Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monella meni vaaliliput sekaisin: miten nämä pärjää tavallisessa arjessa?!?!

Vierailija
14.04.2025 |

Ja jotkut kysyneet äänestyspaikalla, että "mistä nyt äänestetään?".

Ylen mukaan valtava määriä hylätty siksi, että moni sekoittanut alue- ja kuntavaalien laput, eli laittanut aluevaalin numeron kuntavaalin lappuun ja toisin päin. Miten näin yksinkertaisesta asiasta ihmiset tekee itselleen vaikeaa? Mikseivät kirjoittaneet itselleen selvää muistilappua kumpi on kumpi?

Kommentit (232)

Vierailija
21/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin ennakkoäänestyksessä ei saanut kuin vain yhden lipun kerralla käteen. Ensin aluevaalilipun ja vain sen listat olivat kopissa näkyvissä. Sitten tämä lappu palautettiin. Sitten saatiin kuntavaalin lippu ja taas kopissa oli vain ne listat.

Ei voinut erehtyä.

Turussa sai molemmat kyllä samantien. En silti tajua miten voi erehtyä.. Ja jos on hankalaa, niin vaalipaikallahan on aina mahdollisuus saada avustaja raapustamaan ne numerot lappuun.

Vierailija
22/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näillä kavereilla on vielä äänioikeuskin.

"The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter."

Winston Churchill

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö siellä kaikkialla ollut virkailija katsomassa, että

menee oikeaan lootaan oikean värinen lappu?

Meillä ainakin oli.

Ihan älytöntä, jos tuollaiseen on kaatunut, että ei ole hoidettu siellä

äänestyspaikalla organisointia loppuun saakka kunnolla.

Moni jätti tyhjän, kun ei ollut ehdokasta katsonut valmiiksi siihen toiseen.

Huonostihan nuo oli organisoitu, jos noin paljon jäi epäselvyyksiä.

Kyllä näistä vaaleista rummutettiin VIIKKOtolkulla, joten jos jotain jäi epäselväksi, niin vain itseään voi syyttää.

Vierailija
24/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko aika siirtyä sähköiseen äänestämiseen? Saisi tuloksetkin valmiiksi ennen seuraavaa aamua.

Vierailija
25/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaalivirkailija sanoi minulle, että valkoinen lippu valkoiseen, violetti violettiin laatikkoon.

Tajusin heti, että yrittää vain teettää omia hommiaan minulla? Laitoin piruuttani väärin.

Vierailija
26/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakin ennakkoäänestyksessä ei saanut kuin vain yhden lipun kerralla käteen. Ensin aluevaalilipun ja vain sen listat olivat kopissa näkyvissä. Sitten tämä lappu palautettiin. Sitten saatiin kuntavaalin lippu ja taas kopissa oli vain ne listat.

Ei voinut erehtyä.

Meidän paikkakunnalla sai ennakkoäänestyksessä molemmat kerralla.

Olisikohan tämä sitten pääkaupunkiseudun erikoisuus kun tällä voi äänestää paljon helsinkiläisiä jotka eivät siis äänestä ollenkaan aluevaaleissa. Joten oli helpompaa erotella nuo niin ei tule virheitä helsinkiläisten suhteen.

Vierailija
27/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjaisija

Tai huippulahjakkaita, joille arjen itsestään selvyydet ovat liian helppoja herättääkseen riittävästi keskittymiskykyä. Laitetaan pirttiin tultua postit jääkaappiin ja maidot jää eteisen puhelinpöydälle.

Vierailija
28/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika siirtyä sähköiseen äänestämiseen? Saisi tuloksetkin valmiiksi ennen seuraavaa aamua.

Ei. Ihan liian riskialtista.

Vierailija
29/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autisteja. 

Ei autistit tällaisessa sekoile. Tyypillisesti ovat tarkkoja ja säntillisiä tällaisessa.

Vierailija
30/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen syy persujen tappioon?

Jos on, niin sitä saa mitä ansaitsee.

Kyllä ikääntyminen tekee kaikille tehtävänsä.

Vierailija
31/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkolahjaisija

Luepa tuo sanasi uudelleen, ja mieti, että kuulutko joukkoon.

jos ymmärrät, mitä tarkoitan

Vierailija
32/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voinut erehtyä.

Ei pidä paikkaansa kaikkialla. Itselleni lykättiin molemmat läpyskät kerralla käteen. Ehkäpä sinun äänestyspaikallasi on ollut suurin osa tollomman puoleista porukkaa, kun tuollaiseen ratkaisuun on päädytty, tai sitten sinulla on vain mututietoa, koska käänsit vain sohvalla kylkeäsi koko ennakkoäänestysajan sekä vaalisunnuntain.

Vierailija
33/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaalivirkailija sanoi minulle, että valkoinen lippu valkoiseen, violetti violettiin laatikkoon.

Tajusin heti, että yrittää vain teettää omia hommiaan minulla? Laitoin piruuttani väärin.

Sinäkin möyhäät vain mututietoa, eli et edes äänestänyt. Minun ennakkoäänestyspaikalla oli perinteinen puinen uurna ja kuoret laitettiin sinne suljettuina, eli ihan sama, kummasta reiästä ne kuoret sinne laitettiin.

Vierailija
34/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa oli hyvä järjestelmä, kun oikean ehdokkaan numero oli valmiiksi painettuna äänestyslippuun.

Tämä on meidänkin tavoitteemme.

- SDP

Vierailija
35/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ei se ole oma valinta, jos on kognitiivisia ongelmia. Monella on sairautta, vammaa tai muuta kuntoutustarvetta. Miten pärjäävät arjessa? No huonostihan pärjäävät, kun nykyisin ei saa apua riittävästi.

Olen pidempään yrittänyt päästä muistitutkimuksiin, mutta en pääse. Onko tämä sinun mielestäsi hyvinvointiyhteiskunta?

Vierailija
36/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Ne virkailijathan vahti sen, että

menee oikea väri oikeaan laatikkoon.

Se nyt varmaan ei ollut se ongelma. 

(Vaan se että valkoisessa lapussa oli nelinumeroinen luku ja lilassa kaksinumeroinen, selitetään nyt vielä sekin)

Vierailija
37/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ittekkin kävin äänestämässä vielä vähän unen pöpperössä enkä ollut tosiaan etukäteen ottanut yhtään selvää että mikä lappu on mihinkin tarkotettu, ajattelin että kai se siellä äänestyspaikalla selviää

hetken jo kuvittelin sitten tuloslaskennan aikaan sekoittaneeni laput keskenään kun se oma ääni ei näyttänyt tulospalvelussa näkyvän

Vierailija
38/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin möyhäät vain mututietoa, eli et edes äänestänyt. Minun ennakkoäänestyspaikalla oli perinteinen puinen uurna ja kuoret laitettiin sinne suljettuina, eli ihan sama, kummasta reiästä ne kuoret sinne laitettiin.

Kuoret?

Vierailija
39/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen syy persujen tappioon?

No just nnitä heikkolahjaisia persujen äänestäjiä, voi voi.

Vierailija
40/232 |
14.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuoret?

Et ole tainnut ikinä äänestää ennakkoon, lienetkö äänestänyt edes varsinaisena vaalipäivänäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme