Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä pettymyksistä yli, olen tehnyt vääriä valintoja elämässä

Vierailija
12.04.2025 |

Valitsin minulle vääränlaisen miehen (ei ole romanttinen, tylsää seksiä ja tylsä muutenkin, huono isä lapsellemme) ja meille syntyi vääränlainen lapsi (käytösongelmainen). En sano itsestänikään että olisin täydellinen mutta elämäni on aina ollut täynnä vastoinkäymisiä. Ainoa asia joista olen onnellinen on hyvä koti ja työpaikka (jossa on myös paljon työtä eikä aina edes ehdi tekemään kaikkea). Tuntuu kamalalta se että elämä on pelkästään suorituskeskeistä puurtamista päivästä toiseen. Ei ole enää ystäviäkään muualla kuin työpaikalla kun en halua että näkevät miten oikeasti rikkinäinen ihminen olen. 

Olen alkanut juomaan alkoholia enemmän kun se on melkein ainoa asia joka rauhoittaa minua, en sentään ole alkoholisti mutta ymmärrän hyvin niitä jotka alkoholisteiksi muuttuvat. Enhän minä voi nyt sitten muuta kuin syyttää vain itseäni miksi tein vääriä valintoja mutta sitten kun ne on tehty ei niitä voi enää muuttaa. Tämä herätys ahdistaa minua ja pelkään että oikeasti sekoan vielä jonain päivänä. Tarvitsen varmaan terapiaa mutta en tiedä auttaako sekään, olen kasvanut tähän jatkuvaan suorittamisen tilaan ja "vahvuuteen". Olen taitava peittämään heikkouteni mutta usein ne tulevat pinnalle ja toimin tunteitteni ohjaamina. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

💩/💩💩💩💩💩

Vierailija
2/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää, ei sen enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkin jo saanut loistavia vastauksia, joten ei kai tästä sen enempää. Tsemppiä!

Vierailija
4/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jokainen tee vääriä valintoja? Kellään ei ole kristallipalloa, josta pystyisi näkemään oikean tien. 

Hyvä jos kuitenkin viihdyt työssäsi. Jotkut itselle ovat väärässä työpaikassakin.

Vierailija
5/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ystäviä tai läheisiä sisaruksia, oletko heille puhunut tuntemuksistasi? Suosittelisin terapiaa, mikäli mahdollista, mutta tiedän että nykytilanteessa terapiaan on todella vaikeaa päästä.

Mutta tärkein neuvo: jätä alkoholi. Päihteet saavat monen jäämään sietämättömään elämäntilanteeseen. Se, että sinusta tuntuu pahalta, on tärkeä viesti. Viesti, että jonkin on muututtava etkä voi jatkaa elämääsi nykyisellä tavalla. Päihteet turruttavat ja auttavat sietämään tuota ahdistusta, ja silloin siihen tilanteeseen jämähtää. Uskalla kohdata ahdistus ja löydät varmasti lopulta mielessäsi, yksin tai jonkun toisen kanssa miettien, ratkaisun jolla saat elämäntilannettasi helpommaksi.

Vierailija
6/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneelle et voi mitään, mutta tälle päivälle ja huomiselle voit. Jos koet tyytymättömyyttä, keskity tekemään tulevaisuudesta parempi. Ja tee joka päivä jotain, mistä nautit.

Vierailija
7/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtyjä ei saa tekemättömäksi. 

Aina on uusi päivä aloittaa alusta. Jos mies on nii väärä. Ota ero. 

Jos ei niin mene terapiaan puolison kera. Yritä selvittää asiat. 

Tee myös jotai itelle mielekästä. Älä elä pelkästään miehen ehdoilla. Odota että mies antaa kaiken sun elämään. Harrasta ja tapaa kavereita. Käy leffassa vsikka yksin. 

Vierailija
8/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menneelle et voi mitään, mutta tälle päivälle ja huomiselle voit. Jos koet tyytymättömyyttä, keskity tekemään tulevaisuudesta parempi. Ja tee joka päivä jotain, mistä nautit.

Eli juo alkoa joka päivä.

Vierailija
9/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se tylsä ukko luiskaan ja etsi deittisovelluksesta uusi. Käytä dokaamiseen kuluva aika tinderiin ja lenkille. Tuollainen elämä on uusiutumattomien  luonnonvarojen haaskausta.

M45

Vierailija
10/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ystäviä tai läheisiä sisaruksia, oletko heille puhunut tuntemuksistasi? Suosittelisin terapiaa, mikäli mahdollista, mutta tiedän että nykytilanteessa terapiaan on todella vaikeaa päästä.

Mutta tärkein neuvo: jätä alkoholi. Päihteet saavat monen jäämään sietämättömään elämäntilanteeseen. Se, että sinusta tuntuu pahalta, on tärkeä viesti. Viesti, että jonkin on muututtava etkä voi jatkaa elämääsi nykyisellä tavalla. Päihteet turruttavat ja auttavat sietämään tuota ahdistusta, ja silloin siihen tilanteeseen jämähtää. Uskalla kohdata ahdistus ja löydät varmasti lopulta mielessäsi, yksin tai jonkun toisen kanssa miettien, ratkaisun jolla saat elämäntilannettasi helpommaksi.

T: Irmeli 65 v

Vierailija
11/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt herätys/irtiotto/matka omaan itseen. Sanot miehelle että oot varannut viikon etelänloman itsellesi ja et se on vain teidän kaikkien parhaaksi. Tee asioita joita olen aina halunnut tehdä. Huomisesta ei kukaan tiedä. SÄ pystyt vaikuttamaan omaan elämääsi. N33

Vierailija
12/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se tylsä ukko luiskaan ja etsi deittisovelluksesta uusi. Käytä dokaamiseen kuluva aika tinderiin ja lenkille. Tuollainen elämä on uusiutumattomien  luonnonvarojen haaskausta.

M45

Oletko sinä uusiutuva luonnonvara?

Vierailija
13/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä keskittyä hyviin puoliin. Mieti mitä hyvää miehessäsi ja lapsessasi on. Ajattele myös omia hyviä puoliasi. Jos se ei auta niin alat tekemään konkreettisia muutoksia elämässäsi. 

Vierailija
14/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M45

"Uusiutumattomien luonnonvarojen haaskausta" :D :D Ihan paras metafora. 👍👍

Vierailija
15/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt herätys/irtiotto/matka omaan itseen. Sanot miehelle että oot varannut viikon etelänloman itsellesi ja et se on vain teidän kaikkien parhaaksi. Tee asioita joita olen aina halunnut tehdä. Huomisesta ei kukaan tiedä. SÄ pystyt vaikuttamaan omaan elämääsi. N33

Oih, ihanaa! Etelänmatka ukon kanssa, joka lähinnä v*tuttaa. Hieno vinkki!

Vierailija
16/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät sen luuserin ja hommaat alkoholistipiireistä sen oikean jänniksen niin saat elämääsi vähän potkua.

Tsemppiä!

Vierailija
17/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M45

Oletko sinä uusiutuva luonnonvara?

Et nyt tainnut tajuta tota viestiä? Ihmiset ei oo uusiutuvia.

-eri

Vierailija
18/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sopivan puolison. Kumpikaan emme ole romantikkoja eikä kiinnosta teennäinen saippuasarja elämä. Tylsiäkin olemme kumpikin. 🥰 😅

Entäs jos ei olisi tuon kummoisempaan mitään mahdollisuuksia ollutkaan. On vain joku epärealistinen kuvitelma päässä täydellisestä puolisosta.

Vierailija
19/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tajunnut, että olet tehnyt vääriä valintoja, mutta et vielä sitä, ett voisit nyt tehdä uusia.

Sä vaan jatkat ajopuuna ajautumista, koska et ota itsestäsi ja elämästäsi vastuuta. JONKUN MUUN pitöisi tehdä sun elämästä kivaa, parantaa sun seksielämää ja keksiä sulle tekemistä.

Mutta miksi sen pitäisi ketään muuta kiinnostaa? Tee itse. Eikä siihen kukaan muu edes pystyisi.

Vierailija
20/39 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normivalitusta. Lapselle pitää hankkia apua ja ilmeisesti vanhemmillekin. Ongelmanratkaisutaitosi ovat lapsellisia eli kasva aikuiseksi ja vastuun ottamiseen. Älä siirrä noita fiiliksiäsi lapseenkin.