Luotatteko vaalikoneisiin?
Teettekö sen perusteella päätöksen ehdokkaasta? Olen ihan pihalla nyt ketä äänestäisin.
Kommentit (24)
En luota. Niissä ei ole niitä kysymyksiä, mitä itse esittäisin ehdokkaille. Kaikki tärkeä jätetään kysymättä.
Puoleiden sivuilla on hyvin niukasti ehdokkaista tietoa..
Jos ymmärrät miten ne toimii, niin luotat. Jos et ymmärrä tekniikkaa, niin et luota. Näin kokoomuslaisena sanoisin että äänestä puoluetta joka ajaa sinun asiaasi. Jos olet duunari, äänestä demareita. Jos luonnonsuojelu on sinulle tärkeintä, niin vihreitä. Jos ajattelet että kaikki oli ennen paremmin Kekkosen aikana, niin persuja. Jos olet konservatiivi uskovainen, niin kristillisiä. Jos olet liberaali ja nykyaikainen ja uskot että vastuu ihmisten elämästä on pääsääntöisesti heidän eikä valtion vastuulla, niin kokoomus, RKP tai Liike nyt. Jos olet köyhä ja uskot että se on rikkaiden syy, niin vasemmistoliitto. Jos asut maaseudulla, niin keskusta.
Tärkeintä että äänestät. Onnea matkaan!
En luota. Osaan ihan itse päättää ehdokkaasta ja jopa puolueesta.
Minä olen aina tykännyt vaalikoneista. Tosin valintaani vaikuttaa myös esimerkiksi ehdokkaan ikä, joten harvoin olen äänestänyt vaalikonevoittajaa.
En oo koskaan käyttäny enkä tule koskaan käyttämäänkään
Vierailija kirjoitti:
Tilastot saadaan näyttämään juuri halutun laisilta, tästä hyvä esimerkki Suomen nato gallup.
Älä, russakka, yritä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina tykännyt vaalikoneista. Tosin valintaani vaikuttaa myös esimerkiksi ehdokkaan ikä, joten harvoin olen äänestänyt vaalikonevoittajaa.
Onko idiootimpaa tapaa valita ehdokas kuin ikä. No sukupuoli, hiustenväri ja pituus ihan yhtä typeriä syitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ymmärrät miten ne toimii, niin luotat. Jos et ymmärrä tekniikkaa, niin et luota. Näin kokoomuslaisena sanoisin että äänestä puoluetta joka ajaa sinun asiaasi. Jos olet duunari, äänestä demareita. Jos luonnonsuojelu on sinulle tärkeintä, niin vihreitä. Jos ajattelet että kaikki oli ennen paremmin Kekkosen aikana, niin persuja. Jos olet konservatiivi uskovainen, niin kristillisiä. Jos olet liberaali ja nykyaikainen ja uskot että vastuu ihmisten elämästä on pääsääntöisesti heidän eikä valtion vastuulla, niin kokoomus, RKP tai Liike nyt. Jos olet köyhä ja uskot että se on rikkaiden syy, niin vasemmistoliitto. Jos asut maaseudulla, niin keskusta.
Tärkeintä että äänestät. Onnea matkaan!
Aika kattava listaus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko idiootimpaa tapaa valita ehdokas kuin ikä. No sukupuoli, hiustenväri ja pituus ihan yhtä typeriä syitä.
En halua päättäjiin eläkeläisiä, joten äänestän aina itseäni nuorempia ehdokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on aika tyhmä. Totta kai vaikuttaa se onko henkilö nuori vai vanha. Meitä vanhempia, eli yli 60-vuotiaita ei kannata äänestää, koska vaaleissa pitäisi rakentaa tulevaisuutta eikä menneisyyttä.
En luota vaalikoneisiin. Joskus tein ja ehdotti kokoomuslaisia minulle. Aina olen kuitenkin äänestänyt vas. joten ei oikein toimi. Luulen että ehdokkaat voi valehdellakin vaalikoneissa ja kaunistella asioita.
Jossain määrin kyllä. Vaalikoneet ovat hyvä apuväline vertailla oman puolueen sopivimpia ehdokkaita keskenään.
Vaaliokoneet on hyvä keino manipuloida äänestäjiä.
Ei vaalikone määrää, että ketä äänestän, joten kyllä luotan.
Se kertoo vain, että ketkä ovat samaa mieltä kanssani, mikä ei välttämättä kerro mitään tärkeää itse puolueen kannasta.
Olen vassari, mutta vaalikone esittää mulle KD ja persuehdokkaita, myös Keskustaa ja Kokoomusta.
Kannatan ehdottomasti palveluiden ostamista yksityiseltä, johtuneeko siitä. Ja palveluita maaseudulle.
En luota enkä myöskään ehdokkaisiin joten en äänestä.
Kyllä mä oon ne tehnyt, sitten n 15-20 isoimmilla prosenteilla käyn läpi. Valitsin "protestiperusteella" tällä kertaa, koska nykyinen hallitus valehteli niin graavisti lupauksissaan.
Minulla vaalikoneissa paras ehdokas saa aina maksiimissaan 55%. Vaikea äänestää, jos kukaan ei ole samaa mieltä
Tilastot saadaan näyttämään juuri halutun laisilta, tästä hyvä esimerkki Suomen nato gallup.