Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut saavat parempia kirppishintoja kuin toiset?

Vierailija
13.04.2025 |

Mistä johtuu, että jotkut saavat tavaroistaan esim. kirpparilla tai Torilla/Vintedissä paljon parempia hintoja kuin toiset?

Jostain syystä minä olen aina ollut sellainen, joka ei saa juuri mitään kaupaksi - vaikka olisi käyttämättömiä merkkituotteita halvoilla hinnoilla.

Muutaman vuoden takaa on jäänyt sellainen mieleen, kun hinnoittelin kirppiksellä tavaroita, ja joku osti viereisestä myyntipaikasta 10 euron vanuneen ja nyppyisen H&M:n neuletakin kympillä, sanoi vielä kaverilleen "onpa ihana!" Minulla taas oli vitosella myynnissä ihan uusi englantilainen merinovillaneuletakki, jossa oli vielä laput paikoillaan. Kyseessä oli kokonsa puolesta virheostos, jota en voinut palauttaa Iso-Britanniaan. Joku ostaja katseli sitä ja sanoi kaverilleen, että "en minä maksa kirpputorilla mistään vitosta". Ei se mennyt kaupaksi ollenkaan. Itse asiassa se saattaa olla minulla vieläkin, ellen heivannut sitä lopulta Uffille. Kuten heivasin myös käyttämättömät Conversen tossut, jotka eivät menneet vitosella kirpparilla.

Torilla ja nykyään Vintedissä sama asia. Esimerkkinä vaikka pari vuotta sitten yksi silloin tosi haluttu vaate, josta maksettiin käytettynä 70-100 euroa Torissa. Minä yritin myydä omaani 40 eurolla. En saanut muuta kuin 10 euron tarjouksen.

Joku ehdotti, että ostajat luulevat tavaroitasi epäaidoiksi tai varastetuiksi, nosta hintoja! No minäpä nostin, eikä auttanut mitään. Muiden tavarat menivät satasella, minun ei mennyt satasella vaan sain edelleen niitä 10 euron tarjouksia.

Voisin kuvitella, että kasvotusten joku nössöltä näyttävä (lue: minä) voisi olla sellainen, jolta voi tingata satasen tuotetta vaikka kolmella eurolla. En todellakaan ole mikään supliikki luontainen kauppamies(nainen). Mutta miksi tätä samaa tapahtuu nettikirppiksilläkin? Onko minulla vain tosi huono tuuri, vai onko netissäkin jokin mystinen pärstäkerroin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/10 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen ihmetellyt. Joku myy samaa tavaraa kuin minä, esimerkkinä nyt olkoon vaikka Mariskooli, kalliimmalla kuin minä.  Mun tavara on ollut siellä jo pari viikkoa mutta löytyisi hyvin googlaamalla. Merkkaan tämän uuden suosikiksi ja parin päivän päästä tulee ilmo että nyt se on myyty! Aika käsittämätöntä kyllä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen ihmetellyt. Joku myy samaa tavaraa kuin minä, esimerkkinä nyt olkoon vaikka Mariskooli, kalliimmalla kuin minä.  Mun tavara on ollut siellä jo pari viikkoa mutta löytyisi hyvin googlaamalla. Merkkaan tämän uuden suosikiksi ja parin päivän päästä tulee ilmo että nyt se on myyty! Aika käsittämätöntä kyllä!

En siis olekaan ainoa!

Jossain yksittäisissä Tori-ilmoituksissa voi toki olla kyse siitä, että toinen, kalliimpi tuote sattuu olemaan vaikka melkein ostajan naapurissa. Mutta tosiaan kun se toistuu uudelleen ja uudelleen. Olen huomannut, että kohdallani sama toistuu vuodesta toiseen ja tavarasta riippumatta. Väkisinkin sitä alkaa pohtia, onko vika kenties minussa.

Vierailija
4/10 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin myyntipalstoilla vaikuttaa paljon kuvat. Tyylikäs kuva myy paremmin kuin huono ja epätarkka kuva, vaikka olisi sama tuote. 

Vierailija
5/10 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyvyyskin vaikuttaa, jos tuote näkyy hakutuloksissa se saa enemmän katselukertoja ja myy itsensä nopeammin. Väärillä hakusanoilla ei näy välttämättä lainkaan. Hyvät kuvat ja myyvät tekstit vaikuttavat myös. Sattumalla on myös osuutta, jos se ostoaikeissa oleva sattuu sopivasti tulemaan katsomaan kun tuote tulee myyntiin.

Vierailija
6/10 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Kumma juttu, mutta minulla on siis hyvin selkeät kuvat - otettu luonnonvalossa, paljon kuvia eri kuvakulmista ja yksityiskohdista, jne. Esimerkiksi vaatteet kuvaan ripustettuna valkealle seinälle, joka on pohjoisikkunan vieressä, eli tuon parempia valokuvausolosuhteita ei oikein voisi olla.

Hakusanatkin on ihan samat kuin muilla vastaavilla, ja kaikki tarvittavat tiedot (esim. mitat) annettu jo ilmoituksessa.

En tiedä mitä ihmettä voisi tehdä paremmin, kun usein niissä myydyissä ilmoituksissa ON epäselviä kuvia ja tekstinä vain epäselvästi "ok kunto" tai vastaavaa.

Vierailija
7/10 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä poistaa torissa ilmoituksensa (kun kiinnostusta ei ole), niin tulee merkintä: myyty. Näin ainakin pari kk sitten, poistettaessa ei ollut muuta valittavissa kuin: sain tuotteen myytyä. 

Vierailija
8/10 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä poistaa torissa ilmoituksensa (kun kiinnostusta ei ole), niin tulee merkintä: myyty. Näin ainakin pari kk sitten, poistettaessa ei ollut muuta valittavissa kuin: sain tuotteen myytyä. 

On siellä ainakin ollut vaihtoehto, alkuvuodesta poistelin myymättömiä eikä niitä tarvinnut merkata myydyiksi.

Vierailija
9/10 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tunnistan ilmiön! Jonkun tietyn henkilön myynnit saavat sydämiä ja menevät nopeasti kaupaksi vaikka kuvat olisivat mitä sattuu, hinta korkeampi ja tuotekuvaus lässytystä tai tosi minimaalinen eikä edes vikoja mainittuja. Jotkut ostajat tykkäävät lässytyksestä, siitä että myyjä hehkuttaa myytävää ihanuudeksi, suloiseksi jne. Somessa olen huomannut että tietyt myyjät keräävät melkein kulttimaisen seuraajakunnan, vaikka toimivat kuin trokarit. Mun myynteihin tullaan valittamaan miten tämäkin löytyy halvemmalla muualta, heh ja sitten samat tyypit ostavat into pinkeänä joltain toiselta saman hintaista tai kalliimpaa.

Olen hyväksynyt sen että vaikka olen asiallinen ja ystävällinen, hoidan kaupat reilusti ja nopeasti, ilmoituksissani on hyvät valoisat kuvat, niin jokin minussa vain tökkii.

Vierailija
10/10 |
15.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tunnistan ilmiön! Jonkun tietyn henkilön myynnit saavat sydämiä ja menevät nopeasti kaupaksi vaikka kuvat olisivat mitä sattuu, hinta korkeampi ja tuotekuvaus lässytystä tai tosi minimaalinen eikä edes vikoja mainittuja. Jotkut ostajat tykkäävät lässytyksestä, siitä että myyjä hehkuttaa myytävää ihanuudeksi, suloiseksi jne. Somessa olen huomannut että tietyt myyjät keräävät melkein kulttimaisen seuraajakunnan, vaikka toimivat kuin trokarit. Mun myynteihin tullaan valittamaan miten tämäkin löytyy halvemmalla muualta, heh ja sitten samat tyypit ostavat into pinkeänä joltain toiselta saman hintaista tai kalliimpaa.

Olen hyväksynyt sen että vaikka olen asiallinen ja ystävällinen, hoidan kaupat reilusti ja nopeasti, ilmoituksissani on hyvät valoisat kuvat, niin jokin minussa vain tökkii.

Juuri tämä!

Olen usein ihmetellyt, että millä tavalla persoonallisuus oikein välittyy esim. nettikirjoitusten välityksellä. Olen yleensä myös se, jonka ketjut eivät saa vastauksia. Ja vanhanaikaisilla foorumeilla aikoinaan minun vitsailtiin olevan "ketjuntappaja" :D

Jospa se on se sama tekijä, joka tekee myynti-ilmoituksistanikin näkymättömiä, en tiedä. Mystinen juttu.