Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herkästi lähdettävä päivystykseen, lukee omakannassa

Vierailija
13.04.2025 |

Mulla on astman pahenemisvaihe johon aloitettiin kortisoonikuuri. Oireet ovat pahentuneet siitä huolimatta ja lääkärin ohjeiden mukaan lähdin päivystykseen. Odottelin kaksi tuntia ja pääsin hoitajalle. Ja hän mittasi kuumeen ja kun sitä ei ollut en päässyt lääkärille. Astmassa harvoin on kuumetta.

Noin sitä piti sitten lähteä kotiin ja odottaan huomista, että soitan terveyskeskukseen ja saan ajan ehkä ylihuomiseksi. On nämä päivystyksen sairaanhoitajat jumalasta seuraavia ja viisveisaavat siitä mitä lääkäri on ohjeeksi kirjoittanut omakantaan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millainen on sun yleisvointi? Meillä lapsella kun lääkket ei kunnolla tehoa, niin käydään välillä lisähapella.

Vierailija
2/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että saat hoitoa sairauteesi, itse en saa edes lääkäriaikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistilanne on heikko ja lisähappea olisin menossa ottamaan. Keuhkot pitäisi varmaan kuvata. En veisi paljon kenenkään aikaa kun on jo lääkärin diagnoosi ja hapen voi antaa hoitaja.

Yksityislääkäri maksaisi 149 euroa mutta ei olisi varaa keuhkokuviin ja saisin vain lähetteen päivystykseen. Vähän kallis tapa ohittaa päivystyksen hoitaja.

Vierailija
4/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla astman pahenimisvaihe jolloin hengitys vinkuu ja keuhkot ovat tulessa? Tarvitsen astmaan lääkäriä vain keväällä.

Vierailija
5/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astman hoito on ihan kummallista nykyään. Mullakin ollut tauti jo lapsesta asti ja aina vaan haluavat kuunnella keuhkoja jos uusisin reseptiä. Siis mitä se keuhkojen kuuntelu juuri sillä hetkellä kun olen lääkäärissä kertoo astmani tilasta yhtään mitään? Sitten tuosta joutuu maksamaan aivan turhasta terkkarimaksunkin.

Vierailija
6/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on että ohjeet on yhtä ja todellisuus toista. Itse nykyään odotan että pää suurinpiirtein kainalossa ennen kuin päivystykseen että oireet eivät ole liian "lieviä" eikä joudu bumerangin lailla takaisin kotiin. 

Vierailija
7/7 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla astman pahenimisvaihe jolloin hengitys vinkuu ja keuhkot ovat tulessa? Tarvitsen astmaan lääkäriä vain keväällä.

Minulla on diagnosoitu krooninen sairaus joka vaatisi lääkehoitoa ja kontrollikäyntejä vuosittain. En ole koronan jälkeen edes yrittänyt, kun ei silloinkaan saanut aikoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä