin sujuvasti vain käteistä käyttämällä. Kävisin kampaajalla useammin, jalka-, käsi- ja kasvohoidoissa,shoppailisin vaatetta, osa huonekaluista vaihtoon, pintaremonttia taloon, puutarha ja piha siistiiksi jonkun firman kautta, ottaisin kahdelle lempisalilleni vuosikortit. Helposti saisin useamman tonnin kulutettua per kuukausi. Sanotaan nyt vaikka 5000-8000€ per kk. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän