Minkälainen ihminen pitää jatkuvasti asuntonsa ikkunoiden sälekaihtimet kiinni?
Eikö tällainen perhe koskaan kaipaa asuntoonsa auringonvaloa?
Sitäpaitsi meillä naapureilla on oikeus nähdä toistemme asuntoihin. Se on yhteisöllisyyttä ja toisista huolehtimista.
Kommentit (64)
Minä, jolle riittää 24 asteen sisälämpötila kaihtimien ollessa kiinni ja ikkunoiden ollessa auki.
Yksi päivä pesin ikkunoita, ja sisälämpötila oli hetkessä 30 astetta, kun aurinko porottaa esteettä sisään korkealla kerrostalossa olevaan asuntoon.
Minkälainen palstan säälittävä vakiohullu jaksaa tehdä näitä aloituksia päivästä toiseen?
Eivätkö lääkkeet enää auta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sälekaihtimet kiinni olleet vuosia, paitsi olkkarissa yhdessä ikkunassa puoliks auki. Sairastuin 10vuotta sitten, ja silmissä on valoherkkyyttä. Poistun asunnosta aurinkolasit päässä, jos on kirkas päivä. Ja kyllä, 3lasta on. Pari vuotta sitten kiittelin tätä tapaa, kun pihaan muutti todella utelias kyylä, kaikkien asioihin puuttuva, ja niistä juoruileva nainen, joka änkkää kuistin eteen kaikin verukkein kurkkimaan ikkunasta sisälle. <-- ja siis tämän yllätin kuikuilemasta sälekaihtimien 2cm sivuraosta kyyläämästä sisään, vaikka kaihtimet oli pimennystilassa. Huhhutihuijaa. Toveri ei edes hävennyt yhtään, kysyi vielä että minkälainen keittiö teillä on 😲😂
Joo munkin naapuri yrittää välillä paukata sisään jos jonkinlaisin verukkein. En ole päästänyt. Minun kotiini eivät ole tervetulleita ketkään muut kuin pari hyvää kaveria ja perheenjäsenet. Ja tietty huoltomiehet täytyy päästää. Muut voivat sanoa asiansa ovella, joka aukenee heille tasan sen verran että saan osan naamastani näkyville.
0/5 Aloitusviestin loppuosa oli niin överi, että paljasti trollin.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen kotona alasti ja nautin kun naapurit katselee.
M55
Ei noin saa tehdä!
N22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on SÄDEKAIHDIN
Sädekaihdin
Sulla ei äly säteile. Taitaa olla sälekaihtimet suljettuna.
Edellinen asuntoni oli sen luokan pätsi, että kesällä oli pakko pitää kaihtimet kiinni koko päivän.
Yhteisöllisyys... pummien ja HRn lempisana.
Tämmöinen ihminen kuin minä. En tykkää kirkkaasta auringonvalosta.
En halua auringonvaloa sisällä enkä muutenkaan päivänvaloa eikä mulla ole tarvetta nähdä ulos eikä kenenkään tarvitse nähdä mun asuntoon sisälle. Siksi mulla on pimennysverhot aina kiinni ikkunoissa.
Tällä on yksi talo, joka on 50 m päässä kylätieltä. Kaihtimet AINA kiinni, ympäri vuoden. Ilmeisesti kuvitelevat että tieltä saakka joku näkee sisälle, oli yö tai päivä. 😅 Katuvaloja ei ole
Itsellä todella harvoin kiinni , ehkä suuremmalla paahtella keskipäivällä
Vierailija kirjoitti:
Se on SÄDEKAIHDIN
Säle. Muodostuu säleistä kvg
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen miettii itselleen tuntemattomien ihmisten elämänvalintoja?
Sellainen jonka elämä on täysin tyhjä ja alkanut miettimään naapureitaan jossain kyttäyspsykoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljen kotona alasti ja nautin kun naapurit katselee.
M55
Ei noin saa tehdä!
N22
Kotonaan saa ihan huoletta olla alasti. Eri asia on poseerata ja nimenoman poseetrata ulkona alasti
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen kiinnittää huomiota naapurin kaihtimiin?
Sellainen jolla ei ole omaa elämää.
Taas sinä. Ootkö häiriintynyt kun kyselet moista. Ai sun pitäää,pakkko nähdä muihin huoneistoihin,mitä tehdään ja miten, elät elämää heidän kauttaan. Tirkistelynkin tarvetta. Jotain odotusta nähdä jotain muutakin kuin arjen toimintoja.
Yksityisyys siksi he pitävät kiinni. Voi tehdä mitö haluaa ja tulla suihkusta alasti, kukaan ei seuraa mitä tv ohjelmaa nyt katsotaan,miten siivotaan, . Sinäkä vielä kiikareilla jos läppärille näkis. Oikein ota istuimen ja seuraat, et malta nukkua edes.
Sitten kaihtiemn funktio on suojaus auringolta, vaalentaa tauluja, häikäisee,kuumentaa jne. Kysy ammattiliikkeestäkin- mihin tarkoitukseen kaihtimet ovat tarkoitettu. Mm. parvekekaihtimet. Mutta älä käy joka viikko kysymässä samaa, nekään ei jaksa sua.
Oletko koskaan asunut kerrostalon alimmassa kerroksessa? Siis maan tasalla? Siitä edestä kulkee vaikka ketä ja mihin aikaan tahansa. Ainoa tapa saada edes hieman yksityisyyttä on laitta kaihtimet/verhot eteen.
Miten niin " minkälainen." Sälekaihtimien kiinni pitämiseen on paljon hyviä syitä. Jokainen ne tietää. Estää myös oman sekä naapurin kyyläämisen.