Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä kiehtoo merkkivaatteissa ja merkkilaukuissa?

Vierailija
14.04.2025 |

Kysymys otsikossa. En yhtään pysty eläytymään merkkivaate- tai merkkilaukkuaffiniteettiin. Jos tykkäät merkkivaatteista, mikä niissä kiehtoo? 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu.

Vierailija
2/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tiettyjä merkkejä joista tiedän että mitoitus ja koko on minulle oikea. Vaatteissa ja kengissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta uusina.

Käytettyinä noita löytää helposti kolmesta eurosta ylöspäin nettikirppareilta.

Laatu ja design. Siis koska olen esteetikko nautin siitä että jokin asia on kiinnostava ja mielellään vielä itselleni siis tyyliini sopiva. Kyllä tuo harrastus on mutta ei hintava sellainen.

En shoppaa luksusta mutta ihan hyvää laatu mm materiaalit kyllä katson ja kerään. Ehkä osin varmuuden vuoksi. Jopa vaatetus on myllerryksessä enkä pidä keinokuiduista. Siispä kerään luonnonkuitua ja nahkaa reserviin.

Vierailija
4/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
5/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoilu ja laatu. Halvemmissa vaatteissa on mahdollisimman vähän ompelemalla tehtyjä yksityiskohtia.

Vierailija
6/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu on kalliimmissa merkkituotteissa yleensä hyvä

Vierailija
7/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin tupakan poltossa ja aurinkolasien käyttämisessä pilvisellä säällä, eli näyttää coolilta ja katu-uskottavalta 😎

Vierailija
8/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

varma wt-merkki

Vierailija
9/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtahan niitä saa 90% alennuksella Kiinasta suoraan tehtailta. Ne siis tehdään Kiinassa ja myydään länsimaissa 100-300% katteella. Katsokaa  tiktok

Vierailija
10/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aikoinaan löysin kadulta ulkomailla Cucci-metalli merkin. Ompelin sen olkalaukkuuni. Kerran huomasin kun yksi nainen kaupassa katsoi sitä no, suu auki. Olen siis mies. Pitäisikö laittaa myyntii (30 euron) laukku vaikka 3000 alkuhinnasta?

Vierailija
11/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtahan niitä saa 90% alennuksella Kiinasta suoraan tehtailta. Ne siis tehdään Kiinassa ja myydään länsimaissa 100-300% katteella. Katsokaa  tiktok

- tarkoitit varmaan 1000 - 3000% katteella?

Vierailija
12/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole varaa luksusmerkkeihin, mutta kyllähän jokin Guccin tai Pradan vaate on huomattavasti laadukkaampi kuin jokin Henkkamaukan tuote. Kaikki yksityiskohdat on tehty viimeisen päälle, ja jos varaa on, niin miksei.

Vierailija
13/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aikoinaan löysin kadulta ulkomailla Cucci-metalli merkin. Ompelin sen olkalaukkuuni. Kerran huomasin kun yksi nainen kaupassa katsoi sitä no, suu auki. Olen siis mies. Pitäisikö laittaa myyntii (30 euron) laukku vaikka 3000 alkuhinnasta?

Tuijotti varmaan, koska merkissä luki Cucci eikä Gucci....

Vierailija
14/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuijotti varmaan, koska merkissä luki Cucci eikä Gucci....

Totta, korjaan itse itseäni, Gucci siis. Piti ihan käydä katsomassa.

Vierailija
15/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvät merkit on wt lookkia.

Vierailija
16/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu ja tyyli kiinnostaa. 

Mulla esim. Chanelin Classic flap. Näyttää tyylikkäältä, kestää minulta seuraavallekin sukupolvelle ja haluan pitää laukusta hyvää huolta. Laukku on ollut aallon harjalla yli 50 vuotta ja tulee siellä pysymäänkin. Toisin on jonkun muovilaukun kanssa. Se näyttää tyylikkäältä hetken, sen käyttöaika kestää hetken eikä siitä pidetä sen jälkeen huolta. Se hylätään laatikon perälle muiden kaltaisiensa kanssa ja sitten ostetaan taas uusi.

Vierailija
17/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pukeutuminen on differentoitumista. Tiedostettua tai tiedostamatonta. Eli se.

Vierailija
18/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pukeutuminen on differentoitumista. Tiedostettua tai tiedostamatonta. Eli se.

Mitä on differentoiminen?

Vierailija
19/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan erottautumista?

Vierailija
20/24 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä olisi hyvä eritellä ensin, mitä tarkoittaa merkkilaukuilla ja -vaatteilla. Tarkoitetaanko niillä luksusbrändejä, vaikkapa Luis Vuittonia ja Hermès'tä, vai ihan mitä tahansa brändiä (vs. esim. Henkkamaukalla tai vaikka Tokmannilla kaupattavat vaatteet), esim. urheilumerkkejä  (Nike, Haglöfs) tai vaikka farkkumerkkejä (Levi's, Diesel).

Mun mielestä ihmiset ostavat ylipäätään brändejä viestiäkseen jotain itsestään toisille ihmisille, mutta myös siitä syystä, että syystä tai toisesta luottaa johonkin brändiin. Nykyisen nettishoppailun maailmassa on paljon helpompaa ostaa tuttua merkkiä, jos on jonkinlainen kuva sen kokomitoituksesta ja laadusta. Mutta sanoisin, että mitä kalliimpi merkki, sitä enemmän on kyse vaihtoehdosta 1, eli omasta statuksesta viestimisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi