Petterin ja Riikan mukaan neljäpäiväinen työviikko ei toimi Suomessa vaikka kaikkialla muualla maailmassa se lisää tuottavuutta
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Jossain juuri oli, että se "muualla oleva 4-päiväinen työviikko" tarkoitti oikeasti muistaakseni 35 h/vko töitä.
Suomessa yleisesti tehdään jo 37,5 h/vko töitä.
Mitä se 2,5 h enää vaikuttaisi isossa mittakaavassa, ei juuri mitään.
Tule saatana päiväkotiin töihin niin tiedät mitä se 2.5 tuntia viikossa vaikuttaa.
Täällä ei toimi sairaallousem kateellisuuden vuoksi.
Auta armias jos jollakin olisi tuollainen niin keskustelupalstat olisivat sitä valitusta täynnä.
Suomessa ihmiset ovat oudoista asioista kateellisia esim olen nyt työtön ja saan ansiosidonnaista mutta se summa on niin pikkuriiikkinen että saan myös toimeentulotukea eli tuloni ovat noin 590e. Tällä summalla olen kyllä alkanut laihtua,bmi nyt 21, missään elokuvissa tai muussa en ole käynyt työn jälkeen.istun vaan kotona.nyt tosin käyn terapiassa mutta se onkin ainoa paikka missä käyn tai mitä teen.
Silti moni on varmasti minulle kateellinen.
Työötä, työötä, työötä tehdään
Jotta jotta leipää syödään
Työö ihmiisen, tuo mielen niin iloisen
Tottakai 4 päiväinen työviikko toimisi. Itse olen valinnut osa-aikaisen työn jotta aikaa jää muuhunkin kuin työhön. Suomessa paljon myös työtä jota ei voida tarjota kokoaikaisena. Hallitukella tuntuu olevan käsitys työstä vain kokoaikaisena ja 5 päiväisenä. Samaan aikaan tekoäly ja automaatio vähentää tarvetta kokoaikaisuuksille