Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi peruna on siin suosittu elintarvike Suomessa?

Vierailija
11.04.2025 |

En ymmärrä?

1. Peruna ei maistu miltään paitsi jauholta

2. Peruna turvottaa

3. Peruna ei sovi minkään ruoan kanssa paitsi ehkä jonkun jauhelihakastikkeen

4. Perunan keittäminen on hirveä homma ja jos kuorii perunat niin vielä kauheampaa

5. Peruna ei säily paria päivää pidempään hyvänä jääkaapissa

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruna on se, millä täällä on pysytty hengissä keskiajasta lähtien. Sitä on syöty täällä aina ja sen voimalla on tämä maa rakennettu.

Keskiaika päättyi 1500-luvulla ja peruna yleistyi täällä vasta 1700-luvun lopulla, eli käytännössä 1800-luvulla. Sitä ennen nauris oli se yleisin pöydän lisuke.

Vierailija
42/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska. Perunoita on montaa eri lajiketta ja kaikki maistuvat erilaisilta. Peruna sisältää kaliumia ja poistaa nestettä. Peruna sopii kaikkien ruokien kanssa ja siitä voi tehdä jopa jälkiruokaakin. Perunan keittäminen on maailma helpoin asia. Peruna säilyy vihanneslokerossa kuukausia ja kellarissa vielä pitempään. Lisäksi perunat ovat edullista ruokaa.

Riisi ei maistu miltään ja sitä syödään vain kehitysmaissa (koska on perunaa halvempaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perunassa on kaliumia. Ihminen tarvitsee yli 4.7 grammaa kaliumia päivässä. Peruna kattaa ison osan tuosta määrästä.

No ei kai kukaan tuon takia sitä perunaa syö? Ketä kiinnostaa kaliumarvot. 

Kannattaa niistä olla kiinnostunut. Liiian alhaiset kaliumarvot ovat vaaralliset.

Otan multivitamiinin päivittäin enkä todellakaan ala syömään perunaa, että saan kaliumarvot kohdilleen. 

Multivitamiinissa ei ole kaliumia.

Vierailija
44/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska. Perunoita on montaa eri lajiketta ja kaikki maistuvat erilaisilta. Peruna sisältää kaliumia ja poistaa nestettä. Peruna sopii kaikkien ruokien kanssa ja siitä voi tehdä jopa jälkiruokaakin. Perunan keittäminen on maailma helpoin asia. Peruna säilyy vihanneslokerossa kuukausia ja kellarissa vielä pitempään. Lisäksi perunat ovat edullista ruokaa.

Riisi ei maistu miltään ja sitä syödään vain kehitysmaissa (koska on perunaa halvempaa).

Ne bataatit pitäisi myös palauttaa Suomesta sinne, mistä ne on tuotu! Samoin maissi.

Vierailija
45/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman makuista kuin pasta ja riisi ja edullista, koska kasvatamme itse perunamme.

Vierailija
46/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Perunan keittäminen on hirveä homma?"

Koko ikäni olen perunoita keittänyt, mun kokemus on että ne kypsyy kattilassa ihan itsekseen. Tietty jos on tottunut kiskomaan valmisateriansa mikrosta kahden ja puolen minuutin lämmityksen jälkeen, kun ei jaksa odottaa kolmen minuutin täyttymistä...

Vierailija
47/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on hyvää!

Vierailija
48/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perunan keittäminen on hirveä homma?"

Koko ikäni olen perunoita keittänyt, mun kokemus on että ne kypsyy kattilassa ihan itsekseen. Tietty jos on tottunut kiskomaan valmisateriansa mikrosta kahden ja puolen minuutin lämmityksen jälkeen, kun ei jaksa odottaa kolmen minuutin täyttymistä...

Ehkäpä noilla vaikeudesta valittajilla on rakennekynnet, mitkä estävät muutkin käsin tehtävät kotitaloustyöt.

Vierailija
49/49 |
12.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä