työstä irtisanoutuminen- apuja?!
mulla on määräaikainen työsopimus. olen ajatellut irtisanoa itseni, mutta miten pitkä on irtisanomisaika kun mun työsopimuksessa ei lue siitä mitään?
Kommentit (13)
eli jos lähdet kesken sopimuksen, työnantajalla on lain mukaan oikeus vaatia sinulta korvauksia meneteystä työpanoksesta (=rahaa raastuvan kautta). Harvapa tuo on kait yrittänyt, mutta haluatko olla eka?
mun papereissa lukee että irtisanoutuminen on tehtävä kirjallisesti. ilmeisesti voin siis irtisanoutua. ei mitään ajasta kuitenkaan...
ap
ja sen tiedän varmasti että menneisyydessä meiltä on ainakin porukkaa irtisanoutunut.
ap
koeajasta ja sen aikana irtisanoutumisesta ja irtisanomisesta on ihan eri kohdassa prujua
ap
TES:ssä on määritelty irtisanomisajan pituus, itselläni oli tuolloin 2 viikkoa.
Kannattaa ottaa ensin yhteys liittoon sekä lukea oman alan työehtosopimus läpi.
mutta kun ei ole mitään hajua että minkä alan tes tässä edes pätis. meniskö se sitten yleisen mukaan?
Itse olen lähtenyt määräaikaisesta useamman kerran, kun on ollut parempaa tiedossa. Aina on työnantajalle sopinut.
on vaan sopparin lisäksi johtosääntö, ja siitäkään ei saa detaljeja irti.
Jos olet esim. IT-alalla ja olet määräaikaisena jossain projektissa, saattaa se olla aikaan sidottu ja et voi irtisanoutua ennen määräajan päättymistä.