Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kokevatko naiset sen syvällisempänä tai romanttisena eleenä, jos mies pyytää kahville?

Vierailija
05.03.2026 |

Kävin syksyllä kahvilla yhden naisen kanssa ja vähän aikaa sitten toisen naisen kanssa. Molemmat naiset taisivat nähdä kahvittelun romanttisena eleenä ja olivat silminnähden pettyneitä, kun itse painotin, kuinka se oli mulle kaveruutta, sosiaalisuutta ja rentoutumista kiireen keskellä. Jälkimmäinen nainen taisi jopa suuttua, kun ei enää halua olla tekemisissä. Todella harmi, ei todellakaan ollut mulla se tarkoitus, enkä osannut aavistaa, että kahvittelu ja keskusteluhetki tuottaisi pahaa mieltä.

Onko se naisilla sitten niin, että kun mies pyytää kahville, niin alkavat mielessään maalailemaan jo jotain suurempaa unelmaa? Ja pettyvätkin pahasti, tai ottavat sen jopa loukkauksena, kun mies ilmoittaa asian olevan pelkkää kaveruutta? Minun mielestäni kahvilla on aina voinut käydä puhtaasti kaveripohjalta ilman mitään syvempää merkitystä. No, pitää varmaan jatkossa olla pyytämättä naisia kahville, jos kahvittelu ystävällisenä sosiaalisena hetkenä saa jopa pahaa mieltä aikaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan koe. Pyydän itsekin sekä miehiä että naisia kahville ilman minkäänlaista muuta agendaa kuin rupattelu ja tutustuminen.

Vierailija
2/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän se on yleensä treffikutsu se kahville pyytäminen. Sano etukäteen, että kyseessä ei siis ole treffit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kyllä kiinnosta rupatella random äijän kanssa "kaveri" mielessä. Yhtä asiaa ne vaan haluavat, eivätkä ole mitenkään kiinnostavia yksinkertaisuutensa tähden. Enemmän arvostan miestä, joka on uskollinen puolisolleen.

Vierailija
4/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ainakaan paljoa yli 20 ole varmaan ap? Osuiko oikeaan?

Vierailija
5/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole syytä hengailla kahdestaan vastakkaista sukupuolta edustavan kanssa.

Vierailija
6/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei uskaltanut tarttua tilaisuuteen.

Vierailija
7/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen, että miksi itse lähtisin kahdestaan tai pyytäisin jotakin miestä kahville? Olen perheellinen enkä näe mitään syytä miksi kahvittelisin ja juttelisin kahdestaan jonkun miehen kanssa. 

Vierailija
8/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottaisi romanttisena eleenä. Mutta jotkut ottaa, vissiin sellaiset naiset joilla ei ole miehiä kavereina. Aina käynyt kahvilla miespuolisten kavereiden kanssa.

Vierailija
9/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olla jo ennestään hyviä kavereita, niin silloin kahviille kysyminen kaksistaan vastakkaiselle sukupuolelle on käytännössä aina deittipyyntö. Ei se tarkoita välttämättä vielä sitä, että on ihastunut saati rakastunut, mutta sitä, että toista tunnustellaan romanttisessa mielessä.

Sitten on heti eri asia, jos seurueessa on useita ja ehdottaa kaikille, että mennään kahville.

Vierailija
10/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan koe. Pyydän itsekin sekä miehiä että naisia kahville ilman minkäänlaista muuta agendaa kuin rupattelu ja tutustuminen.

Miksi haluat piereskellä kahvilassa? Eikö voisi ihan vain keskustella?

Vierailija
11/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla joku aiempi tutustuminen ja kaveruus, että voi pyytää kahville ilman että se otetaan treffikutsuna. Jos tuntematon tai lähes tuntematon pyytää kahville niin se on sama kuin treffeille pyytäisi. Ap:n pitäisi opetella tavalliset seuratavat eikä äimistellä.

Vierailija
12/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei olla jo ennestään hyviä kavereita, niin silloin kahviille kysyminen kaksistaan vastakkaiselle sukupuolelle on käytännössä aina deittipyyntö. Ei se tarkoita välttämättä vielä sitä, että on ihastunut saati rakastunut, mutta sitä, että toista tunnustellaan romanttisessa mielessä.

Sitten on heti eri asia, jos seurueessa on useita ja ehdottaa kaikille, että mennään kahville.

Hyvin erikoinen ajattelutapa. Ehkä naiset sitten tosiaan ajattelette näin.

Vierailija
13/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulee mieleen, että miksi itse lähtisin kahdestaan tai pyytäisin jotakin miestä kahville? Olen perheellinen enkä näe mitään syytä miksi kahvittelisin ja juttelisin kahdestaan jonkun miehen kanssa. 

Oletko aina ollut noin umpimielinen vai vasta perheydyttyäsi?

Vierailija
14/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin erikoinen ajattelutapa. Ehkä naiset sitten tosiaan ajattelette näin.

Ei ole yhtään erikoinen ajattelutapa. Niin ne miehetkin ajattelevat. Jos menisin kysymään joltakin vaikkapa harrastuksessa tapaamaltani mieheltä, että lähdetkö kahville niin taatusti pitää sitä treffikutsuna ellen pohjusta asiaa painottamalla, että etsin kaveria ja sosiaalista seuraa.

Vierailija
15/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi hitossa haaskaisin aikaa kaveeramalla miehen kanssa kahvin merkeissä?

Olen siinä iässä että haluan jo parisuhdetta ja perheen perustamista.

Ymmärrän jos oltais 18 vuotiaita mut ei enää yli 30 vuotiaana.

Vierailija
16/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oikein painotit niille naisille, että vaan kaveria haluat? Oletko autismin kirjolla ap?

Vierailija
17/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
18/18 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo naisen kanssa keskustelu tulkitaan yleensä vonkaamiseksi. Kahville pyytäminen on jo sitten aivan jotakin muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä