Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko pääsiäisenä suklaamunia tai karkkeja virpojille?

Vierailija
13.04.2025 |

Itse ostan kinder suklaamunia ja karkkeja virpojia varten hirveät määrät mutta virpojia ei tule soittamaan ovikelloa, samoin anoppi ostaa aina suklaamunia mutta virpojia ei tule, täällä päin virpojat kulkee pääsiäislauantaina.

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussillinen pieniä suklaamunia riittää.

Vierailija
22/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostaisin muuten, mutta lapsia vihaava taloyhtiö päätti lukita ovet.

Vie sinne ulko ovelle pahvilaatikkoon ja lappu virpojille, saa ottaa.

Ei se ole virpomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan, viime vuonna tähän aikaan emme asuneet vielä täällä. Kerrostalossa ei tultu virpomaan enää viimeiseen 16-17 vuoteen, toivottavasti täällä rivitaloalueella muutaman sadan metrin päässä sieltä on sama juttu. Ovea ei ainakaan avata. 

Meillä ei rivitaloissa tarvitse ovia avata, jokainen tulija osaa kyllä kahvasta kääntää.

Teillä käy sitten usein varkaita. Itse en sellaisesta ihan kauheasti välittäisi, mutta kukin tavallaan. 

Vierailija
24/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy virpojia, kylässä ei ole enää sen ikäisiä lapsia.

Vierailija
25/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli virpojien mukana rapulainen isäkin ja kysy oiskos pullo olutta. 😫

Vierailija
26/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 20 suklaapatukkaa, mutta vielä ei ole harmikseni käynyt ketään. Itse en syö suklaata, mutta eiköhän omat teinit nuo syö jos ei ketään tule. 

Yleensä meillä käynyt hyvin virpojia ja minusta se on ihan kiva perinne. 

Vierailija
27/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aavistustakaan, viime vuonna tähän aikaan emme asuneet vielä täällä. Kerrostalossa ei tultu virpomaan enää viimeiseen 16-17 vuoteen, toivottavasti täällä rivitaloalueella muutaman sadan metrin päässä sieltä on sama juttu. Ovea ei ainakaan avata. 

Meillä ei rivitaloissa tarvitse ovia avata, jokainen tulija osaa kyllä kahvasta kääntää.

Teillä on siis avoimien ovien päivät jatkuvasti. Kun me asuttiin rivitalossa aikanaan, pidettiin ihan lukossa ulko-ovea. Etkö sinä osaa lukita sitä, vai mikä on?

Vierailija
28/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, yleensä käy vaan tuttujen perheiden lapset, en muista että koska viimeksi olisi käynyt tuntemattomia mutta toki heillekin antaisin virpomispalkkaa jos tulisi. 

Oma lapseni käy vain tuttujen ovilla. Ollaan etukäteen aina sovittu tuttujen kanssa että sopiiko tulla virpomaan vaiko ei.

Vierailija
29/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HuvipuistoHULLU kirjoitti:

En, ku ei täällä koskaan käy ketään 😃

Auts, onpas harmillista 😒

Vierailija
30/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut uskaltavat pieniäkin lapsia päästää vieraiden asuntojen oville kerjäämään. Olihan se aikanaan Jammu-sedälläkin jääkaappi puolillaan suklaalevyjä pikkuisia naperoita varten. 

Vierailija
31/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei käy virpojia.

Vierailija
32/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa on tarjolla. Keitettynä ja paistettuna tai raakana. Muuta ei ole.

Vierailija
33/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiön facessa kysellään kenelle voi tulla, ilmoitin että tervetuloa ja suklaat on hankittu. Kiva perinne. Suomalainen palstamammatosikkomäntti tietysti ottaa sen kerjäämisenä. Mites muutenkaan? 

Toi haukkuminen tossa on kyllä ihan tarpeetonta.

Vierailija
34/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut uskaltavat pieniäkin lapsia päästää vieraiden asuntojen oville kerjäämään. Olihan se aikanaan Jammu-sedälläkin jääkaappi puolillaan suklaalevyjä pikkuisia naperoita varten. 

Enemmän ne vaarassa on tuolla ulkona liikkuessaan hassanien seurassa.

Vierailija
35/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 20 Fazerin Sininen 200 gramman suklaalevyä. Ei ole näkynyt pimputtelijoita. Pitänee syödä kaikki ihan itse.

Vierailija
36/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran näytti olevan äiti mukana ovella. Hänen kanssaan vietettiin herkkä hetki kun lapsi söi suklaata.

Vierailija
37/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa on tarjolla kovana tai pehmeänä.

Vierailija
38/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä unta nää.

Vierailija
39/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan ihan rahaa, kun muistan omasta lapsuudesta että oli ihan kivaa sekin kun sai itse päättää mitä ostaa.

Mitään karkkeja en viitsi ostaa, kun täällä on tosi sattumanvaraista käykö monta tai ei yhtään. En itse syö juurikaan karkkia, niin turhaa olisi jos kukaan ei käykään.

Nykyään on kyllä vaikeaa saada pikkurahaa, kun kaupat aika nihkeästi antaa pientä vaihtorahaa. Muutaman kerran on myyjä tehnyt poikkeuksen kun sanoin että virpojille tarvitsisin. Kiitos heille.

Vierailija
40/81 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä taloyhtiön facessa kysellään kenelle voi tulla, ilmoitin että tervetuloa ja suklaat on hankittu. Kiva perinne. Suomalainen palstamammatosikkomäntti tietysti ottaa sen kerjäämisenä. Mites muutenkaan? 

Ei ollut virpominen meidän seudulla perinteenä. Sen sijaan minä kävin nuuttipukkeilemassa kolme kertaa vuosina 1974, -75 ja -76. 

Eli suuta suppuun nyt siellä, kiitos. 

Varmaankin alueellisia eroja tuossa missä päin Suomea virpominen on ollut perinne, kyllä 80-kuvulla maaseudulla Pohjanmaalla virpominen oli perinne ja kaikki kylän lapset kävi virpomassa pääsiäisenä, itse myös kävin silloin pienenä virpomassa, vanha vanhanajan kahvipannu kädessä kierrettiin virpomassa.