Saako sunnuntaina laittaa tiskikoneen päälle ja imuroida?
Kommentit (99)
Meillä se on ainakin kielletty kaupungin järjestyssäännöissä. En tiedä, onko kaikkien kaupunkien.
Vierailija kirjoitti:
Se on syntiä minusta . Raamatussa lukee pyhitä lepopäivä. Muut tehkööt miten haluaa, mutta itse olen tästä asiasta pitänyt kiinni .
RESPECT!
Vierailija kirjoitti:
Se on syntiä minusta . Raamatussa lukee pyhitä lepopäivä. Muut tehkööt miten haluaa, mutta itse olen tästä asiasta pitänyt kiinni .
Raamatullinen lepopäivä alkaa perjantai iltana kun aurinko laskee ja päättyy lauantai iltana auringon laskuun.
Meidän talossa on vedetty sähköt niin, että sunnuntaisin ei tule sähköä astianpesukoneelle eikä pyykkikoneelle. Ei siis edes pysty pesemään, vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa ainakaan meillä. Sunnuntai on pyhitetty lepopäivä turha melu ja kotiaskareet ja työnteko ei ole sallittua.
Perustuen uskonnolliseen vakaumukseeni.
Mutta Jumala ei tiennyt, että pörssisähkö on halvinta sunnuntaina. Ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi, 6 päivää oli viikosta uurastanut.
Vierailija kirjoitti:
Tiskikoneen käyttö ehkä, jos et itse täytä ja käynnistä sitä. Imurointi on ehdoton nou nou, se voi kutsua pahuuden henkiä asuntoosi.
Päinvastoin, lika ja sotku niitä pahoja henkiä kutsuu paikalle.
Tee kuten muutamat ulkomaalaiset henkilöt (kauniisti) hehän alkavat elää kello 23.00 ja sitä kestää kello kahteen saakka.
Lapset myös mellastaa.
Meillä ei meluta edes päivällä. Meillä si saa soittaa bum bum bassoilla edes päivällä. Siivota saa kohtuu aikoina.
Ehdottomasti ei saa. Se on ollut kiellettyä jo keskiajalla, joten olkoon tästä aina edelleenkin. Mitään ei saa muuttaa. Ikinä koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt että se lepopäivä olisi ollut lauantai. Mutta täällä viikko alkaa maanantaina, joissain maissa sunnuntaina. On kuitenkin ihan hyvä pyhittää edes yksi päivä viikossa ihan vaan olemiselle. Jaksamisenkin takia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! Kuka nykyaikana vielä keskustelee tällaisesta?
Nykyaikanahan tämä juuri on tärkeä keskustelunaihe. Ihmiset elävät häikäilemättömästi: sotketaan, sikaillaan, paukutetaan, jyskytetään, hakataan, huudetaan, koneet pauhaavat, ihmiset meuhkaavat... Kukaan ei välitä toisten hyvin- tai pahoinvoinnista. Ottakaa ystävällisesti myös muut ihmiset huomioon!
Sunnuntaisin täytyy mennä jumalanpalvelukseen tai avata radio tai tv jumalanpalvelukselle.
Silloin ei pidä tehdä mitään häiritsevää eikä provosoivaa. Aamu- ja iltarukoukset täytyy lukea myös.
Myös kaupassa käyntiä on syytä välttää. Vielä reilu 20v sitten olivat ruokakaupatkin kiinni sunnuntaisin.
Miksei saisi?
Tänään ollut päällä tiskikone, pyykkikone, kuivuri, imuri, airfryer ja kahvikone, joka jauhaa pavut, se se vasta ääntä pitää. Ja megaraivo, kun mies v ituttaa niin paljon.
Tyhmyreitä näemmä riittää. Muista pyhittää lepopäiväsi.