Miksi syrjäytyneet ja muut ei äänestä, vaan itketään että
leikkauksia, jotka hallituksen Kokoomus määrää,
Kun voittivat ? ?
Kommentit (58)
Jos on niin huonossa kunnossa, että vaan miettii miten pääsisi sängystä ylös ja selviäisi tästä päivästä, ei pysty äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus se määrää hallituksessa = köyhiltä pois kaikki
Kokoomus määrää, koska sen kannattajat vaivautuvat joka kerta äänestämään. sun puolueesi ei määrää, koska et viitsi äänestää. Oma vikasi. Ei taida olla peruskoulussa opetettu dHondtin vaalitapa olla tuttu? Siinä eniten hyötyy se, jonka puoluetta ahkerimmin äänestetään; enemmän kuin ääniosuutensa verran. Vaikka Kokoomus nyt jäi monessa paikassa kakkoseksi, seolisi ansainnut jäädä kaikkialla kakkoseksi ja Demarit, Vasemmistoliitto ja Vihreät nousta vielä enemmän.
Nämä puolueet osaavat tehdä elvyttävää ja oikeudenmukaista talouspolitiikkaa, Kokoomuksen ja persujen lapioidessa rahat 90%:lta kansaa vauraimmalle 10%:lle. Ja silti velkaannumme kaikkien aikojen ennätystahtiin. Purralaiset on kaikkein tyhmimpiä. Eivät edes saa rahaa. Se eduskunnan hillotolppapersusto, noin 40 henkilöä ja saman verran avustajia, on ainoastaan kurjistanut omien äänestäjiensä asemaa maakunnissa.
Jos et viitsi äänestää, ole hiljaa. Vaivaisilla on kotiäänestysmahdollisuus, siihen pitää vain etukäteen ilmoittautua. Ennakkoäänestyspaikkoja on pilvin pimein kauppojen lähistöllä, joten kaljaostosten yhteydessä puliukkokin ehtii käydä piirtämässä numeron lappuun. Väliaikaishenkkarit maksaa sossu, kun ajoissa ennen vaaleja hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en äänestänyt, kun mulla ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta eikä rahaa hankkia sellaista.
T. Köyhä ja syrjäytynyt
Sama.
Harmi :( Toivon teille jotain onnenkantamoista saadaksenne henkkarit <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus se määrää hallituksessa = köyhiltä pois kaikki
Kokoomus määrää, koska sen kannattajat vaivautuvat joka kerta äänestämään. sun puolueesi ei määrää, koska et viitsi äänestää. Oma vikasi. Ei taida olla peruskoulussa opetettu dHondtin vaalitapa olla tuttu? Siinä eniten hyötyy se, jonka puoluetta ahkerimmin äänestetään; enemmän kuin ääniosuutensa verran. Vaikka Kokoomus nyt jäi monessa paikassa kakkoseksi, seolisi ansainnut jäädä kaikkialla kakkoseksi ja Demarit, Vasemmistoliitto ja Vihreät nousta vielä enemmän.
Nämä puolueet osaavat tehdä elvyttävää ja oikeudenmukaista talouspolitiikkaa, Kokoomuksen ja persujen lapioidessa rahat 90%:lta kansaa vauraimmalle 10%:lle. Ja silti velkaannumme kaikkien aikojen ennätystahtiin. Purralaiset on kaikkein tyhmimpiä. Eivät edes saa rahaa. Se eduskunnan hillotolppapersusto, noin 40 henkilöä
Tämä !
Syrjäytynyt on osittain itse vastuussa olosuhteistaan. Se, ettei viitsi, jaksa, muista tai osaa, johtuu aivojen päästämisestä tyhjäkäynnille ja päihderiippuvuuden ylläpidosta. Siihen saisi apua, jos ei nauttisi pohjasakkaan vajoamisestaan täysin rinnoin. Onhan ihanaa piehtaroida illuusiossa, että kohtalon kova koura nuijii ja itse olen ihan syytön mihinkään.
MIelenterveysongelmat poislukien. Ne on alihoidettuja tässä maassa. Niihin on maksutonta matalan kynnyksen apua, mutta nopeaa lääkehoitoa tai nopeaa laitospassitusta ei tule.
helsinkimissio.fi
miessakit.fi
mielenterveystalo.fi
(näissä maksuttomia hoitovaihtoehtoja. Mielenterveystalon nettiterapioihin tarvitaan tk-lääkärin lähete)
Vierailija kirjoitti:
Mä en äänestänyt, kun mulla ei ole voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta eikä rahaa hankkia sellaista.
T. Köyhä ja syrjäytynyt
Toivon sullekin onnenkantamoisia, saadaksesi sen henkkarin <3
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ne ei äänestä koska poliittiset päätökset tehdään eduskunnassa ja nää oli kuntavaalit. En tiedä, tää vain arvaus.
Kyllä nää vaalit oli ihan kotikunnassakin ja alueilla "tapahtuupi" !
Jos ap itse on äänestänyt, kyllä se ääni varmaan on mennyt hukkaan. Hän kirjoittelee hallituksen leikkauksista. Nämä olivat kunnallisvaalit ja aluevaalit, ei eduskuntavaalit. Kunnallisvaaleissa valitaan kuntapäättäjät.
Toiseksi kokoomus ei voittanut vaaleja.
Kolmanneksi, en ainakaan itse ole nähnyt kenenkään sellaisen itkevän, joka ei ole käynyt äänestämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Köyhä ja syrjäytynyt
Sama.
Harmi :( Toivon teille jotain onnenkantamoista saadaksenne henkkarit <3
Vähävarainen saa maksuttoman henkkarin poliisilta äänestämistä varten, kunhan ajoissa hakee.
Poliisilta on mahdollista saada äänestämistä varten väliaikainen, maksuton henkilöllisyystodistus. Sitä varten on oltava mukana kaksi passikuvaa, joiden hankkiminen on toki maksullista. Käytännössä henkilöllisyystodistusta on haettava etukäteen, eikä sellaisen saaminen onnistu enää vaalipäivänä.
Erityistilanteissa on myös mahdollista, että henkilön annetaan äänestää vanhentuneella henkilöllisyystodistuksella. Mikäli sellainen siis löytyy, kannattaa se ottaa mukaan. Myös sukulainen, joka pystyy todistamaan henkilöllisyytensä, voi saapua paikalle vakuuttamaan äänestäjän henkilöllisyyden.
Nämä erityistilanteet vaativat aina tapauskohtaista harkintaa. Vaalipäivän äänestyksestä huolehtii äänestyspaikalla kunnanhallituksen asettama vaalilautakunta, johon kuuluu puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja kolme jäsentä sekä kolme varajäsentä. Tämä vaalilautakunta katsoo myös, voidaanko äänestäjän henkilöllisyys todistaa luotettavasti ja tekee viimeisen päätöksen asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin huonossa kunnossa, että vaan miettii miten pääsisi sängystä ylös ja selviäisi tästä päivästä, ei pysty äänestämään.
Jos on Diagnoosi, vaalivalvoja voi tulla käymään, kantsii ottaa selvää,
jos silti haluaakin äänestää. Ettekö tienneet ?
Vierailija kirjoitti:
T. Köyhä ja syrjäytynyt
Jos saat toimeentulotukea, voit saada sitä myös henkilöllisyystodistuksen hankkimiseen.
Eikö syrjäytynyt jolla mt-ongelmia(lääkärin diagnoosi) ja muutkin sairaat
saa kotiinsa vaalivalvojan käymään, ottakaa selvää.
Vierailija kirjoitti:
Jos ap itse on äänestänyt, kyllä se ääni varmaan on mennyt hukkaan. Hän kirjoittelee hallituksen leikkauksista. Nämä olivat kunnallisvaalit ja aluevaalit, ei eduskuntavaalit. Kunnallisvaaleissa valitaan kuntapäättäjät.
Kolmanneksi, en ainakaan itse ole nähnyt kenenkään sellaisen itkevän, joka ei ole käynyt äänestämässä.
Hallitusessa kokoomus määrää !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on Diagnoosi, vaalivalvoja voi tulla käymään, kantsii ottaa selvää,
jos silti haluaakin äänestää. Ettekö tienneet ?
Se pitäisi jaksaa järjestää ja kai sitä vähän pitäisi pohtia, että ketä äänestää? Terveen on hyvä huudella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitusessa kokoomus määrää !
Mutta kunnissa ja alueillakin tapahtuu muutoksia( toivotaan positiivisia) ÄÄNESTÄMÄLLÄ VAIKUTETAAN.
Vierailija kirjoitti:
Eikö syrjäytynyt jolla mt-ongelmia(lääkärin diagnoosi) ja muutkin sairaat
saa kotiinsa vaalivalvojan käymään, ottakaa selvää.
Me ollaan "työkykyisiä", joten on pärjättävä itse.
Eli tehdään äänestämisestä pakollista ja kielletään valittaminen, kuin N....S...ssa ja N...lii...ssa.
Huom en käyttänyt nz- enkä neukkukorttia.
Sama.