Kävikö teillä virpojia? Meillä ei. Onko kaikki siirtyneet Halloween-kerjäilyyn?
Mieluummin minä näille virpojille antaisin. Ne sentään toivottavat hyvää. Ja antavat kristilliseen pääsiäiseen liittyvän palmunoksan. (Jonka sijalla on pajunoksa)
Halloween-tyypit uhkailee jekulla, jollei anna heille. Ja he ei tee mitään vastapalveluksia.
Onko virpomisperinne ohi? (Perinne on ollut osassa maata pidempään. Virpomista ei esim Turussa vielä ollut 1970-luvulla.)
Kommentit (13)
Perinteet on ollut kiellettyjä jo pitkän aikaa.
Virpomisen eteen täytyy nähdä jotain vaivaa (koristella pajunoksa). Halloweenina voi suoraan vaan mennä kerjäämään karkkia.
Se on kuule kaikenlainen kerjääminen, kaupustelu ja hihhulointi kielletty! Suklaa ja karamellit ovat luksustuotteita, joita voitte hakea itse kaupasta.
Ei yhden yhtäkään käynyt, kummallista
Itse näin kaksi tyttöä virpomassa ja äiti oli mukana. Tytöillä iso saalis.
Uusi ilmiö? Paikallisessa suomessa ilmoitellaan, mihin osoitteeseen saa tulla tai kysellään mihin voi tulla virpomaan. Samoin on ilmoituksia, että palkkion voi ottaa korista oven vierestä ja jättää virpomisvitsan siihen ovelle myös. ( Sitten ihmetellään että yksi on vienyt kaikki namut)
Kävi pari. Halloweenina iso ryysis.
Se halloween kerjäys pitäisi kieltää, sillä kepposista on harmia.
Ei käynyt virpojia. Olin varannut paljon namusia.
Halloweenina kävi yksi porukka.
3 vuotta on täällä päin kiertänyt halloween-tyyppejä. Se on aika uusi juttu.
Halloween tuli Suomeen tietysti siksi, että kauppiaat tienaa sillä rahaa. On erityisä Halloween makeisia ja päälle puuttuvasta rekvisiittaa ja koristeita. Jälleen uusi rahankulutus perheille.
Vierailija kirjoitti:
Itse näin kaksi tyttöä virpomassa ja äiti oli mukana. Tytöillä iso saalis.
Johtuukohan iso saalis siitä, että aika harvat enää virpoo. Ovat siirtyneet halloween-kerjäläisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Se halloween kerjäys pitäisi kieltää, sillä kepposista on harmia.
Ei käynyt virpojia. Olin varannut paljon namusia.
Halloweenina kävi yksi porukka.
3 vuotta on täällä päin kiertänyt halloween-tyyppejä. Se on aika uusi juttu.
Halloween tuli Suomeen tietysti siksi, että kauppiaat tienaa sillä rahaa. On erityisä Halloween makeisia ja päälle puuttuvasta rekvisiittaa ja koristeita. Jälleen uusi rahankulutus perheille.
Miten VAPAAEHTOINEN toiminta kuten makeisten antaminen halloweenina voi olla rahankulu perheille?
Ei ole käynyt virpojia tai halloween kerjäläisiä. Olen asunut tässä kerrostalossa kaupungin keskustassa noin kolme vuotta ja ei ole koskaan käynyt karkkikerjääjiä ovella.
Viime vuonna virpojat jättivät karkkipaperiroskat pihaan, joten tänä vuonna laitoin pihan eteen autoni poikittain vihjeeksi, että ei tarvii tulla enää, eivätkä tulleet. Ensi vuonna teen saman.
Kävi. Yleensä ovat alle kouluikäisiä, nämä olivat 13-15 -vuotiaita.