Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***MAALISmasujen torstai toivoa täynnä***

15.03.2007 |

Ja kuka saa tänään olla mun idoli ;)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ne plussat yritän repiä:

+ lapset ovat hyvällä tuulella

+ tänään on tullut äippärahaa, pääsee ostoksille

+ koirilla on uninen aamu ;)

Niinpä, täällä ollaan edelleen eikä taideta lähteä kulumallakaan pois. Viime yö oli suht rauhallinen, vauva herätti tosin useaan kertaan mitä se ei ole kyllä aikaisemmin yösin tehnyt tai sitten nukuin huonommin jolloin sen huomasin. Kolme kertaa vessaan mutta muuten ok yö.

Mieskin oli vähän pettyneen näköinen aamulla, että ei tullut sitten nytkään yöllä lähtöä... eipä tullut ei.

Minä menen tänään markettiin, ostan viikonlopun ruuat ja katson lapsille kevätpukuja. Sitten ostan itselleni ISON karkkipussin ja herkuttelen sen ihan yksin =)

Missäs muut ovat? Olisi edes vauvauutisia niin mielikin piristyisi, tehkää te muut kun minulla ei tunnu onnistuvan.

Zeldatar 40+5 (kuopus syntyi näillä viikoilla)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuvastaapa aloitus minua ;).

Mikäs on Jouhin tilanne?

Sanokaa, että Puksu tuhisee jo Tapin kainalossa! Eihän tätä piinaa kestä, pakkohan sen synnytyksen on lähteä käyntiin ihan Tapin takia! No jos ei pikkuinen ole syntynyt, niin toivottavasti laittaisivat tänään sen tipan.

Tyhmiä ja inhottavia kysymyksiä:

Pääseekö mies kuumeessa ja räkätaudissa mukaan synnyttämään?

Onko muilla yön jälkeen maha ja selkä kipee ja valuu valkovuotoa tai jotain limaa?

Tänään taas neuvolaan ja sen jälkeen käyn kaupassa, maanan taina olisi sitten äitipoli ja näin jo unta tuosta käynnistä: Oli sama lääkäri kuin viimeksi ja ei suostunut katsomaan kohdunsuuntilannetta... Maanantaina olisi hyvä päivä syntyä, silloin syntyisi tasan 6vuotta vanhempien seurustelun aloituksen jälkeen :), tosin tulisi maanantai lapsi...

möhkis ja tiitiäinen 38+6 jonka liikkeet sattuu taas

Vierailija
4/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla sentäs on korkeintaan reilu viikko jäljellä odotusta, mulla reilu kolme :p

Vierailija
5/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös yön jälkeen selkä kipeänä ja mahaankin sattuu. Samoin tuota limaista vuotoa on tullut jo pitkään. Neuvolantäti sanoi tiistaina, että minun pissapurkin virtsa oli näyttänyt kumman paksulta... valkovuotoa ilmeisesti tai sitten limatulppaa.

Näillä eväillä mennään kun ei muuta voida. Paratabsia olen ottanut ihan suosiolla särkyihin, jäisin muuten sängyn pohjalle niin on paikat kipeät.

Z

Vierailija
6/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

M:aaamuisin selkä kipeä+lantio tulessa ja valkovuotoa tai jotain ihmeen limaa suorastaan valuu ekalla käynnillä vessassa.Ja aamupäivän muutenkin tasaiseen tahtiin niin että housusuojia kuluu.Iltaa kohden alkaa sitten kuiva kausi=)

Jos niitä plussia väkisin keksin

+tänään jalkahoito kosmetologilla

+ei ilmaantunut (vielä)uusia potilaita

+päivän lähempänä vauvan tuloa

Tappi on toivonmukaan Puksu jo tuhisemassa rinnalla!!!!

Ja moni muu lähtenyt omaa nyyttiään lunastamaan yön aikana?

Olisin kerrankin saanut nukkua kahdeksaan kun esikko ei tänään vielä mene kouluun.Mutta pikkuherra piti aikataulusta kiinni ja huusi puuroa jo klo 07,niinkuin jok ikinen aamu.

Ei siinä mitää mutta kun täysin hereillä istuin ja luin ja söin(!)klo 01-03

Palatakseni jälleen,L+5+rv 38+6

Vierailija
7/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en pääsis liikkeelle ollenkaan kipujen takia.Pääkin jomottanut runsaan viikon joka ikinen aamu ja kovaa=/

L

Vierailija
8/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä minäkin roikun täällä. Tosin en ole moneen päivään jaksanut koneella ollakaan, ei kärsi istua pitkiä aikoja.

Kävin äitipolilla tiistaina, kun meidän maha asukki oli pari päivää niin vaisu, kaikki oli OK! Lääkäri teki painoarvion 4.1kg joten olisi ihan hyvän kokoinen syntymään, jos tuo arvio pitää paikkansa. Mutta käynnistämään ei aleta, saa tulla normaalisti pois tai ainakin niin odotellaan. Tosin minulla on kerran käynnistetty ja se ei ollut kovinkaan mukavaa touhua-->pitkäveteistä ja äärimmäisen rankkaa ja teki kyllä kipeetä.

Voi räkä meinas viime yönä mennä hermot, kaksosista toinen pissi sänkynsä 2 kertaa ja kolmannen kerran meidän sängyn. Nyt sitten pesukone jyllää niitä pissasia vaatteita. En tiedä mitä oli lapsukainen tehnyt mummin luona eilen , kun kotona ei hirveästi ehtinyt juomaan kun oli jo nukkumaan meno illalla. No jospa ensi yö olisi siltä osilta parempi.

Itse sain nukuttua kohtalaisen hyvin, kerran vessassa ja jonkin verran supisteli.

En ole jaksanut meidän pinoakaan lukemaan tarkemmin. Yks asia mua vaan ärsyttää aivan suunnattomasti, ja se on se, että sairaita lapsia tai lapsia jotka ovat juuri olleet esim. mahataudissa kuletellaan mihinkään. Ihmetellään miksi taudit eivät taltu vaan kiertävät kokoajan. Meidän esikoinen sai rotaviruksen aikoinaan just saman tyyppisesti ja se ei minua kauheasti naurattanut. Näin kolmen lapsen äitinä ei haluaisi tauteja saada, sekä työni puolesta näen tautien huonot puolet. Toivottavasti en nyt loukannut ketään, se ei ollut tarkoitus. Kaikki vaan tuntuu nyt v...ttavan. Taudit tietyst leviävät kaupoissa ja kaikkialla missä on ihmisiä, mutta mikäs sen otollisempi paikka on kuin ryhmät missä on pieniä lapsia. Itse en missään nimessä lähde sairasta lasta liikuttelemaan ja kyllä vieraillekin ilmoita, että meillä on ollut tautia perheessä.

No nyt meni taas narinaksi ja ehkä kel..... antaa olla jokainen tekee niin kuin parhaammaksi näkee.

Kaksosmamma1 rv 40, laskettuaika olisi nyt eli syntyä saisi.

P.S. Taidetaan lähteä lasten kanssa noille vähäisille hangenkierille.

Vierailija
9/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilisen pinon loppuja ja Jouhilla taas jännät paikat!Se talous/wc paperi alushousuissa on paras sen näkemiseen onko vettä vai limaista muuta vuotoa.Vesi menee läpi ja muu jää paperiin...Tsempit!

Mulla tämä vaavi kiertää itseään edelleen akselin ympäri.Eilen illalla kun katselin Greyn anatomiaa oli vauva kääntänyt(ennen sitä tuntui kivulias melskaus kun kääntyili)kasvot(?)eteenpäin.Jalat ja kädet vipelsivät navan kohdalla ja sekäranka oli mun selkärangan suuntaisesti mikä taas aiheutti mulle vihlontaa selän luihin.Totesinkn miehelle ettei tää näin voi syntyä.Eikö vauvan pidä olla asennossa kasvot mun selkää päin syntyessään?

Mutta tätä kääntyilyä on pitkin päivää ja se tekee muuten todella kipeää ja vihloo luihin.Välillä pylly tököttää tuossa rintojen alla ja selkäranka tuntuu useimmin oikealla puolella massua mutta välillä tosiaan kääntää itsensä katselemaan eteen päin,AUTS!

Mulle tullut ihan pikkiriikkinen pelko siitä meneekö kaikki hyvin...

Mutta tässä taas hetkeksi kaniperheen äidin aatelmia=)

Vierailija
10/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sielä sitten kertoivat että viikolla sairastivat noron...

lauantaina olivat kunnossa mutta kun oon lukenut että " noro elää" pinnoilla aika kauankin....

Itse pidän aina" varoajan" ennekuin sairauden jälkeen laitan lapsia kouluun tai kuskaan muualle.

Tietenkin sairas lapsi on pakko kuljettaa jos lääkärin joutuu viemään=)

Kivan kokoinen vaavi sulla arvion mukaan masussa,mites aiemmat???

Kanimamma TAAS

Vierailija
11/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sitten niin outo olekkaan. Mulla on tosiaan kanssa pitemmän aikaan ollut aamukipua ja vuotoa ja ilta on sitten kuivaa kautta, paitsi välillä sitä tulpan palaa tullut, inhottavaa. Yöllä muutenkin kaikki liikkeet sattuu ja supistaa... Ja täälläkin särkee joka päivä päätä.

Vierailija
12/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun esikoinen on painanut 4220g syntynyt 39+1 ja kaksoset 3300g 3400g syntyneet 37+5 .

Tuo esikoinen oli jo tarpeeks tuskallinen tehdä ja nyt on luvassa isompaa jos tämä vielä tästä kauan jatkuu. Mutta kai sitä pitää odottaa vain, aina kun menee vessaan tuntuu, että jotain rusahtaa alas, mutta ei sieltä mitää kuitenkaan ole vielä tullut...

Kaksosmamma1

Ei ollut siis tarkoitus ketään arvostella tai loukata sillä edellisellä tekstillä.

Vierailija
13/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun tässä luen teidän muiden juttuja,en mä taida raskaana ollakkaan?!

Kolotuksia tietysti löytyy,mutta ei limoja ja kauheita vuotoja edelleenkään.Taidan elää tämän kummun kanssa siis vielä ensi joulunakin.

Joko se jouhikin läks?Tänään pitäsi viedä esikoinen kerhoon,mennä neuvolaan ja käydä kaupassa ostamaan viikonlopun ruuat,jos se saisi vaikkapa synnytyksen käynnistymään.Tietysti lapsi syntyy viikonloppuna,kun mies on kolme yötä putkeen töissä,eli tekee yöt töitä ja nukkuu päivät...Toivottavasti se tappi saisi pian puksun kainaloon,odottaminen on varmaan helvetillistä.

Plussat:

1)Tänään on neuvola

2)kaksi päivää laskettuun aikaaan

3)Sain nukuttua yön yhdellä heräämisellä

tityli 39+5

Vierailija
14/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhään illalla tekstailtiin Tapin kanssa ja tilanne ei ole edistynyt mihinkään. Ilmeisesti tänään antavat tipan sijaan isompia annoksia 2x/pvä...mutta kuten todettu jo on, ei niistä murusista juurikaan hyötyä ole ollut ja Puksukin on niin isoksi arvioitu että kohta tulee senkin puoleen jo ongelmia jos synnytys vain venyy ja venyy. Todella kurja tilanne ja Tappi on ihan loppu jo :(

-Tappertin ystävä-

Vierailija
15/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin kun noin monta " murusta" on laitettu jo voipi olla että kun alkaa tapahtumaan,tapahtuukin sitten rytinällä!!!!!

Kunhan ei leikkaukseen päädy!!!!

paljon paljon voimalähetyksiä ja tsemppejä Tapille sinne koitokseen!!!!!!

Leanna

Vierailija
16/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jäi mysteeriks että oliko se eilinen vettä vai mitä. Lisää sitä ei ole tullu. Sitä ihmettelen että kun se kuitenkin oli semmosta ihan kirkkaan näköstä ja siinä ei olli mitään limaa seassa jne.. Kuivu alushousuihin aika nopeeta kun heitin ne pois, eikä siitä märästä jääny jälkeäkään kun oli kuivanu. (valkovuodosta jää jälki)

Illalla sitten supisteli ja koski selkää. Mies hieroi ja sitten vaan yritettiin nukkua. Nukuinkin ihan hyvin, heräsin sitten vaan kun supisti. Mulla on nuo supistukset ruennu tuntumaan selässä ja nytki olisin nukkunu kauemmin, mutta pakotti inhottavasti selkää nii oli pakko nousta.

Ymmärrän täysin tuon sairaan lapsen kulettelu ym jutun. Itseäni ärsyttää kun ihmiset ei ajattele ollenakaan toisia. Toivat lapsia esim meille kylään sillon kun minä makasin vuodelevossa ettei synnytys käynnisty viikolla 25. No lapset oli sitten ihan kipeitä. Kauhea yskä ja köhä. Kuumetta oli ollut juuri edellisenä päivänä ja toinen ei ollut koulussa sen takia. Toinen sanoi että oli oksentanut jne... Ei mitään järkeä päässä. Siitä kun olisin saanut heiltä taudin ja ruennut oksentamaan ja rykimään niin oliskohan vuodelepo auttanut enää pidättelemään synnytystä :/ Eikä ne lapset ikinä parane kun puoli kuntoisina ympäri kyliä vedellään. Ärsyttää.

No nyt käyn aamupalalle ja ajattelin että jos olisin leiponut tänään pullia jonne sisälle jotain vanilja mössöä. Olisko jollain jotain kivaa ohjetta sille vaniljamössölle?

Jouhi 37+5

Vierailija
17/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta kuin lähettää Tapille voimia, en voi edes kuvitella miltä siellä tuntuu! Taitaa tosiaa Puksu haluta kasvaa seitsemän kiloiseksi ennen kuin syntyy, niinhän se Tappi ennusti ;). Ei nyt tainnut häätömääräystäkään ymmärtää..

Mitenkäs me saatas Tapin, Z:tan ja kaksosmamman muksut ymmärtämään, että nyt olis kaunis auringon paiste jota vois tulla katselemaan? :)

Vierailija
18/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta tuosta käynnistyksestä :D Ei oma kohtasta, mutta kokemusta kuitenkii. Siellä sairaalassa maatessa kerkes nähä n.10 käynnistystä ja sai seurata ihan vierestä mitä tapahtuu jne... :) Toisilla ei tarvinnu ku laittaa muru sisään nii kohta lähti vedet valumaan ja toiset sitten oli 8 päivää ennen kuin käynnistyi. Niitäki muruja kun on eri merkkisiä, lopulta tälle 8 päivää käynnistetylle tepsi eri merkkinen lääke.

Mutta tapille tsempit!

Vierailija
19/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti ehdin koneelle.Sunnuntaina 11.3 klo 18.55 syntyi täyden kympin tyttö meille rv 41 pituus 53 ja painoa 4210g pipo 35.nyt ihana nyytti tuhisee sylissä.Tsemppiä teille kaikille palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää.voimia erityisesti tapille toivottavasti puksu tajuaa tulla pian pois.

zappe & nyytti

Vierailija
20/55 |
15.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks, ONNEA ZAPPE!! :)

Tokaks, JOUHI; Itse oon käyttänyt ihan kaupan valmisvaniljasoosia, siis sellasta pussijauhejuttua, pullien väliin. Helppoa ja taatusti hyvää. :)

TAPILLE paljon voimia. Tavallaan vois olla helpotus, jos sektioon päätyisivät, mutta luultavasti rouva itsekin haluaa synnyttää alateitse kaiken tuon kärsimyksen jälkeen. Tule, tule, Puksu pian, ettet jättiläiseksi kasva!

Vitsi.. Plussia..

+ Nukuin tukkina lähes 7 tuntia

+ Nyt superpirteä olo

+ Tänään mä synnytän

..luultavasti.. ;)

Het aamusta saakka on supistellut urakalla ja jumankekka, että on kipeetä! Otin just parit Panadolit, josko auttais vähän tohon kipuun. (Tuntuu, että alavatsa räjähtää puristuksesta ja alaselkää viiltää miljoona sukkapuikkoa ristiin rastiin.) En enää sen toissapäiväsen jälkeen ihan helpolla siis lähde sinne synnärille.

Nää tulee nyt 6-10 min välein eli ei kovin säännöllisesti, mut sitäkin kipeemmin ja paikat aukee, jeejee. :)

Limatulppaa tulee pikkuhiljaa ja suolikin tyhjenee (kahdesti jo käynyt). Aivan ihanaa! Anopille soittelin, että pysyy Suomessa..

Kovin toivon, että muillakin tulis näitä tuntemuksia näin vahvasti. Ois se aika teillä 40+ -kerholaisilla jo mennä.

Tietsikka kiukuttelee.. Haluaa vissiin jo vähän lepoa.. ;) Noh, kohta tämä mamma on muutaman päivän pois niin saa kone levätä.

Höh, onpas outoja ihmisiä olemassa!

Siis just tosta lasten sairastelusta. Hitsi.. Jos mun ystäväni olisi vuodelevossa JOUHIn tyyliin niin niin en mä nyt jumalavita ensinnäkään veis sinne lapsia noin vaan, saati sitten vielä toipilaita!

Ja kohtelias on hyvä olla, tottakai on kerrottava, jos joku tulee kylään, että tautia on ollut. Yleensä itse kyllä pyrin perumaan kaiken, oli se miten tärkeää tahansa, jos joku sairaana, ettei sitten tartuta sitä muihin.

Kukin tyylillään toki, nämähän on just taas niitä asioita..

Voi perse, nää supparit tulee kyllä nyt ihan miten sattuu. Eli voidaan se aikahaarukka laajentaa niinkö 2-10 min.. Kiva kellottaa tässä, tulee ihan mieleen se Flavor Flav, jos joku on sitä telkusta katsellut..? Iso kello kaulassa, että varmasti tietää ajan siis.. =D

Nyt mua kyl jännättää, että loppuuko nää taas vaiko eikö..? Voisko joku kertoa, pliiiss?? Pitäis osata ajoissa se mies pyytää kotiin.. En kehtaa turhaan kesken työpäivän tänne pyytää, jos ei tästä tulekaan lasta.. Kun jo eilen piti pekkasen mun takia niin on vähän huono omatunto. Vaikkei siis kuulemma ole mitenkään mun vika. Mun kohtu se on silti!! ;)

Papu ja Hermanni 39+6 (ja jo jännittää!!)