Mitä Purra tarkoitti vilunkipelillä?
Ihmettelen mihin hän oikein viittaa. Tai onko ymmärtänyt vilunkipeli-sanan ihan väärin? Vai yrittääkö itse pelata samoilla argumenteilla kuin ihailemansa magamies rapakon takaa?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan tilille ei ole tullut vielä yhtään rahaa vaikka sdp voitti eilen. Milloin sitä alkaa virrata? Lupasivat olla reiluja jonka takija äänestin.
Hassun persupellen hassunhauska vitsi. Ehhehe.
Vilun kipelin voi saada vilustuessaan, kylmän koleilla keleillä. Voi kestää kauankin toipuminen.
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää vasemmistoa, SPD, vihreitä mielenilmauksena hallituksen leikkauksia vastaan 😁
Skipaan kokoPaskan.
Mikään ei tule muuttumaan:
Ennustankin rikkaimmalle prosentille hyviä oloja sekä suuria veronkierron mahdollisuuksia ja täysin päinvastaista työttömille, eläkeläisille ja pienituloisille.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vilunkina sitä että kaikista ikävistä päätöksistä syytetään yksin Purraa, vaikka hallituksessa on neljä puoluetta päättämässä asioista. Ja vaikka oppositiokin myöntää leikkaustarpeen, joka ikinen pienikin leikkaus on väärin ja julmaa ja kylmää vaikkeivat kykene mitään konkreettista itse esittämään.
Populismia, todellakin.
Saksikäsi-Purra irvistyksineen kun leikkasi meiltä myös työpaikat niin eipä paljon heru myötätuntoa hänelle nyt. Ikävien päätösten kanssa ei pelleilä äänestäjille saksikäsikuvilla, olis Riikan pitänyt se ymmärtää.
Vauvalehden analyysi saksikäsikohuvaikutuksesta on yhteneväinen vaalitutkijoiden tekemän havainnon kanssa.
Opposition populistit tekivät vaaleista eduskuntavaalit, vaikka tietävät oikein hyvin, että kunnat ja hyvinvointialueet eivät voi muuttaa hallituksen ns. kurjistamispolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakaan tilille ei ole tullut vielä yhtään rahaa vaikka sdp voitti eilen. Milloin sitä alkaa virrata? Lupasivat olla reiluja jonka takija äänestin.
Kun nyt saisi ne Harakan bensarahatkin.
Vierailija kirjoitti:
Pidän vilunkina sitä että kaikista ikävistä päätöksistä syytetään yksin Purraa, vaikka hallituksessa on neljä puoluetta päättämässä asioista. Ja vaikka oppositiokin myöntää leikkaustarpeen, joka ikinen pienikin leikkaus on väärin ja julmaa ja kylmää vaikkeivat kykene mitään konkreettista itse esittämään.
Populismia, todellakin.
Niiden kolmen muun puolueen äänestäjät ovat halunneetkin tällaista politiikkaa. Perussuomalaiset lupasivat ihan muuta, ja heitä äänestettiin niiden lupausten perusteella.
Kun persut voittaa, se on kansan tahto. Kun persut häviää, se on vassareiden ja punaisten masinoima salaliitto.
Persulogiikka toimii näin.
Tietenkin Purra tarkoittaa omia vaalivalheita ennen viime ek-vaaleja ja hyvå että myöntää ne edes nyt.
Vilunkipeliä ei ole mikään muu kuin se, että persut ovat tehneet hallituksessa aivan toisenlaista talouspolitiikkaa kuin mitä ihmiset äänestivät heidät sinne tekemään. Mikä tämän sisäistämisessä voi olla niin helvetin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Populismia, todellakin.
Saksikäsi-Purra irvistyksineen kun leikkasi meiltä myös työpaikat niin eipä paljon heru myötätuntoa hänelle nyt. Ikävien päätösten kanssa ei pelleilä äänestäjille saksikäsikuvilla, olis Riikan pitänyt se ymmärtää.
Ennen vaaleja lupasivat, että heikoimmilta leikkaaminen "eivät meille käy". Vaalien jälkeen heikoimmilta leikataan, ja puheenjohtaja julkaisee aiheesta naureskelevan kuvan. MIKSIKÖHÄN SE KANNATUS ROMAHTI?
Olen joskus itse äänestänyt Persuja. Persut toimivat vain oppositiopuolueena jolloin voi huudella miten asiat pitäisi tehdä, käytännössä asioiden hoitaminen onkin jotain ihan toista. Surullista.
Mutku Sanna on käynyt piirtämässä kirkkoveneen 100 000 persua äänestäneen lappuun ja ne hylättiin.