Nainen 40+ ja herkkyys?
Onko yli 40 vuotiaissa naisissa jäljellä enää mitään herkkyyttä vai ovatko he jo elämän katkeroimia tyrkkyjä rääväsuita, jotka paneskelevat kaikkialla vetäen perinteistä äijäroolia. Onko se väistämätöntä, että suomalainen nainen nykyajan puristuksessa kadottaa herkkyytensä jo 30-40 ikävuoden välillä?
PS. nyt en puhu geneettisesti yliherkistä
Kommentit (16)
Olen ymmärtänyt, että kaikilla sukupuolilla herkkyyskaudet on alle 20v ja sen jälkeen mennään enää rutiinilla ja tasapaksuudella.
Nainen on niin stressattu ja kuormitettu nykyajassa, että jos joku vielä rupee pyytämään herkkyytä, kehotan pitämään tunkkinsa housuissaan N43
Missä pumpulissa ap on elänyt vai onko kuvitelmiltaan edes ehtinyt oikeasti elää
Eikö ole ihan tutkittu asia, että naisten vaihdevuodet ovat koko ajan aikaistuneet, siinähän tapahtuu merkittävä herkkyyden menetys.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihan tutkittu asia, että naisten vaihdevuodet ovat koko ajan aikaistuneet, siinähän tapahtuu merkittävä herkkyyden menetys.
Mistä ihmeen satukirjasta sinä näitä luet. Mikään tutkimusjulkaisu se tuskin on.
Vierailija kirjoitti:
Missä pumpulissa ap on elänyt vai onko kuvitelmiltaan edes ehtinyt oikeasti elää
Voi olla, että olen tosiaan elänyt haaveissa siitä, että naisilla olisi enemmän herkkyytä, mutta arki onkin raadollista puurtamista ja herkkyys vain miesten kuvitelmaa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikös se käy juuri päinvastoin. Vaihdevuosien aikana kaikki ärsyttää. Menopausissa oleva nainen on jatkuvassa räjähdyspisteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se käy juuri päinvastoin. Vaihdevuosien aikana kaikki ärsyttää. Menopausissa oleva nainen on jatkuvassa räjähdyspisteessä.
En nyt tarkoittanut tällaista herkkyyttä vaan positiivista ihmiskeskeistä ja ihmisiä kunnioittavaa herkkyyttä
Ap
Ap taitaa olla joku romanttinen hörhö, jolla ei ulkonäkö tai varallisuus riitä siihen että naiset kiinnostuisi.
Hys, ei tällaisesta aiheesta saa puhua, naiset on herkkiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tarkoittanut tällaista herkkyyttä vaan positiivista ihmiskeskeistä ja ihmisiä kunnioittavaa herkkyyttä
Ap
Mihinkä se herkästä naisesta katoaa,ei mihinkään. Kasva aikuiseksi niin ehkä tiedät ja tunnet. Jos et niiin tarkastele omaa toimintaasi ja asennettasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla, että olen tosiaan elänyt haaveissa siitä, että naisilla olisi enemmän herkkyytä, mutta arki onkin raadollista puurtamista ja herkkyys vain miesten kuvitelmaa
Ap
Onkohan sinulla miesten vaihdevuodet. Silloin ei katsomatta tiedä onko munat vai pillu. Miehistä tulee tietyn ikäisinä uskomattomia nyyhkyjä.
No haluan minäkin romantisoidulla tavalla karskin ja ohjat ottavan miehekkään, dominoivan miehen joka kuitenkin on tasapainoinen, tunnetaitoinen ja minun kanssani lempeä ja sosiaalinen eikä määräile vaan johtaa kuten minä haluan. Niin ja siis komean ja vähintään keskivertopituisen tällaisen.
Haluaminen on halpaa enkä minä tavallisen näköinen ja hieman epätasapainoinen pienituloinen nainen tällaista saa. Oletan ettei APkaan kelpuuta sitä herkkää, sosiaalista, sovittelevaa ja naisellisen lempeää neitoa vaikkapa kirveellä veistetyn näköisessä tissittömässä ja lattapyllyisessä paketissa.
Vierailija kirjoitti:
No haluan minäkin romantisoidulla tavalla karskin ja ohjat ottavan miehekkään, dominoivan miehen joka kuitenkin on tasapainoinen, tunnetaitoinen ja minun kanssani lempeä ja sosiaalinen eikä määräile vaan johtaa kuten minä haluan. Niin ja siis komean ja vähintään keskivertopituisen tällaisen.
Haluaminen on halpaa enkä minä tavallisen näköinen ja hieman epätasapainoinen pienituloinen nainen tällaista saa. Oletan ettei APkaan kelpuuta sitä herkkää, sosiaalista, sovittelevaa ja naisellisen lempeää neitoa vaikkapa kirveellä veistetyn näköisessä tissittömässä ja lattapyllyisessä paketissa.
Veikkaan että ap on elänyt elämäänsä kirjoista ja elokuvista saatujen kuvitelmien vallassa. Unohtanut kokonaan elää oikeasti. Tulee mieleen eräs harhoissaan netissä jo pitkään pyörinyt pöljä
En ole herkkyyttä heiltä kaivannut. Parempi rääväsuinen nainen jolta irtoaa hyvät vitut kuin itkuinen pikkutyttö joita nuorena nusaisi.