Kuinka paljon sulla on luottokorteissa yhteensä luottoraja?
Kuinka paljon luotosta käytettynä eli kuinka paljon kortit on miinuksella?
Kommentit (88)
Yhteensä taitaa olla 23 000 euroa luottolimiittiä eri korteilla ja tällä hetkellä n. 3000 käytetty (matkan käsiraha ja ihan tavallisia ostoksia). Maksan kaiken mahdollisen luottokortilla riippumatta siitä, kuinka pienestä ostoksesta on kyse, ja kerään cashbackia sen 0,5 % kaikesta. Lasku tietenkin maksetaan kokonaan pois joka kuukausi. Näistä 3000 euron ostoksistakin tulee 15 € takaisin. Pieni summa, mutta miksi en ottaisi sitä talteen?
Tästä on sekin hyöty, että voin laittaa kaikki liikenevät rahat korolliselle säästötilille, kun ei tarvitse pitää ostoksia varten rahaa debit-tilillä. Saan myös pitää rahat n. kuukauden pidempään itselläni korkoa kasvamassa, kun lasku tulee viiveellä.
Lisäksi on vakuutushyödyt: tuoteturvavakuutus ja matkavakuutus ovat tyypillisiä luottokortin mukana tulevia vakuutuksia. Sekä tietenkin kaikki muu turva, jos palveluntarjoaja osoittautuu vaikka huijariksi tai menee nurin tai mitä ikinä, niin luottoyhtiö korvaa ostokset. Debit-kortilla rahat on jo menneet tililtäsi ja siinähän yrität saada korvauksia. Ja vaikka en ikinä ole tarvinnut lähellekään kaikkea 23 000 euroa luottoa, on ihan hyvä tietää, että minulla on valmiina käytettävissä sen verran rahaa, jos tulee vaikka joku kallis hätätilanne. Summa ei polttele, koska se ei ole minun omaa rahaani. Lainaa vain.
Miten hommaatte noin hillittömiä luottoja ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö Visalle siirtämään plussaa etukäteen ja kannattaako? Ennen reissua siis jo, jos ei tiedä paljonko reissussa menee.
Tarkoitatko luottorajan korottamista ?
En.
Vierailija kirjoitti:
Noo, pari korttia on tullut vähän niin kuin annettuna. En muista hakeneeni niitä, mutta ovat kai kuuluneet pankkisopimukseen. Sitten on pari kanta-asiakkuuksiin kytkettyä Mastercardia ja yksi ihan tarkoituksella haettu luottokortti (Norwegian), jolla saan sitä cashbackia. Luottoraja on tullut automaattisesti, en muista, että olisin pyytänyt tiettyä summaa tai ainakaan limiitin korotusta mihinkään korttiin.
Ei se luoton määrä ole mulle mitenkään olennainen juttu, vaan edut, joita kortilla saan. Kuten sanoin, luotolla oleva raha ei polttele, koska se ei ole omaani. Huom. en edes ole mikään suurituloinen, itse asiassa aina aika ajoin olen työttömänä, mutta kortit ovat tulleet aina työsuhteiden aikana.
T. Se, jolla on 23 000 € limiittiä
2000€ ja jatkuvasti yli 1900€ miinuksella. En pysty ikinä maksamaan pois. Monta vuotta ollut jo näin...
Kaks Mastercardia, 2500+3500,-. Käytän lähinnä matkavarauksiin, hotelleihin ja automaattiveloituksena menee Applen iCloud. Tällä hetkellä plussalla 3,57. Eli varaan Maasterila, mutta maksan aina samantien saldon nollille, tai vähän yli, nyt oli hotelliin hinta 546,43, niin siirsin suoraan kortille 550,-.
Joku kysyi, voiko kortille tallettaa lisäsaldoa. Luulisin, et Visallekin voi. En ole itsekään noita luottorajoja viitsinyt nostaa, mutta jos joku matka maksaa vaikka 3800,-, niin Masterilla toimin just niin. Ensin siirrän sinne ylimääräistä, että kate riittää ostokseen. Ja sit maksan sen heti taas nollille, kun varaus on tehty. Varmistin tän joskus pankista, kun ekaa kertaa tein. Vastaus oli, et sitä ei suositella, että kortille maksaa ylimääräistä, sehän on luottokortti, ei mikään säästökortti. Mutta et siihen ei puututa, kun sitä tekee harvoin, ja jos nähdään, että ylisuoritukseen on tuollainen syy, että se tarvitaan jonkun luottoraja suuremman ostoksen tekemiseen. Mä oon kyllä pankille luottokorttiasiakkaana huono, kun en luotoista vielä ikinä ole korkoja joutunut maksamaan.
5000 euroa. Ei mene koskaan luoton puolelle vaan maksan ajoissa pois.
Yksi Nordean Mastercard. Luotto 5000. Ei velkaa senttiäkään mihinkään suuntaan. Ostan vain pankkikortilla ruoat, matkat jne. En elä koskaan yli varojeni vaan seuraan, että palkka riittää ja säästän suurempiin ostoksiin (ei niitä nyt heti samana päivänä tarvitse saada). En halua maksuja kuukauden päästä maksettaviksi. Omistan kyllä velattomia kiinteistöosuuksia Suomessa parista asunnosta ja yhden kämpän vaimon kanssa ulkomailla.
6000€ Mastercardissa yhdessä pankissa ja 5000€ Visassa toisessa.
4500 euroa on raja, käytettynä muutama kymppi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä h****n kristuksia täällä on?
Mulla on 5000e luottokortti ja puolet siitä höylätty. Isoja laskuja tulee ja pari tonnia saattaa tulla lisää.
Normitilanteessa "hyväksyn" itselleni tonnin luottolaskun mut nyt on huonot ajat.
Sen kuule pitäisi olla JUURI toisinpäin. Kun on normaaliajat, voi vähän luottoa olla, Huonoina aikoina taas sitä luottoa ei pidä käyttää.
Ööh, kuulostaa taas persaukisten ongelmilta. Ei mitään käsitystä mistään luottorajoista, kun itsestään selvää, että käytän rahaa vain sen verran kun tilillä on katetta. En edes tiedä kuinka jotakin luottokorttia edes käytetään.
M42
On kaksi luottokorttia, molemmissa 1000€ luottoraja. Muutama kymppi on molemmista käytetty, kun Netflix ja Storytel menevät kortilta. Hyvä hätävara ovat esimerkiksi jos autoa pitää yllättäen korjata tai kissa sairastuu.
5000€ luottoraja. Kerran olen sen käyttänyt kun ostin lennot perheelle ja halusin saada sitä kautta ilmaisen matkavakuutuksen. Korkoa ei tule jos lyhentää luottolaskun kerralla. Muutenkin käytän nettiostoksissa jos yhtään epäilyttää sivuston luotettavuus.
Rahaa ei ole ylimääräistä, mutta luottoa käytän vain jos se raha on jo tilillä, en käytä sitä paikkaamaan taloutta.
N33
Neljä omaa luottokorttia, 60k€ luottorajat yhteensä. Käytän säännöllisesti yhtä ja maksan luoton pois joka kuukausi. Lisäksi firman kortti, jota en käytä, enkä luottorajaa tiedä.
Aktia - Visa 12.000€/kk ja OP-Visa 6000€/kk, yleensä maksan kaiken aina kuun lopussa pois mutta nyt poikkeuksellisesti varasin kesän ja talven matkat samalle laskukaudelle niin lomarahoista vasta sen kuittaan kesäkuussa.
N45
Vierailija kirjoitti:
No jos reissussa sattuu jotain, niin ei ei tule ongelmia maksuissa. Minä sairastuin kerran loman viimeisenä päivänä enkä päässyt matkustamaan muutamaan päivään, joten kaikki järjestelyt meni uusiksi. Kulut meni myöhemmin matkavakuutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä h****n kristuksia täällä on?
Mulla on 5000e luottokortti ja puolet siitä höylätty. Isoja laskuja tulee ja pari tonnia saattaa tulla lisää.
Normitilanteessa "hyväksyn" itselleni tonnin luottolaskun mut nyt on huonot ajat.
Kristuksia? Tarkoitit varmaan kroisoksia :D
2500€ luottoa, velkaa siinä tonni. Ei muita luottokortteja.