Kommunikaatio-ongelma đł
YritÀn puhua miehen kanssa meitÀ kahta koskevista asioista, mutta kun esitÀn mielipiteen, hÀn ei kommentoi sitÀ, vaan kertoo millaisia ihmiset ovat ja miten he toimivat. TÀmÀ on hÀnen kokemuksensa. Ja kuulemma kaikki ovat samanlaisia.
MiehellÀ on minun nÀkökulmastani outoja ajatuksenkulkuja; hÀn on ikÀÀn kuin ajatellut jo kaiken valmiiksi ja paukuttaa leimakirvestÀ omien totuuksiensa vahvistukseksi.
Voiko tÀmmöisessÀ "keskustelussa" pÀÀstÀ mitenkÀÀn eteen pÀin?
Kommentit (15)
Voi pÀÀstÀ eteenpÀin. Rauhallisesti vaan palauttaa keskustelun uudestaan ja uudestaan siihen teidÀn asiaan jota kÀsitellÀÀn, vaikka mies pyrkisi harhailemaan muualle, eikÀ anna periksi ennen kuin asia on puhuttu.
Vierailija kirjoitti:
MitÀ jos se sun puheenvuoron aikana pyöritÀ pÀÀssÀ sitÀ mitÀ meinaa sanoa, eikÀ kuuntele aidosti?
Niin. Olen yrittÀnyt keskustella myös heittÀmÀllÀ ajatuksiani viesteissÀ. HÀn ei koskaan vastaa heti, vaistonvaraisesti ja suoraan, vaan laittaa viestiÀ muutaman tunnnin pÀÀstÀ ja saattaa laveasti puhua taas tÀysin eri asiasta, yleistÀvÀllÀ tasolla.
TÀmmöiseen "vastaukseen" minun on hankala sanoa oikein mitÀÀn, kun en halua jatkaa pidemmÀlle sivuraiteella.
Mies ei siis joko osaa tai halua ottaa kantaa siihen, mitÀ sanon, vaan kÀÀntÀÀ fokuksen ihan muualle.
Voitko antaa esimerkin tÀstÀ keskustelusta? En itse ihan saanut kiinni siitÀ, mitÀ tuolla tarkoitat
Ap vielÀ jatkaa.
Mies ei myöskÀÀn ymmÀrrÀ hienovaraisia vihjeitÀ. Olen monesti loukkaantuneena mököttÀnyt viikonkin puhumatta eikÀ mies vielÀ siinÀkÀÀn kohtaa ÀlyÀ tilannetta, vaikka sanon suoran.
Olen todella vÀsynyt, ettÀ en löydÀ sopivia ihmisiÀ elÀmÀÀni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi pÀÀstÀ eteenpÀin. Rauhallisesti vaan palauttaa keskustelun uudestaan ja uudestaan siihen teidÀn asiaan jota kÀsitellÀÀn, vaikka mies pyrkisi harhailemaan muualle, eikÀ anna periksi ennen kuin asia on puhuttu.
PitÀÀkö minun jÀttÀÀ huomiotta kaikki se epÀolennainen, millÀ mies pyrkii hÀmmentÀmÀÀn minua? Eli en saisi noteerata miehen puhetta mitenkÀÀn, vaan inttÀÀ mahdollisimman yksinkertaisesti sitÀ alkuperÀustÀ asiaani?
TÀmÀ kuulostaa tosi raskaalta. Kun olen huomannut, ettÀ mies voi ruveta heittelemÀÀn jopa ivallisuuksia.
No sanopa suoraan esim. ettÀ voisitko lopettaa ympÀripyöreÀn yleistÀmisen ja vastata itse asiaan/kertoa mielipiteesi asiaa koskien/vastata kysymykseesi. Jos ei kertakaikkiaan opi kommunikoimaan suoraan ja aikuismaisella tavalla niin itse en tuollaista katselisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PitÀÀkö minun jÀttÀÀ huomiotta kaikki se epÀolennainen, millÀ mies pyrkii hÀmmentÀmÀÀn minua? Eli en saisi noteerata miehen puhetta mitenkÀÀn, vaan inttÀÀ mahdollisimman yksinkertaisesti sitÀ alkuperÀustÀ asiaani?
TÀmÀ kuulostaa tosi raskaalta. Kun olen huomannut, ettÀ mies voi ruveta heittelemÀÀn jopa ivallisuuksia.
Ihmettelen, ettÀ kuka olet ja mitÀ teet ketjussani. Oikea ap tÀssÀ.
HĂ€n sepustaa ihan outoja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No sanopa suoraan esim. ettÀ voisitko lopettaa ympÀripyöreÀn yleistÀmisen ja vastata itse asiaan/kertoa mielipiteesi asiaa koskien/vastata kysymykseesi. Jos ei kertakaikkiaan opi kommunikoimaan suoraan ja aikuismaisella tavalla niin itse en tuollaista katselisi.
Mutta, kun miehelle ei mene mikÀÀn jakeluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap vielÀ jatkaa.
Mies ei myöskÀÀn ymmÀrrÀ hienovaraisia vihjeitÀ. Olen monesti loukkaantuneena mököttÀnyt viikonkin puhumatta eikÀ mies vielÀ siinÀkÀÀn kohtaa ÀlyÀ tilannetta, vaikka sanon suoran.
Ap
Viikon mökötys ei ole hienovaraista eikÀ muutenkaan anna hyvÀÀ kuvaa sinunkaan kommunikaatiotaidoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ettÀ kuka olet ja mitÀ teet ketjussani. Oikea ap tÀssÀ.
HĂ€n sepustaa ihan outoja.
Ap
Varmaan huomasittekin, ettÀ tuo tyyppi, joka sainaa "Ap" ei ole alkuperÀinen ketjun aloittaja. Joka olen siis minÀ.
Vierailija kirjoitti:
Ap vielÀ jatkaa.
Ap
Feikki ap tuon edellisen kirjoittaja.
T. Oikea ap
Vierailija kirjoitti:
TÀssÀ kuulostaisi olevan jÀrkeÀ. Eli ei anna yhtÀÀn siimaa siihen sumutukseen asian vierestÀ.
MitÀ jos se sun puheenvuoron aikana pyöritÀ pÀÀssÀ sitÀ mitÀ meinaa sanoa, eikÀ kuuntele aidosti?