Ostatteko pääsiäisenä suklaamunia tai karkkeja virpojille?
Itse ostan kinder suklaamunia ja karkkeja virpojia varten hirveät määrät mutta virpojia ei tule soittamaan ovikelloa, samoin anoppi ostaa aina suklaamunia mutta virpojia ei tule, täällä päin virpojat kulkee pääsiäislauantaina.
Kommentit (81)
Täällä niitä tulee rimputtelemaan ovikelloa mutta en oo koskaan avannut. Ärsyttää, sellanen iso porukka jossa vieläpä pari aikuista mukana. Virpojilla oikein ammattiliiton edustajat matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut uskaltavat pieniäkin lapsia päästää vieraiden asuntojen oville kerjäämään. Olihan se aikanaan Jammu-sedälläkin jääkaappi puolillaan suklaalevyjä pikkuisia naperoita varten.
Aika useinhan vanhempi on mukana ja täällä maaseudulla kaikki tuntee toisensa, eri asiassa varmasti jossain Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin muuten, mutta lapsia vihaava taloyhtiö päätti lukita ovet.
Vie sinne ulko ovelle pahvilaatikkoon ja lappu virpojille, saa ottaa.
Eihän kyse ole mistään karkin jakamisesta. Virpomisen olennainen osa on se loru ja koristellun oksan saaminen. Vaikka tykkään virpojista, mitään motivaatiota ei ole pelkkään karkin jakamiseen.
Ostin viime vuonna, mutta kukaan ei tullut. Nyt tuli yhtäkkiä paljon ja annoin kolikoita, kun en muistanut varautua. Oli kiva yllätys. Hyvää palmusunnuntaita kaikille!
Ostin yhdelle virpojalle suklaapupun, tiedän hänen tukevan ja varoiksi pussillisen suklaamunia jos muita tulee, syön loput itse.
Meillä täällä Pohjanmaalla virpojat eli trullit tulevat lankalauantaina. Olen ostanut Suffeli-patukoita, Kinder-patukoita ja pussin pääsiäiskarkkeja. En millään henno ostaa mitään kalliita suklaamunia kylän tenaville, kun ovella voi käydä 30 tenavaa isoissa porukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä niitä tulee rimputtelemaan ovikelloa mutta en oo koskaan avannut. Ärsyttää, sellanen iso porukka jossa vieläpä pari aikuista mukana. Virpojilla oikein ammattiliiton edustajat matkassa.
Kerran otettiin ovikellosta patteri pois, mutta nämä hakkasivat ovea, mikä oli vielä pahempaa.
Ostin reilut parii kiloa erilaisia karkkeja ja suklaita, vasta yksi seurue käynyt. Tervetuloa muutkin.
Ostin muttei tullut ketään. Nyt joudun diabeetikkona syömään kaikki itse. Kiitos vaan tästäkin laiskat nykypenskat! :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut uskaltavat pieniäkin lapsia päästää vieraiden asuntojen oville kerjäämään. Olihan se aikanaan Jammu-sedälläkin jääkaappi puolillaan suklaalevyjä pikkuisia naperoita varten.
Meillä lähtee mies mukaan virpomaan.
Lapsi virpoo? - hyi mitä pedotouhua :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika useinhan vanhempi on mukana ja täällä maaseudulla kaikki tuntee toisensa, eri asiassa varmasti jossain Helsingissä.
80-luvulla oli Helsingissä kaikki pihan teinitkin virpomassa ja rahaa ruinaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin muuten, mutta lapsia vihaava taloyhtiö päätti lukita ovet.
Vie sinne ulko ovelle pahvilaatikkoon ja lappu virpojille, saa ottaa.
Eihän kyse ole mistään karkin jakamisesta. Virpomisen olennainen osa on se loru ja koristellun oksan saaminen. Vaikka tykkään virpojista, mitään motivaatiota ei ole pelkkään karkin jakamiseen.
Juuri näin, oksa mulle ja palkka sulle. Ei oksaa = ei palkaa.
Kindereitä olen ostanut. Oma lapsi on kipeänä eikä tänä vuonna mene virpomaan mutta varmaan ainakin luokkakaverit tulevat meillä käymään. Naapuruston lapset ovat vielä niin pieniä, etteivät kierrä. Ehkä parin kolmen vuoden päästä sitten. Olen lapselleni sanonut, että kahdeksan jälkeen emme enää odottele noitia vaan hän saa jäljelle jääneet Kinderit itselleen.
Me saimme yhdestä paikasta yhden appelsiinin. Se oli meistä vain hauska juttu. Yksi opettaja antoi ison setelin, siitä tuli hieman syyllinen olo. Tämä siis 90-luvun alussa. Eräs mies alkoi karjumaan vihaisena ja ajoi meidät pois, mutta muuten meidät otettiin hyvin vastaan. Moni sanoi, että ei nyt voi virpoa eikä se meitä haitannut.
En osta sitä varten mitään suklaata tai karkkia. Jokainen voi ostaa itse. Trullittelupäivä on vasta ensi viikon lauantai, ei viikkoa etukäteen käydä toisten ovilla. Viime vuonna näin luuranko-asuisen trullin. Sellasille antaisin näkkileipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi virpoo? - hyi mitä pedotouhua :(
Että sinusta 5v lapsi pitäisi päästää yksinään tuonne virpomaan ilman että isä lähtee mukaan seuraksi pitämään huolen että mitään ei tapahdu? Okei sitten. Jos se sinusta on pedoa niin kannatata hommata lääkitys.