Uusi mies ahdistuu kaikesta
Uusi miesystäväni on kaikin puolin ihana, empaattinen ja luotettava.
Mua on alkanut ihmetyttämään kun hänen mielialansa ailahtelee herkästi. Saa ahdistuskohtauksia jos en vastaa heti hänen viesteihinsä, vaikka kiireisen työpäivän aikana. Haluaa heti soittaa ja varmistua että kaikki on ok.
Näitä on ollut jo muutaman kerran lyhyen ajan sisään. Yhtenä päivänä ahdistui kovin koska olimme tavanneet edellisenä iltana hänen työkavereitaan ja kuulemma tuli tunne että olin kiinnostunut yhdestä miehestä.
Olen aika ymmällään, pitäisikö vain rauhoitella vai onko tämä jo outoa?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Juttelin miehen kanssa ja hän myönsi että jo aiemmin oli ollut vastaavia ongelmia exänsä kanssa. Oli käynyt psykologilla ja psykiatrilla juttelemassa ja nykyisin lääkitys kuulemma auttaa. Nämä tapaukset ovat korostuneet kun lääkkeet on jääneet välistä.
Olo on nyt aika huolestunut. Miksi hän aiemmin nimenomaan vakuutti että ei ole mustasukkainen?
Hyvä kun on hoitanut itsensä mutta nuo kohtaukset on pelottavia. Sanoo että on paniikissa ja kädet tärisee että ei pysty ajamaan autoa.
-ap
No ei ole hoitanut itseään ja hoitoon menee vuosia. Kusettaa sinua ja yrittää saada sinut emotionaalisesti koukkuun. Minulla vastaava tyyppi esitti kertaluontoisesti alkholistiksi hairahtanutta, joka nyt muutti elämänsä. Arvaa muuttiko? Ei. Muutti minun elämäni. Sairastuin suhteesta.
Sinä valehtelet itsellesi jo ensimmäisessä lauseessa että on kaikin puolin ihana, mukava ja jotain (en muista ulkoa). Ei ole! Jatko tekstissäsi kumoaa alun.
Sitä on tosi vaikea uskoa, että joku huijaa itseä noin. Sinun on helpompi nähdä kun muita huijataan, meidän taas se, että sinua.
Äläkä juttele kasvokkain miehen kanssa. Hän pystyy silloin manipuloimaan sinua. Kyseenalaista kaikki lauseet, jotka olet häneltä tähän asti kuullut. Voi olla yli 50 % valetta. Katso VAIN tekoja, koska niissä on vaikeampi huijata.
Ja seksi on ihanaa nyt alussa, kun momemmilla hormonit katossa. Kun eivät enää ole, huomaat ettei seksiä enää olekaan tai se on kylmää.
Äläkä anna yhtään rahaa! Ei omaksi eikä lainaan. Eikä yhtään tavaraa.
On hakenut apua ongelmaa, no jospa joo mutta miksi kertoo vasta nyt kun olet jo samassa loukussa?
Nyt on jo niin monta tekijää mennyt pieleen yhtälössä että ihmettelen jos tohon jäät!
Siis onko paranoidinen skitsofrenia ja siihen lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä noista mt-lääkityksistä juurikaan. Olen käsittänyt että se on jokin uusi mieliala (masennus?)lääke, joka auttaa ahdistukseen ja tasaa mieltä. Sitten erittäin harvoin ottaa ketipinoria mistä tiedän että on hirveä myrkky mutta se ei ole säännöllinen lääkitys. Bentsoja käyttää kuulemma harvoin.
Hänellä on ollut yksi paha kohtaus jolloin viilsi itseään syvään käteen mutta tästä on jo vuosia.
-ap
Eroa. Sulle on tässä ketjussa moni kirjoittanut mitä todellisuus on. Sulla on nyt ruusunpunaiset lasit silmillä etkä näe varoitusmerkkejä. Pakene, oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Juokse karkuun ja lujaa
Eivätkö ihmiset keksi enää muuta kuin kuluneita fraaseja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä noista mt-lääkityksistä juurikaan. Olen käsittänyt että se on jokin uusi mieliala (masennus?)lääke, joka auttaa ahdistukseen ja tasaa mieltä. Sitten erittäin harvoin ottaa ketipinoria mistä tiedän että on hirveä myrkky mutta se ei ole säännöllinen lääkitys. Bentsoja käyttää kuulemma harvoin.
Hänellä on ollut yksi paha kohtaus jolloin viilsi itseään syvään käteen mutta tästä on jo vuosia.
-ap
Niin seuraavan pahan kohtauksen tullessa viiltääkin tai puukottaakin sinua kun hymyilit jollekin miehelle kaupassa. Mihin luulet että se parisuhde exän kanssa päättyi. Se että joku kertoo avoimesti ongelmistaan ei tee niistä yhtään vähemmän vakavia.
Siis hänhän on selvä mielenterveysongelmainen ja harhainen. Mikä ihmeen ihana?!
Miten sekaisin ihmiset voi olla ja entä sitten naiset jotka näitä uskoo??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juokse karkuun ja lujaa
Eivätkö ihmiset keksi enää muuta kuin kuluneita fraaseja...
Mitä tähän voi muuta sanoa? Aja, kävele, souda, pyöräile jne. Ja kovaa.
Ap, mies voi olla epävakaa ja se on todella vaarallista. Epävakaa nainen voi olla miehelle vaarallinen. Mutta epävakaa mies se vasta onkin naiselle vaarallinen.
Tutustu käsitteeseen traumaside/ traumasuhde. Sinun dopamiinisi jyllää nyt niin vahvana, ,että se on kuin huume. Ihan sama mitä kukaan sanoo. Tiedän, olen itse pakottanut itseni irrottautumaan tuollaisesta ja se tuntui huumevieroitukselta. Mieli ja keho olivat täysin sekaisin.
Mitä se persoonallisuushäiriö/narsismi käytännössä tarkoittaa? Onko parantumaton vai voiko olla hyviäkin puolia ja sopia puolisoksi?
Viiltää sitten sinua kurkkuun? Tai työkaveria, joka ^katsoi haluten" sinua.
Kysy käräjäoikeuden kirjaamosta, löytyykö rikosrekisteriä. Älä tilaa, jää jälki, kenelle papereita on lähetetty. Minun tapaukselta löytyi syytteet raus kauksesta, ryöstöstä ja naisen pahoinpitelystä. Esitti niin fiksua, ettei olisi uskonut.
Sinulla on joku lapsuustrauma tai autismi itselläsi, kun edes mietit jääväsi. Teidän kahden kehojen hormonit ja "välittäjäaineet," keskustelevat keskenään. Sinä haluat häntä hirveästi ja myös ehkä tunnet jonkinlaista äidinvaistoa, koska alitajuntasi tietää hänen olevan henkisesti lapsi. Sinun pitää karaista itsesi.
Reagoiko kehosi? Vatsakipua, ruokahaluttomuutta, levottomuutta tms. Entä mielesi? Käykö se tällä hetkellä ihan eri kierroksilla ja taajuuksilla kuin sinkkuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Niin seuraavan pahan kohtauksen tullessa viiltääkin tai puukottaakin sinua kun hymyilit jollekin miehelle kaupassa. Mihin luulet että se parisuhde exän kanssa päättyi. Se että joku kertoo avoimesti ongelmistaan ei tee niistä yhtään vähemmän vakavia.
Avoimesti kerrotaan sammakonkeittoannos. Ei koko taustaa ja tilannetta kerralla. Ap tietää ehkä prosentin ja sekin saattaa olla valetta (ei se, että on ongelmia vaan niiden hoito ja laatu).
Vierailija kirjoitti:
Mitä se persoonallisuushäiriö/narsismi käytännössä tarkoittaa? Onko parantumaton vai voiko olla hyviäkin puolia ja sopia puolisoksi?
Ei voi sopia puolisoksi! Ja on vaarallinen.
Youtubessa on paljon kanavia aiheesta esim Narsisti vs minä, Mental Healness, Sam Vaknin, Lise Leblanc, HG Tudor (opetusvideot)
Ja siis narsistilla on aina väkivaltaa ja jokainen narsistin kanssa lähisuhteessa on uhri. Jos narsisti kohtelisikin hyvin, sairastut silti,koska alitajunta tajuaa, vaikka tietoisesti et tajuaisi. Yhtäkkiä olet paniikkihäiriöinen tai puhkeaa autoimmuunisairaus.
Ja edelleen herravuonna 2024, kun kaikki tieto saatavilla, naiset lankeavat samaan kuvioon... aikuinen tai edes nuori normaali ihminen ei käyttäydy noin. Älä missään nimessä ala parisuhteeseen tuollaisen kanssa. Noh, sinä olet kiltti, tunnollinen ja tosi mukava ihminen, niin kyllä sinä alat suhteeseen. Niin sinunlaisesi ihminen toimii, eikä sinuun järkipuhe auta. Laita tämä ketju kuitenkin talteen ja tule muutaman vuoden päästä lukemaan, kun suhde on sairastuttanut sinut ja elämäsi on ihan viturallaan. Saatat ehkä oppia jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ja edelleen herravuonna 2024, kun kaikki tieto saatavilla, naiset lankeavat samaan kuvioon... aikuinen tai edes nuori normaali ihminen ei käyttäydy noin. Älä missään nimessä ala parisuhteeseen tuollaisen kanssa. Noh, sinä olet kiltti, tunnollinen ja tosi mukava ihminen, niin kyllä sinä alat suhteeseen. Niin sinunlaisesi ihminen toimii, eikä sinuun järkipuhe auta. Laita tämä ketju kuitenkin talteen ja tule muutaman vuoden päästä lukemaan, kun suhde on sairastuttanut sinut ja elämäsi on ihan viturallaan. Saatat ehkä oppia jotain.
Se on niin sairaan vaikeaa uskoa, että se "rakas" on oikeasti kyy ja kusiainen. Etenkin, kun mies on nyt vasta uhriutunut itse (narsistille ominaista).
Ap, tutustu ihmisluontoon. Hyväntahtoisia on tosi vähän, pahoja on vähän enemmän ja keskivertoja, jotka eivät pyri mihinkään, on enemmistö.
Sinä et voi empatialla ymmärtää miestä, joten sinun on turvauduttava tiedonhankintaan ja uskottava, kun muut sanovat. Maailma ei ole täynnä kaltaisiasi ihmisiä, sen lienee tajuat, kun vähän pohdit ihmisiä.
Vaikka linkki tulisi oudosti, löydä aikaa katsoa tuo video ajatuksella. Kanavalta Narsisti vs Minä.
Mies on selkeästi sairas. Ei nuo helposti parane joten olisin varuillani.