Kiitos Orpo ja Purra: huhtikuussa 2023 valtionvelan määrä oli 145.800.000.000 €, nyt velkaa on 174.500.000.000 €
Kiitos Orpo ja Purra! Olette kahdessa vuodessa onnistuneet kasvattamaan valtion velan määrää melkein 30 miljardilla eurolla:
huhtikuussa 2023 valtionvelan määrä oli 145.800.000.000 € ja maaliskuussa 2025 velkaa oli 174.500.000.000 €.
https://www.valtionvelka.fi/tilastot/
Näin käy, kun keskituloisten ja vähävaraisten kulutuskysyntää leikataan 9 miljardilla eurolla ja saadaan työttömyys kasvuun.
Hyvin te vedätte - ja valehtelette!
Kommentit (337)
Vierailija kirjoitti:
Tätä ennen velkaa oli kuitenkin jo 144.000.000.000
Kiitos kokoomuksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA Huonemme keitä puolueita ETTE äänestä
Jep, en äänestä ainakaan SDP:tä, Kes-kustaa, Vasemmistoa enkä Virheitä.
No älä huoli. Minä olen äänestänyt demareita sinunkin puolestasi ja neuvonut ystäviäni ja sukulaisianikin äänestämään vasemmistoa.
Vierailija kirjoitti:
Alku pahalle tuli edellisen hallituksen aikana. Nykyhallitus yrittää siivota jälkiä.
Ne tekevät paskaa duunia!
Niin... mutta edellisen hallituksen ottama velka on velampaa ! Orpo-Purran ottamat velkamiljardit tarpeellisia ns. paremman väen taloutta parantamaan. Esim. ministereiden verohelpotukset oli rahoitettava. Köyhälistöltä leikatut kympit ovat vain " pieru Saharassa " todelliseen tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alku pahalle tuli edellisen hallituksen aikana. Nykyhallitus yrittää siivota jälkiä.
Älä jauha paskaa. Muka unohdat koronan ja sodan tuomat menot
Nyky hallitus vain pahentaa Suomen kansantalouden velkaantumista ylimitoitetuilla leikkauksilla ja heikentää suomalaisten elinoloja mm. kasvattamalla työttömyyttä. Tästä varoittivat ekonomistit jo keväällä 2023. Juuri näin kävi. Valtion velka vain kasvaa kiihtyvällä vsuhdilla.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen muistutus, että valtio ei ole yksityishenkilö.
No mitä ne Trump ja Putin tänään ovat tehneet?
-winner-
Olisi siis pitänyt leikata valtion menoista reilummin, kun näistäkin pienistä kynsisaksittelusta alkaa vauhdikas ulina, miten kaikki kuolevat nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MUISTAKAA Huonemme keitä puolueita ETTE äänestä
No älä huoli. Minä olen äänestänyt demareita sinunkin puolestasi ja neuvonut ystäviäni ja sukulaisianikin äänestämään vasemmistoa.
Jos kaltaisellasi palstan vakiasukilla nyt ystäviä olisi tai edes niitä elossa olevia sukulaisia :D
Kyllä Riikan seinäsää rahaa on.Rahaa on.Tonttumuori piripäissään jakeli 50M€ joululahjarahoja kavereille ja kaverin kavereille.Kyllä rahaa on.Rahaa on.
Kuuluisin rahaa on -hokija on kyllä vasuri Arhis...
Barbie girlin huumetesti hiuksista ei sitten valmistunut.
Vierailija kirjoitti:
Missä kasvutoimet?
Hyvinhän tässä on velkaa kasvatettu?
Epäisänmaalliset kokoomus ja sen apupuolue persut !
Onneksi suomalaisilla on vielä talonpoikaisjärkeä nähdä, miten käy kun mäkkärin kassan pätevyydellä ei hoideta tämän maan taloutta kuntoon.
Toivottavasti persut tekee johtopäätöksen ja lähtevät ulos hallituksesta. Saadaan uudet ennenaikaiset eduskuntavaalit ja sitten parempi pääministeri ja osaavampi valtiovarainministeri puikkoihin.
Eli vielä voi nykyhallitus ottaa loppukaudellaan 17 miljardia lisävelkaa että saadaan kirittyä viisikon velkaralli kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Että oleellisesti kovemmat leikkaukset pitäisi tehdä? Itsekin olen sitä mieltä että saksien sijaan tarvitaan moottorisahaa
Milei tule ja pelasta!