Mä oon huonoiten elämässäni menestynyt suvussani
Työkyvyttömyyseläkkeellä 47vuotiaana. Muut tekee uraa ja lapset menestyy.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te jaksatte elämää? Tuntematta katkeruutta osastanne? Muut juoruilee ja nauraa takanapäin
Ap
Salaisuus on siinä, ettei kerta kaikkiaan välitä jostain juoruilusta ja selän takan puhumisesta. Joskus on kiva ihan tahallaan kaataa vettä myllyyn lisää.
Miten heittää vettä myllyyn?
Tekee vaikka tahallaan toisin kuin muut, vaikka se näitä ärsyttäisi.Joku psykiatri kerran neuvoi: tässä tulen minä, mitäs sitten,sen kun ihmettelette. Js sukulaisiin ja muihin ei-toivottuihin pitkä välimatka.
Hiiteen koko sukuajattelu jos aiheuttaa kärsimystä :D
Kadehtiminen on turhaa. Yritä uskoa itseesi, pyri tekemään kaikki asiat niin hyvin kuin osaat.
Mua on jotkut pitänyt "kaverina", että on joku johon verrattuna heillä menee hyvin. Sitten kun mulla tai lapsillani on mennyt joku juttu putkeen niin he ei oo pystynyt kuuntelemaan. Feidasin noi tyypit.
Vierailija kirjoitti:
Voiko tätä osaa mitenkään vaihtaa? Ei varmaan...
Ap
Tietysti voi. Otat vastuun elämästäsi, asetat tavoitteet ja alat pyrkimään eteenpäin. Vaikutat passiiviesta oman elmänsä sivustakatsojalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko tätä osaa mitenkään vaihtaa? Ei varmaan...
Ap
Tietysti voi. Otat vastuun elämästäsi, asetat tavoitteet ja alat pyrkimään eteenpäin. Vaikutat passiiviesta oman elmänsä sivustakatsojalta.
Kyllä mä hain opiskelemaan. Ei se vaan ole taattu että pääsee sinne
Ap
Sut on vain aivopesty jos olet masentunut asiasta.
Voit juoruta niistä myös että ovat aivopestyjä kaikille vastaantulijoille.
Niin. Jokaisessa suvussa on oltava se oma musta lampaansa.
Kaikki on ok, kunhan vanhempasi eivät
ole serkuksia.😄 Pistä humööriks, Ap.
Ihan oikeesti, lopeta nämä jonninjoutavat
itsesäälit. Jokainen saa itsestään
surkimuksen, jos sillä asenteella kohtaa
maailman.
Elämässä menestyminen ja sen merkit on aina suhteellisia ja kontekstiriippuvaisia. Toisessa suvussa sun tilanne saattaisi olla keskiverto ja hyvä. Minulla on tällainen tilanne. Sairastan masennusta, mikä kausittain heikentää omaa toimintakykyä. Opintoni laahaavat jäljessä vuosia. Elämäni on kuitenkin erittäin tasaista, olen rakastavassa parisuhteessa pitkäaikaisen kumppanini kanssa, tuloni ovat pienet, mutta hoidan talouttani mahdollisimman säntillisesti eli en ole hankkinut "huonoa" velkaa. Keskiluokkaisemmassa, korkeastikoulutetussa ja "kunnollisemmassa" suvussa olisin varmasti se "musta lammas", mutta omassa suvussa olen se, jonka asiat ovat parhaiten kunnossa. En ole sekaantunut rikollisuuteen tai tuomittu rikoksista, luottotietoni ovat puhtaat enkä ole hankkinut pikalainoja tai en elä addiktion värittämää tasapainotonta elämää.
Syntymällä tarpeeksi epämääräiseen sukuun yhteiskunnan näkökulmasta peruskunnollisuus ja lainkuuliaisuus tekevät sinusta jo menestyjän.
Miten heittää vettä myllyyn?
Ap