Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä pettymyksistä yli, olen tehnyt vääriä valintoja elämässä

Vierailija
12.04.2025 |

Valitsin minulle vääränlaisen miehen (ei ole romanttinen, tylsää seksiä ja tylsä muutenkin, huono isä lapsellemme) ja meille syntyi vääränlainen lapsi (käytösongelmainen). En sano itsestänikään että olisin täydellinen mutta elämäni on aina ollut täynnä vastoinkäymisiä. Ainoa asia joista olen onnellinen on hyvä koti ja työpaikka (jossa on myös paljon työtä eikä aina edes ehdi tekemään kaikkea). Tuntuu kamalalta se että elämä on pelkästään suorituskeskeistä puurtamista päivästä toiseen. Ei ole enää ystäviäkään muualla kuin työpaikalla kun en halua että näkevät miten oikeasti rikkinäinen ihminen olen. 

Olen alkanut juomaan alkoholia enemmän kun se on melkein ainoa asia joka rauhoittaa minua, en sentään ole alkoholisti mutta ymmärrän hyvin niitä jotka alkoholisteiksi muuttuvat. Enhän minä voi nyt sitten muuta kuin syyttää vain itseäni miksi tein vääriä valintoja mutta sitten kun ne on tehty ei niitä voi enää muuttaa. Tämä herätys ahdistaa minua ja pelkään että oikeasti sekoan vielä jonain päivänä. Tarvitsen varmaan terapiaa mutta en tiedä auttaako sekään, olen kasvanut tähän jatkuvaan suorittamisen tilaan ja "vahvuuteen". Olen taitava peittämään heikkouteni mutta usein ne tulevat pinnalle ja toimin tunteitteni ohjaamina. 

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, terapiaan. Olet hukannut itsesi, mutta haet syitä itsesi ulkopuolelta muista ihmisistä, menneisyydestä. Tommy Hellsten toteaa kaikissa teoksissaan, että ihminen alkaa hakea muutosta itsessään siinä kohtaa, kun seinä tulee vastaan. Sinulla kuulostaa olevan seinä nyt edessä. Siitä harvat pääsevät läpi ilman terapeutin apua. Voimia jatkoon!

Vierailija
22/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt herätys/irtiotto/matka omaan itseen. Sanot miehelle että oot varannut viikon etelänloman itsellesi ja et se on vain teidän kaikkien parhaaksi. Tee asioita joita olen aina halunnut tehdä. Huomisesta ei kukaan tiedä. SÄ pystyt vaikuttamaan omaan elämääsi. N33

Oih, ihanaa! Etelänmatka ukon kanssa, joka lähinnä v*tuttaa. Hieno vinkki!

Luitko viestini? Loma ITSELLE. Nykynaiset eivät oo enää mieheensä kahleissa kiinni.

N33

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se tylsä ukko luiskaan ja etsi deittisovelluksesta uusi. Käytä dokaamiseen kuluva aika tinderiin ja lenkille. Tuollainen elämä on uusiutumattomien  luonnonvarojen haaskausta.

M45

Oletko sinä uusiutuva luonnonvara?

Et nyt tainnut tajuta tota viestiä? Ihmiset ei oo uusiutuvia.

-eri

Oho. Hieno oivallus sinulta.

Vierailija
24/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt herätys/irtiotto/matka omaan itseen. Sanot miehelle että oot varannut viikon etelänloman itsellesi ja et se on vain teidän kaikkien parhaaksi. Tee asioita joita olen aina halunnut tehdä. Huomisesta ei kukaan tiedä. SÄ pystyt vaikuttamaan omaan elämääsi. N33

Luitko viestini? Loma ITSELLE. Nykynaiset eivät oo enää mieheensä kahleissa kiinni.

N33

Et edusta nykynaista, koska et osaa selvästikään ajatella, että kun etelänmatkalta palaa, sama sekasotku on edelleen edessä. Problem: Not solved.

Vierailija
25/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta pskaa on luovuttaa. Nyt sisua prkle! N

Vierailija
26/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas!

Vierailija
27/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

Et edusta nykynaista, koska et osaa selvästikään ajatella, että kun etelänmatkalta palaa, sama sekasotku on edelleen edessä. Problem: Not solved.

No kun nimenomaan ei välttämättä ole. Kun saa perspektiiviä elämään/rohkaisua omiin unelmiin ja pystyvyyteen ni voi Suomeen palattuaan tehdä elämäänsä tarvittavia muutoksia. N33

Vierailija
28/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut, että ehkä sillä miehelläsi on myös sama tilanne. Teidän parisuhteenne tilanne vaikuttaa myös lapsenne käytöshäiriöihin. Oletko varma, että tylsyys parisuhteessanne johtuu vain miehestäsi. Tee jotain seksin korjaamiseksi. Onhan niitä erilaisia välineitä ja hepeneitä. Juoko miehesi myös? Lopettakaa. Tehkää jotain yhdessä perheenä, lapsikin käyttäytyy paremmin. Liikuntaa.

Vierailija
29/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon harhaa, mä sulle luvannut en ruusutarhaa.

Vierailija
30/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vastuu lapsestasi ja miehestäsi. Voit vaikuttaa siihen, mihin suuntaan asiat menevät. Olet onnekas kun sinulla on heidät. Nyt. Rakasta heitä. Kun vielä ehdit.

Vierailija
31/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on vastuu lapsestasi ja miehestäsi. Voit vaikuttaa siihen, mihin suuntaan asiat menevät. Olet onnekas kun sinulla on heidät. Nyt. Rakasta heitä. Kun vielä ehdit.

Rakastan heitä mutta olen ajatellut sen olevan vain illuusio hyvästä perheestä. Valehtelen itsellenikin että meillä on hyvä olla... vaikka kaikki merkit näyttävät toisin. En jaksa elää tässä valheessa enää. Ap

Vierailija
32/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi vuoksi nyt et heitä hanskoja tiskiin. Tätä ei jätetä kesken. Nyt ei ole luovuttamisen aika.

Vierailija
33/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N33

No kun nimenomaan ei välttämättä ole. Kun saa perspektiiviä elämään/rohkaisua

Eli ero tulossa, asiat eivät muutu. Käytösongelmainen lapsi tykkääkin tosi paljon erosta, oireilee siitä. 

Vierailija
34/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli taas vauhdissa. Koska ei vain kestä kohdata itseään.

Vierailija
35/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eli ero tulossa, asiat eivät muutu. Käytösongelmainen lapsi tykkääkin tosi paljon erosta, oireilee siitä. "

Suosittelen suhtautumaan vaihtoehtoihin hieman monipuolisemmin. N33

Vierailija
36/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trolli taas vauhdissa. Koska ei vain kestä kohdata itseään.

Ei ole trolli. Toivoisin kyllä että olisi. Ap

Vierailija
37/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtuaalinen halaus sinulle täältä. En tiedä miten vastata kun kuitenkaan..et löydä kestävää, pysyvää apua alkoholista, et ulkomaanmatkoista, et mahd. uudesta kumppanista. Et hyväkäytöksisestä lapsesta, jännittävästä miehestä. Väsymys kuitenkin on todellista ja tarvitset apua.

Kirjoitan seuraavan koska kukaan muu täällä ei ehdota samaa, tuntuu että on kirjoitettava tämä sinulle..

Olen myös ollut syvässä kuopassa johon ei tämän maailman apu yltänyt  ja sieltä pääsin ylös Jumalan avulla. Sinun ei tarvitse käydä läpi tätä vaihetta elämässäsi tai koko loppuelämääsi yksin, rukoile Jeesusta avuksesi. Kaikki ei muutu hetkessä mutta et ole yksin ja kun tuot kaikki vaikeudet hänelle, vähitellen helpottaa. Ja itsekin muutut, niin kävi minullekin. Elämä alkoi näyttäytyä eri valossa. Et ole mahdottomuuksien äärellä jos apunasi on suuri Jumala. Lue Raamattua. Kulje hänen tietään, kaikki voi muuttua, elämääsi tulee tarkoitus. Shalom.

Vierailija
38/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap niin samaistun sinuun. Ahdistaa, miten tyhmä ja sokea sitä ihminen voi olla! Itseään saa syyttää, mutta silti se katkeroittaa elämään.

Vierailija
39/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet elänyt elämääsi suorittaen, kätkien  aidot tunteesi. Se on ollut selviytymismekanismi,  joka ei enää toimi nykyhetkessä. Huono olosi on merkki siitä, että asioiden pitää muuttua. Hae apua lapsellesi ja itsellesi vanhemmuuden suhteen. Kerro miehellesi rakentavasti, mikä mättää suhteessanne. Aina voi muuttaa koko itseä tai olosuhteita. Niin kauan kun ajattelet, että ongelmat johtuvat vääristä valinnoista voit huonosti.