Saako sunnuntaina laittaa tiskikoneen päälle ja imuroida?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Myös kaupassa käyntiä on syytä välttää. Vielä reilu 20v sitten olivat ruokakaupatkin kiinni sunnuntaisin.
Niin ne on edelleen mm. keskieuroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naisten koneet eli tiskari, pyykkikone, kuivuri ja nykyaikaiset robotti-imurit on niin hiljaisia, että eipä ne hirveesti naapuriin kuulu.
Ja ihan varmaan kuuluu. Kaiken yötä sellanen möykkä, kun porukka purskuttaa niitä härveleitään.
Kaikki ihmiset eivät tee töitä ma-pe 8-16. Minulla on tällä viikolla tänään vapaa eli pyhäpäivä, joten pitäkää ne rakkineenne hiljaa. Haluan levätä rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, kun on omakotitalo.
Mitä se omakotitalo auttaa? Syntiä teet sielläkin, jos pyhäpäivinä töitä teet.
Jokaisella on oikeus niin mielipiteeseensä kuin vakaumukseesakin. Eiköhän nyt yritetä sulassa sovussa aikuismaisesti keskustella asioista.
On sitä paitsi kiva kuulla erilaisia mielipiteitä ja elämäntapoja.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät tee töitä ma-pe 8-16. Minulla on tällä viikolla tänään vapaa eli pyhäpäivä, joten pitäkää ne rakkineenne hiljaa. Haluan levätä rauhassa.
Ja toinen ehtii pyykätä just sunnuntaina. Kotihommia saa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt kaikki uskontohörhöt huitsin vuideen täältä!
Mikä on huitsin VUIDE?
Itse olen ollut myös melko rajoittunut näiden pyhätöiden suhteen. Minusta pyhäaika alkaa lauantaina klo 18 ja loppuu sunnuntaina samaan aikaan. En tekisi mielelläni mitään kotitöitä sinä aikana, vaan lepäisin. Nyt kun pitää noita sähkön hintoja vahtia, niin olen pitkin hampain joutunut laittamaan astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle "vääränä" päivänä, mutta imuroimaan tai ikkunan pesuun en todellakaan ryhdy. Haluan kuitenkin "pyhittää lepopäivän", vaikken mikään uskovainen olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut myös melko rajoittunut näiden pyhätöiden suhteen. Minusta pyhäaika alkaa lauantaina klo 18 ja loppuu sunnuntaina samaan aikaan. En tekisi mielelläni mitään kotitöitä sinä aikana, vaan lepäisin. Nyt kun pitää noita sähkön hintoja vahtia, niin olen pitkin hampain joutunut laittamaan astianpesukoneen tai pyykinpesukoneen päälle "vääränä" päivänä, mutta imuroimaan tai ikkunan pesuun en todellakaan ryhdy. Haluan kuitenkin "pyhittää lepopäivän", vaikken mikään uskovainen olekaan.
Hieno kuulla. Vielä on joillakin suomalaisilla tapoja jäljellä. Pontsit sinne!
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin saan, en kysy uskovaisilta.
Et saa. Johan täällä on sulle selvästi sanottu.
Mää en muina päivinä pyykkiä ja astioita pesekään ku pyhänä. Sillon on halpa sähkö eikä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti ei saa. Se on ollut kiellettyä jo keskiajalla, joten olkoon tästä aina edelleenkin. Mitään ei saa muuttaa. Ikinä koskaan.
Keskiajalla olisi pölynimuria tai tiskikonetta varmaan pidettykin paholaisen aikaansaannoksina, roviolle suoraa päätä sellaiset omistajineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin saan, en kysy uskovaisilta.
Et saa. Johan täällä on sulle selvästi sanottu.
Tämähän riippuu vain siitä onko kyseessä uskishörhö vai ei. Heillä on kummia sääntöjään, joita saavat noudattaa jos haluavat. Ei vaikuta normaaleihin.
Vierailija kirjoitti:
Menkää Jumalanpalvelukseen!
Saako siellä pestä pyykit ja astiat, maksaako?
*Sunnuntaina laittaa tiskikoneen päälle ja imuroida ?* Kannattaisiko käydä läpi laitteiden käyttöohjeet ja yleensäkin sen, mihin laite on tarkoitettu? En ole koskaan kuullut että tiskikoneella voi imuroida......
Vierailija kirjoitti:
Se on syntiä minusta . Raamatussa lukee pyhitä lepopäivä. Muut tehkööt miten haluaa, mutta itse olen tästä asiasta pitänyt kiinni .
Juuri näin tulee uskomuksissaan olevan toimia. Hienoa!
Kaikki naisten koneet eli tiskari, pyykkikone, kuivuri ja nykyaikaiset robotti-imurit on niin hiljaisia, että eipä ne hirveesti naapuriin kuulu.