Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihanne on pelkästään laiha taas" otsikko Iltalehdessä

Vierailija
13.04.2025 |

Maksumuurin takana juttu. 

Kiinnostaa vaan sen verran, että mitä tarkoittaa "pelkästään laiha", siis alkaako lihas- ja fitnesskehobuumi mennä ohi? 

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanne on aina ollut terveys. Toisilla on outoja fetissejä, mutta suurimman osan kauneusihanne on aina ollut terveen näköinen ihminen. Lihavuus on sairaus, samoin syömishäiriö.

Terve ihminen koetaan kauniiksi, koska terveiden suosiminen on evoluutiossa ollut voittava taktiikka ilmiselvistä syistä.

Vierailija
62/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 90-luvulla 20-30 vuotias. Laihuus ja normaalipaino oli MUOTIA. Se on ollut minulla muotia koko elämäni. Olen harrastanut liikuntaa koko elämäni ja kehoni on kunnossa vielä 55-vuotiaana. Olen seurannut järkytyksellä kaikkea tätä kehopositiivisuus muotia, muotia iso takalisto, muotia silikonirinnat, muotia löllymakkarat mahassa, pepussa jne. '

Nuoret ihmiset ovat käyneet plastiikkakirurgilla muuttamassa kehoaan, ei minusta tervettä. Lenkille ja ruokavalio kuntoon ja luonnollisuus kunniaan. 

Olen myös ihmetellyt, millä rahalla nämä nuoret käyvät noissa kaikenmaailman plastiikkakirurgia hullutuksissa, sehän on kallista ja jopa vaarallista keholle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 90-luvulla 20-30 vuotias. Laihuus ja normaalipaino oli MUOTIA. Se on ollut minulla muotia koko elämäni. Olen harrastanut liikuntaa koko elämäni ja kehoni on kunnossa vielä 55-vuotiaana. Olen seurannut järkytyksellä kaikkea tätä kehopositiivisuus muotia, muotia iso takalisto, muotia silikonirinnat, muotia löllymakkarat mahassa, pepussa jne. '

Nuoret ihmiset ovat käyneet plastiikkakirurgilla muuttamassa kehoaan, ei minusta tervettä. Lenkille ja ruokavalio kuntoon ja luonnollisuus kunniaan. 

Olen myös ihmetellyt, millä rahalla nämä nuoret käyvät noissa kaikenmaailman plastiikkakirurgia hullutuksissa, sehän on kallista ja jopa vaarallista keholle. 

Alipainoisuus oli silloin muotia. Tosi monella oli syömishäiriötä, paastottiin paljon ja syötiin aivan liian vähän. Ei ollut tervettä sekään.

Vierailija
64/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa blaa blaa, ei näy ainakaan minun someissani vielä tämä oletettu laihuuden ihannointi. Perseen kasvatusta markkinoidaan ja käytetään niitä feikkejä topattuja persehousuja.

Vierailija
65/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun kuvassa on ihan normaali tytön kroppa.

Niin että luiden näkyminen on normaalia?

Mitä selität? Kylkiluiden kohta on melkein rasvaton. Kohta alat väittää, että solisluidenkin päällä pitää olla läskiä!

Ihmisillä kertyy rasva eri lailla kroppaan. Olen 172 cm pitkä ja painaessani 42 kg ei minulta paistaneet mitkään luut mistään kohti. Ei kuultanut kylkiluut, eikä solisluut.

Vierailija
66/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihuusmuoti ei ole yhtään sen parempaa, eikä terveempää, kuin lihavuus. Usein teinit ja nuoret aikuiset lihovat juuri siksi, että minkään tason laihuus ei riitä. Lehdet, tik tok, kaverit jne. luovat laihuuden painetta, joka monella johtaa anoreksiaan, bulimiaan ja ylipainoon. Jojoilu sekoittaa omaa aineenvaihduntaa myös, jolloin laihtuminen on entistä vaikeampaa. Mitään kehoa ei pitäisi tuomita ja kehopositiivisuus tarkoittaa juuri sitä, että toisen kehoa ei arvostella. Opi kunnioittamaan jokaisen kehorauhaa. Turhaan ylennät itseäsi, koska tuomitset muita. Se, mikä olisi oikein, olisi lakata arvostelemasta kiloja, lihaksia, painoa ja ulkonäköä ja keskittyä vain liikunnan ja terveellisen ruokavalion mainostamiseen. Silloin ei olisi kenelläkään paineita ja kaikki keskittyisivät olennaiseen.

Terv. liikkuja

Vierailija
67/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tän päivän laiha on normaalipainoinen,mutta näyttäähän se satakilosten joukossa luikulle.

Vierailija
68/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jokin kehotyyppikin voi olla jotain muotia... 

Ja tietysti vain naisilla.

Vierailija
69/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thighgap ja kapea vyötärö, kiitos.

Vierailija
70/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että ei tarvitse enää takapuoli-implannetteja laittaa. 

Vierailija
71/71 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tän päivän laiha on normaalipainoinen,mutta näyttäähän se satakilosten joukossa luikulle.

Kyllä. Suurin osa suomalaisista on ylipainoisia niin hoikkuus ei ole minkään sortin ongelma kuin erittäin harvojen yksilöiden kohdalla. Naurettava uutinen. Enemmän pitäisi olla huolissaan tästä läskin määrästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän