Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommunikaatio-ongelma 😳

Vierailija
11.04.2025 |

YritĂ€n puhua miehen kanssa meitĂ€ kahta koskevista asioista, mutta kun esitĂ€n mielipiteen, hĂ€n ei kommentoi sitĂ€, vaan kertoo millaisia ihmiset ovat ja miten he toimivat. TĂ€mĂ€ on hĂ€nen kokemuksensa. Ja kuulemma kaikki ovat samanlaisia. 

MiehellĂ€ on minun nĂ€kökulmastani outoja ajatuksenkulkuja; hĂ€n on ikÀÀn kuin ajatellut jo kaiken valmiiksi ja paukuttaa leimakirvestĂ€ omien totuuksiensa vahvistukseksi. 

Voiko tĂ€mmöisessĂ€ "keskustelussa" pÀÀstĂ€ mitenkÀÀn eteen pĂ€in? 

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MitÀ jos se sun puheenvuoron aikana pyöritÀ pÀÀssÀ sitÀ mitÀ meinaa sanoa, eikÀ kuuntele aidosti?

Vierailija
2/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voi pÀÀstÀ eteenpÀin. Rauhallisesti vaan palauttaa keskustelun uudestaan ja uudestaan siihen teidÀn asiaan jota kÀsitellÀÀn, vaikka mies pyrkisi harhailemaan muualle, eikÀ anna periksi ennen kuin asia on puhuttu.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MitÀ jos se sun puheenvuoron aikana pyöritÀ pÀÀssÀ sitÀ mitÀ meinaa sanoa, eikÀ kuuntele aidosti?

Niin. Olen yrittÀnyt keskustella myös heittÀmÀllÀ ajatuksiani viesteissÀ. HÀn ei koskaan vastaa heti, vaistonvaraisesti ja suoraan, vaan laittaa viestiÀ muutaman tunnnin pÀÀstÀ ja saattaa laveasti puhua taas tÀysin eri asiasta, yleistÀvÀllÀ tasolla.

TĂ€mmöiseen "vastaukseen" minun on hankala sanoa oikein mitÀÀn, kun en halua jatkaa pidemmĂ€lle sivuraiteella. 

Mies ei siis joko osaa tai halua ottaa kantaa siihen, mitÀ sanon, vaan kÀÀntÀÀ fokuksen ihan muualle.

Vierailija
4/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Voitko antaa esimerkin tÀstÀ keskustelusta? En itse ihan saanut kiinni siitÀ, mitÀ tuolla tarkoitat

Vierailija
5/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ilmiannettu

Vierailija
6/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ap vielÀ jatkaa.

Mies ei myöskÀÀn ymmÀrrÀ hienovaraisia vihjeitÀ. Olen monesti loukkaantuneena mököttÀnyt viikonkin puhumatta eikÀ mies vielÀ siinÀkÀÀn kohtaa ÀlyÀ tilannetta, vaikka sanon suoran.

Olen todella vÀsynyt, ettÀ en löydÀ sopivia ihmisiÀ elÀmÀÀni.

Ap

Vierailija
7/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pÀÀstÀ eteenpÀin. Rauhallisesti vaan palauttaa keskustelun uudestaan ja uudestaan siihen teidÀn asiaan jota kÀsitellÀÀn, vaikka mies pyrkisi harhailemaan muualle, eikÀ anna periksi ennen kuin asia on puhuttu.

PitÀÀkö minun jÀttÀÀ huomiotta kaikki se epÀolennainen, millÀ mies pyrkii hÀmmentÀmÀÀn minua? Eli en saisi noteerata miehen puhetta mitenkÀÀn, vaan inttÀÀ mahdollisimman yksinkertaisesti sitÀ alkuperÀustÀ asiaani?

TÀmÀ kuulostaa tosi raskaalta. Kun olen huomannut, ettÀ mies voi ruveta heittelemÀÀn jopa ivallisuuksia.

Vierailija
8/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sellainen pullukka-ulina

Vierailija
9/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

No sanopa suoraan esim. ettÀ voisitko lopettaa ympÀripyöreÀn yleistÀmisen ja vastata itse asiaan/kertoa mielipiteesi asiaa koskien/vastata kysymykseesi. Jos ei kertakaikkiaan opi kommunikoimaan suoraan ja aikuismaisella tavalla niin itse en tuollaista katselisi.

Vierailija
10/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PitÀÀkö minun jÀttÀÀ huomiotta kaikki se epÀolennainen, millÀ mies pyrkii hÀmmentÀmÀÀn minua? Eli en saisi noteerata miehen puhetta mitenkÀÀn, vaan inttÀÀ mahdollisimman yksinkertaisesti sitÀ alkuperÀustÀ asiaani?

TÀmÀ kuulostaa tosi raskaalta. Kun olen huomannut, ettÀ mies voi ruveta heittelemÀÀn jopa ivallisuuksia.

Ihmettelen, ettÀ kuka olet ja mitÀ teet ketjussani. Oikea ap tÀssÀ.

HĂ€n sepustaa ihan outoja.

Ap

Vierailija
11/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanopa suoraan esim. ettÀ voisitko lopettaa ympÀripyöreÀn yleistÀmisen ja vastata itse asiaan/kertoa mielipiteesi asiaa koskien/vastata kysymykseesi. Jos ei kertakaikkiaan opi kommunikoimaan suoraan ja aikuismaisella tavalla niin itse en tuollaista katselisi.

Mutta, kun miehelle ei mene mikÀÀn jakeluun.

Ap

Vierailija
12/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielÀ jatkaa.

Mies ei myöskÀÀn ymmÀrrÀ hienovaraisia vihjeitÀ. Olen monesti loukkaantuneena mököttÀnyt viikonkin puhumatta eikÀ mies vielÀ siinÀkÀÀn kohtaa ÀlyÀ tilannetta, vaikka sanon suoran.

Ap

Viikon mökötys ei ole hienovaraista eikÀ muutenkaan anna hyvÀÀ kuvaa sinunkaan kommunikaatiotaidoistasi.

Vierailija
13/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, ettÀ kuka olet ja mitÀ teet ketjussani. Oikea ap tÀssÀ.

HĂ€n sepustaa ihan outoja.

Ap

Varmaan huomasittekin, ettÀ tuo tyyppi, joka sainaa "Ap" ei ole alkuperÀinen ketjun aloittaja. Joka olen siis minÀ.

Vierailija
14/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vielÀ jatkaa.

Ap

Feikki ap tuon edellisen kirjoittaja.

T. Oikea ap

Vierailija
15/15 |
11.04.2025 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TĂ€ssĂ€ kuulostaisi olevan jĂ€rkeĂ€.  Eli ei anna yhtÀÀn siimaa siihen sumutukseen asian vierestĂ€.