Omistatko pikkumustan?
Hei kanssamammat! Tuli mieleen kysyä, onko vaatekaapissanne pikkumusta?
Onko kovassa käytössä?
Itselläni on muutamakin, juhlavammasta simppeliin. Tänään on yllä kietaisumallinen musta mekko, jonka voisi stailata hieman hienompaankin tilaisuuteen.
Nyt kun värianalyysi on pinnalla, mietin, onko mustan suosio laskussa. Mielestäni musta sopii moneen ja myös monennäköiselle ihmiselle, vaikka usein näen väitettävän muuta.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vältän mustia vaatteita. Mustat housut vielä menee, toki kengät ja sukat ja alusvaatteet mutta siinäpä se.
Pikkumusta ei toim ollenkaan kaikilla. Näkisin tuon pukevimpana pienillä ja siroilla, siis parisian chic. Ja että osaa viilata muunkin tyylin huolitelluksi. Ei ole arkivaate.
Pidän kyllä mekoista ja leningeistä, mielellään pellavaa tai kuproa, puuvilla ja viskoosi ok ja itselleni sopivissa väreissä.
Näen itse aika lailla toisin. Pikkumusta voi olla niin monenlainen, että käytännössä jokaiselle löytyy pukeva malli.
Joskus voi tarvita huolitellun asun arkeen, ja silloin pikkumusta saattaa olla huolettomin ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän hirveältä mustassa. Olen karsinut kaikki mustat pois vaatekaapista. Naama näyttää ihan vanhalta ja väsyneeltä tummissa vaatteissa.
Samoin. Hautajaisiin voi laittaa mustan jakun, mutta muuten vältän mustia vaatteita.
Minulta löytyy musta hame ja housut, niitä tulee harvoin käytettyä. Lähinnä hautajaisissa.
En ole koskaan omistanut. En pidä yhtään mustista vaatteista housuja lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vältän mustia vaatteita. Mustat housut vielä menee, toki kengät ja sukat ja alusvaatteet mutta siinäpä se.
Pikkumusta ei toim ollenkaan kaikilla. Näkisin tuon pukevimpana pienillä ja siroilla, siis parisian chic. Ja että osaa viilata muunkin tyylin huolitelluksi. Ei ole arkivaate.
Pidän kyllä mekoista ja leningeistä, mielellään pellavaa tai kuproa, puuvilla ja viskoosi ok ja itselleni sopivissa väreissä.
Mitä samalla tavoin käytännöllistä, monikäyttöistä vaatetta suosittelisit heille, joita pikkumusta ei sinun mielestäsi pue?
Ei ole pikkumustaa eikä isoakaan. En omista yhtään mekkoa olipa väri mikä hyvänsä, ja hameitakin on vain yksi jota olen käyttänyt vain kerran, n. 15v sitten hautajaisissa. 60+
Käytän melkein aina mekkoa, mutta pikkumustaa minulla ei ole. En juurikaan käytä mustia vaatteita muutenkaan, tykkään kirkkaista väreistä. Joku kyseli toiselta kommentoijalta, mitä joka tilaisuuteen sopivaa voi suositella, jos pikkumusta ei jollekin sovi, mutta itse en kaipaa sellaista vuosikymmenestä toiseen kaikkialla käytettävää vaatetta, sillä eihän kukaan ylipäänsä yhdellä vaatteella pärjää. Kun on erilaisia mekkoja, sen töissä käytettävän mekonkin voi asustaa juhlaan ja omat mekkoni ovat niin ajattomia, että viimeisen 15 vuoden aikana ostettuja käytän kaikkia edelleen, jos ovat vielä muuten kunnossa.
Tykkään mekoista mutta en mustasta, grafiitinharmaa on paletissani tummin väri
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 10-20 erilaista pikku mustaa mekkoa. Niitä on vaan kertynyt.
Pistä kuvia
T. Pera
On useampikin. Harvoin tulee käytettyä. Lähinnä pikkujouluissa. Sellaisia yksinkertaisia kotelomekkoja käytän jakun/neuletakin kanssa työtehtävissä ja hautajaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Näytän isolta jätesäkiltä "pikku"musta päällä.
N42
Itä-keskuksessa näkee paljon isoa mustaa päällä. S ompanssit vapaalla. Ovat muuten aina vapaalla.
En omista yhtään jääkiekkoa.