Mies ei hae enää töitä lainkaan
Mieheni on työtön. Hänellä on korkeakoulutus ja työkokemustakin, mutta koska hän on suuntautunut hyvin marginaaliselle alalle, ei töitäkään puissa kasva. Ongelma on nyt se, ettei se edes yritä. Laittaa hakemuksen johonkin ehkä kerran kuussa, sitten ihmettelee miksei onnista.
Yritän kyllä kannustaa häntä, mutta en viitsi alkaa potkimaan. Olen itse ollut monestikin työttömänä, ja töiden saanti on vaatinut todellista sitkeyttä, mitä miehelläni ei kai ole.
Välillä tuntuu, ettei tilanne varmaan koskaan muutu. Suhteemme muuttuu varmasti, jos näin jatkuu. Voinko MINÄ tehdä mitään?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ainakin turhauttaa kun laitat kymmeniä hakemuksia eivätkä työnantajat edes suostu vastaamaan mitään, liekkö edes perille menneet.
Tämä. Olen laittanut viimeisen puolen vuoden aikana 50 hakemusta ja suurin osa ei vastaa mitään.
Sitten kun on tämä nerokas työttömille 4 pakollista hakua kuukaudessa niin työnantajakaan ei tiedä kuka on tosissaan. Turhia hakemuksia s-posti täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lamaannuttava kokemus kun on monia asioita tehnyt hyvin ja paperit on kunnossa, mutta töitä hakiessa ovet vaan pysyy suljettuna. Itse lähdin ihan eri alalle töihin kun en korkeakoulututkinnollani päässyt minnekään sen alan töihin.
Ja se, kun tosiaan olet jonkin tietyn alan kova osaaja, amatööritason tekijät kokevat sen uhkana ja kääntävät asian niin päin, että sinä et hallitse alaasi. En jaksa tätä katsella enää kertaakaan, kyllä se yrittäjyys taas vaan kutsuu.
Joo minua ei yrittäjyyden jälkeen huolittu alani palkkatöihin. Siellä suositaan mieluummin nuoria, kokemattomia 4h-kerholaisia... okei sitten, kerran kun valitsee yrittäjyyden niin sillä tiellä kannattaakin pysyä.
Ja se, kun tosiaan olet jonkin tietyn alan kova osaaja, amatööritason tekijät kokevat sen uhkana ja kääntävät asian niin päin, että sinä et hallitse alaasi. En jaksa tätä katsella enää kertaakaan, kyllä se yrittäjyys taas vaan kutsuu.