Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoit jos tuntematon "kollegasi" alkaa huutaa sinulle tyhjästä?

Vierailija
15.04.2025 |

Oli aika yllättävä tilanne, hän mummeli-iässä, minä aikuinen. Teimme samaa duunia ja hän kilahti 3 kertaa täysin tyhjästä. Oli tällainen minä omistan koko maailman ja olen tehnyt tätä 100 vuotta... Minä en kilahtanut takaisin, vaikka olisi tehnyt mieli paiskata mummelia tuolilla otsaan. Miten reagoitte tuollaisissa yllättävissä tilanteissa, joissa toinen vetää omia kilareitaan kaikesta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kai yrittänyt selventää mitä tämä ns tyhjästä oli ihan ensitöikseni. 

2/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus työpaikassa jossa yksi ihan rivityöntekijä tykkäsi kouluttaa muita. Uusia kun tuli, kävi karjumassa niille naama punaisena. Pääsin itse samaan tulikasteeseen, ja jostain syystä reaktioni oli se että aloin nauraa. Tilanne oli niin absurdi. Siitä ei kamalan paljon tykätty, ja vihanpito kesti niin pitkään kuin sopparikin. Ei meistä kavereita olis tullut muutenkaan, tää oli sellainen jätkänainen joka puhui ystävällisesti ainoastaan miehille, muuten oli avoimen vihamielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aina riippuu koko tilanteesta miten reagoi. Mutta kerran kun käynyt noin niin suhtauduin tuollaiseen ihmiseen kuin pikkulapseen, se tilanne oli niin absurdi etten heti ollut varma oliko tosissaan vai vähän outoa huumoria :D En pelästynyt kun tyypillä ei ollut minkäänlaista valtaa, koko työyhteisössä oli semmoinen yksinäinen erillään oleva outo jurottaja. Taisin kysyä vaan epäuskoisena ystävällisesti että helpottiko ja yrmy lähti pois paikalta

Vierailija
4/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiinni tilanteesta. Annan kilahtaa, mitä se minulle kuuluu, jos toinen huutaa. Mitä tyynempänä pysyy, sitä sähäkämmin toinen yleensä yrittää "kouluttaa". En reagoi, en kommentoi, en ole kuulevinani. Sanon lopuksi, että "jaha" ja jatkan työtä.

MInua ei voi syyttää, että provosoin tai olin ilkeä. Kun on ihan hiljaa, ei pomolle voi mennä valittamaan, että se aloitti.

Vierailija
5/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huutaminen ja kilahtelu nyt ei ole mitenkään hyväksyttävää, ellei kenenkään henki ollut väärässä. Tosi paha sanoa tuohon mitään ilman tarkempia yksityiskohtia, jos et edes kerro mitä teit "väärin" ja missä tilanteessa. Ja jos kyseessä on oikeasti joku rollaattorilla kulkeva vanha "mummeli", niin raivoaminen ilman syytä voi tietysti olla myös muistisairauden merkki.

Mutta tämän palstan tuntien "mummeli" on jotain 45 ja olet tietysti itse jotain 35 v., mutta identifioidut vielä nuorisoksi.

Vierailija
6/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin kuulokkeet korville ja jatkaisin työntekoa.

Vierailija
7/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huutaminen ja kilahtelu nyt ei ole mitenkään hyväksyttävää, ellei kenenkään henki ollut väärässä. Tosi paha sanoa tuohon mitään ilman tarkempia yksityiskohtia, jos et edes kerro mitä teit "väärin" ja missä tilanteessa. Ja jos kyseessä on oikeasti joku rollaattorilla kulkeva vanha "mummeli", niin raivoaminen ilman syytä voi tietysti olla myös muistisairauden merkki.

Mutta tämän palstan tuntien "mummeli" on jotain 45 ja olet tietysti itse jotain 35 v., mutta identifioidut vielä nuorisoksi.

korjaus: siis henki ollut "vaarassa" tietysti, ei "väärässä"

Vierailija
8/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole kukaan huutanut, mutta työpaikassani on kummallisia "huomauttelijoita", jotka jostain syystä olettavat, että jos jotain on tehty väärin, se on varmasti ollut joku osa-aikaisista työntekijöistä joka niin on tehnyt.

Tyyliin "hei kuule, ihan vain tiedoksi että älä jätä tuota ovea auki, jooko". Okei, mutta en koskaan edes kulje kyseisestä ovesta, joten en tee tällä tiedolla mitään. Mutta kiva juttu 👍

Tai "hei kuule, nyt on X:stä valitettu että sinne on tuotu jatkuvasti vääriä papereita, että voisiko olla vähän tarkempi sen suhteen?" Okei, mutta itse asiassa minä saan aina olla korjailemassa jonkun muun, oletettavasti kokoaikaisen työntekijän tekosia, joka viskoo näitä papereita minne sattuu. Mutta kiva juttu 👍

En sano ikinä näihin mitään, mutta tuntuu sekä huvittavalta että ärsyttävältä, että sylttytehtaan oletetaan aina automaattisesti olevan joko minä tai joku muu osa-aikainen.

Vierailija
9/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ollu tuntematon. Se oli mun NS pomoni. Entinen sellainen. Olin pannut merkille, että se oli usein poissa töistä useitakin päiviä yhteen menoon, ja ku se kehtas tulla paikalle, se näytti ihan krapulaiselta akalta. Eikä antanut mulle juurikaan koskaan töitä !!!! Ja kerran se anto tehtäväksi mulle tehä joku käsikoru. Jonkun hököttinen avulla ! Eipä se sille kelvannut !!!!! Mä en ikinä suunnittele sitä tai muitakaan koruja, mä vaan teen niitä. Sellaine vie turhaa aikaa. Ja ku olin NS töissä yhen jo aikaa sitten puretun koulun ruokalassa, sielläkään mua ei kohdeltu oikein. 

Vierailija
10/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kilahdettu noin. Kädetkin sillä huito mun naaman edessä. Itte puhuin rauhallisesti ja mietinkin mitähän tässä käy ja onneksi on sentään valvontakamerat. Ihan huusi asiasta johon mulla ei ollu vaikutusvaltaa,mutta se oli kuulemma mun vika.

Vierailija
11/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan näin: 👁👄👁

Vierailija
12/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole kukaan huutanut, mutta työpaikassani on kummallisia "huomauttelijoita", jotka jostain syystä olettavat, että jos jotain on tehty väärin, se on varmasti ollut joku osa-aikaisista työntekijöistä joka niin on tehnyt.

Tyyliin "hei kuule, ihan vain tiedoksi että älä jätä tuota ovea auki, jooko". Okei, mutta en koskaan edes kulje kyseisestä ovesta, joten en tee tällä tiedolla mitään. Mutta kiva juttu 👍

Tai "hei kuule, nyt on X:stä valitettu että sinne on tuotu jatkuvasti vääriä papereita, että voisiko olla vähän tarkempi sen suhteen?" Okei, mutta itse asiassa minä saan aina olla korjailemassa jonkun muun, oletettavasti kokoaikaisen työntekijän tekosia, joka viskoo näitä papereita minne sattuu. Mutta kiva juttu 👍

En sano ikinä näihin mitään, mutta tuntuu sekä huvittavalta että ärsyttävältä, että sylttytehtaan oletetaan aina automaattisesti olevan joko minä tai joku muu osa-aikainen.

Ei tuo ole pelkkä oletus, ihan faktaahan se on, että osa-aikaisina ovat he, joista ei ole kokoaikatyöhön. Sama määräaikaisten kanssa, koko ajan saa olla korjaamassa tekemisiään.

Vierailija
13/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on epäasiallista käytöstä. Siitä kannattaa kertoa esimiehelle. Jos tällainen tyranni pystyy huutamaan ihmisille ilman, että he vievät asiaa eteenpäin, kukaan ei pistä tyyppiä ruotuun ja pilaa koko työpaikan ilmapiiriä, aiheuttaa pahimmillaan sairauslomia ja muiden työtehon laskemista. Työnantaja haluaa tietää asiasta. Toki ilmeisesti julkisella puolella tällaista katsellaan joissain paikoissa läpi sormien, mutta kyse on työsuojelullisesta asiasta ja työnantajan on velvollisuus puuttua siihen. Tällaisen huutajan pitäisi saada puhuttelu ja varoitus. 

Vierailija
14/14 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sano ikinä näihin mitään, mutta tuntuu sekä huvittavalta että ärsyttävältä, että sylttytehtaan oletetaan aina automaattises

Sarjassamme kun tyhmyys ja ilkeys asuvat samassa katkerassa päässä. 

Osa-aikaista työtä tekee moni omien arvovalintojensa vuoksi, tai vaikka siksi, että opiskelee samalla.