Onko joku täällä purkanut traumoja kehosta eri menetelmillä ammattilaisen kanssa?
Kiinnostaisi kuulla millä tavalla ja mistä kehon osasta teillä on alkanut vapautumaan tunteita tietoisuuden tasolle? Sekä millä tavalla keho alkoi purkamaan niitä saatuasi yhteyden tunteeseen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Poikkeuksellisesti vastaan tällaiseen ketjuun.
Tärinäterapia eli TRE, David Bercelin konseptoima tapa saada keho purkamaan stressiä, jännitystä ja traumoja toimii hämmästyttävän hyvin. Suosittelen aloittamaan täältä https://www.trefinland.fi/ ja googlaamaan lisätietoja. Youtubesta löytyy kiinnostavi videoita.
"Tärinäterapiassa (kuten TRE, eli Tension Releasing Exercises) aktivoidaan kehon luonnollinen neurogeeninen tärinä. Tämä tapahtuu usein tiettyjen lihasharjoitusten jälkeen, jotka väsyttävät kehon syviä lihaksia erityisesti lantionseudun alueella. Kun keho päästetään rentoutumaan, se alkaa täristä spontaanisti.
Tärinä on kehon luontainen keino purkaa syvään juurtunutta jännitystä, stressiä ja traumoja, jotka ovat varastoituneet hermostoon ja lihaksiin. Tärinän avulla keho säätelee hermoston ylivireystilaa, palautuu "taistele tai pakene" -tilasta rauhoittuneeseen lepotilaan ja vapautta
Kiitos!
Minulle tämä on uusi juttu ja hyvin kiehtova. Elämä kuljetti minut osaavan ihmisen luo ja olen todella päässyt yhteyteen kehooni. En koskaan tiedä mitä milläkin kerralla on odotettavissa, mistä keho lähtee purkamaan tai antaa merkkejä. Viimeisin kerta oli kertakaikkisen hämmästyttävä minulle. Toki minua auttaneelle ihan normaaleja juttuja. Sain yhteen ikävään tunteeseen huomion ja yhteyden jonka jälkeen ykskaks koko kroppa alkoi värähtelemään, ihan jaloista päähän saakka, silmät värisivät mukana. Vatsa "kramppasi" nopeaan tahtiin, siis koko kroppa tärisi voimakkaasti mutta ei se pahalta tuntunut vaan tärkeältä. Pelkästään yhteys kroppaan ja sitten alkaa tapahtumaan. Olin alkuun skeptinen kun tuohon menin mutta jotenkin tiesin että kannattaa kokeilla enkä kadu. Tuntuu todella oikealta. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehossani on trauma joka tuntuu kipuna, mutta en ole onnistunut sitä purkamaan. Olen alkanut menettää uskon ja toivon eri terapioihin. Olen käynyt lääkärilläkin, eikä hän osannut auttaa.
Kuulostaa siltä että Maria Nordinin opit varmaan uppoaisivat sinuun 🤣
Sut pitäis lähettää takaisin sinne mistä oot tullut, Tuusulaan
olkaa asiallisia. on paljon asioita joita ette tunne. mutta ihminen on psykosomaattinen kokonaisuus. kehossa on muistina traumoja,psyyken traumat voivat sairastuttaa kehon. nämä ei uutta, stressi ihottumat puhkeaa, vatsahaava stressistä, pitkäaikainen stressisydän pettää. jos koet väkivaltaa,siitä jää kehomuisto ja voi ilmentyä kipuina joille ei selvää syytä-kuten kaaduit juri nyt,välilevysi saanut tyrän jne. koulutuksesi ei ole se millä arvioidaan näitä lääketieteellisiä dilemmoja. paljon on tutkimatonta. sinähän olet se sama joka sanoi taannoin,että ulkoavaruudessa ei ole elämää,olemme universumin ainoat ja hahmotat avaruuden koon,joten olemme ainoat.
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: Yhyy, kissani kuoli kun olin 10 v ja nyt alaselkään sattuu aijaijai HIRVIÄ TRAUMA!!!
miten ihmisenkuvatus voi olla noin nolo ja tyhmä. muista elämä tuo sulle länkkyleualle vielä sellaista,että hymy hyytyy ja olet metafora-polvillasi. niin se vaan menee.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mielipiteeni etukäteen. Psyykkisiä vaivojaan voi jokainen hoitaa miten tahtoo vaikka humpuukilla. Toki rentouttavaa voi olla ja voihan ahdistus tuntua vatsassa, päässä, ihon kihelmöintinä. Jos joku uskomushoito siihen auttaa ok. Bioresonanssissa kaikista löytyy matoja, joku muu hivelevä hoitaja löytää lapsuustraumoja jotta rahavirta juoksee.
Eniten ärsyttää nämä etähoitoja tarjoavat, poistan etänä ajatuksen voimalla keholliset esteesi rikastua, löytää kumppani jne.
Suuren surun äkillisen kohdattuani olin huonovointinen, verenpaine korkealla, iho kihelmöi, sain paniikkikohtauksia yöllä. En tarvinnut siihen mitään humpuukihoitajaa kertomaan että nyt mulla on huono olo ja miksi on.. Aika auttoi ja omat rauhoittumiskeinoni.
on ok kokea noita suruja,mieliphaa,työttömyyttä, vastoinkäymisiä,mutta esim. kuolema suru on ohimenevää . nyt täällä tarkoitetaan toisen tason traumoja. äkki väkiisinmakaaminen, tulipalo. sua hakkaa rakas ihminen vuosikausia, joukkopahoinpitely, jopa murto kotiisi, niistä voi jäädä kehomuisto joka oireilee eri tavoin. esim. äitisi ns normaali kuolema toki aiheuttaa surua ja kuin osa itseäsikin kuoli,mutta eri kuin lapsena silmiesi edessä hänen maataan ja lopetetaan siihen,huudat hysteerisenä. eli eri tason traumoja.
syöpääkin sanotaan,että mahdollisesti henkiset syyt aiheuttaa. rintasyöpää epäilty jos väkivaltainen liitto vaikka henkisesti,et saa ääntäsi kuuluviin,patoutumia jne. poissuljettu kemikaalit ympäristötekijät,geneettinen perimä jne. vaiennettu nainen saakin rintasyövän.
arjen -elämän tapatumat jotka kuuluukin elämiseen,niistä ei kyse. joko äkkinäinen kova juttu tai pitkäkestoinen murtava kuormitus millä sinut murretaan. eri asioita mikä saa kehomuiston. kehohan muistaa kaiken. vaikka et vuosiin aja pyörällä,sen osaa aina. koomapotilas osaa taas juostasiis sen koulutetun tekniikan,se tulee lihasmuistista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö tosiaan tulla haukkumaan ihmisiä jotka haluavat keskustella traumoistaan ja niiden purkamisesta? Siis lyömään lyötyä.
uskomatonta miten epäempaattisia ihmisiä voi olla, mutta ei taida olla kokemusta vastoinkäymisistä, niin ymmärtäähän sen tavallaan. Kannattaa kuitenkin joskus yrittää olla tuijottamatta omaa napaa ja jo on pakonomainen tarve kiusaamiselle niin poistua keskustelusta vaikka johonkin pahanolon jankkaus ketjuun haukkumaan poliitikkoja tai jotain muuta älykästä.YYHYYY TUHMAT IHMISET ON ILKEITÄ JA KIUUUUSAAAA😩
Ime munaa.
näkee,että koulutusta ei ole. ettekö te häpee miten noloja olette. ei ihme että elämä on vaikeata ja ei muuta kuin joopas eipäs ja nimittelyä. jos ei hyviä tutkimusargumenttejä,hyvää keskustelua, ole tulematta. se minkä nimittelet ja millä sanoin-sano se peilin edessä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin purkamassa kehon traumoja todella taitavan naisammattilaisen luona. Tunti maksoi 200€ mutta oli hintansa arvoinen. Läksin uutena ihmisenä kevääseen.
tyhmä,mee pois.luulet olevasi muka ... nolo paskimuna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö tosiaan tulla haukkumaan ihmisiä jotka haluavat keskustella traumoistaan ja niiden purkamisesta? Siis lyömään lyötyä.
uskomatonta miten epäempaattisia ihmisiä voi olla, mutta ei taida olla kokemusta vastoinkäymisistä, niin ymmärtäähän sen tavallaan. Kannattaa kuitenkin joskus yrittää olla tuijottamatta omaa napaa ja jo on pakonomainen tarve kiusaamiselle niin poistua keskustelusta vaikka johonkin pahanolon jankkaus ketjuun haukkumaan poliitikkoja tai jotain muuta älykästä.YYHYYY TUHMAT IHMISET ON ILKEITÄ JA KIUUUUSAAAA😩
Ime munaa.
näkee,että koulutusta ei ole. ettekö te häpee miten noloja olette. ei ihme että elämä on vaikeata ja ei muuta kuin joopas eipäs ja nimittelyä. jos ei hyviä tutkimusargumen
Ai koska minä vastasin ilkeästi ilkeään viestiin?
Minulla on koulutus. Ei ole vaikea elämä.
Miellyttävä nähdä siellä täällä jokunen järkiotsikko ja kunnioittavat käytöstavat vastausosiossa. Harvinainen ilmiö tällä sivustolla.
.
Trauma-aihe suorastaan ryöpsähti foorumilla tämän kuun aikana. Hienoa.
Se on suomalaisuuden evoluutiota kokonaisuutena, kun vaikenemaan tottunut kansa puhuu.
Lukkoutunut multitrauma voi olla invalidisoiva, sillä se laskee pahimmassa tapauksessa ihmisen toimintakykyä laaja-alaisesti ja pysyvästi.
Näin käy usein rintamalta siviiliin kotiutuvalle sotilaalle. Hän ei enää kykenekään päivätyöhön eikä perheensä elättäjäksi vakavan multitraumansa vankina.
Voitte vain kuvitella, millaisen mentaalisen/psykologisen perinnön maamme kovin vaiherikkaan ja sotaisan 1900-luvun historian käsittelemättömät after dilemmat ovat jättäneet näiden miesten pojille ja tyttärille.
Traumojen luonto on nimittäin senkaltainen, että ne eivät katoa eivätkä parane itsestään - käsittelemättöminä ne siirtyvät hiljaisina aikapommeina sitkeästi isältä pojalle, äidiltä tyttärelle; sukupolvelta seuraavaan. [Meillä tästä usean sukupolven jatkuneesta pommin tikityksestä konkreettisena ilmentymänä mm. suomalainen kansansairaus; välttelevä kiintymismalli, joka väitetään olevan jopa 80 prosentilla populasta].
Vielä 1900-luvun suurten sotien sotilaisiin/ omaisiin/sotaleskiin. Toki pientä progressiota ja vapautumista on voinut yksilötasolla tapahtua toipujan elämänkaaren seuraavien vuosikymmenten aikana, mutta moinen vaatii huomattaa tunneälyä ja suotuisaa vaikutetta lähipiiriltä, jotta fragmentoitunut psyyke kokee eheytymistä.
.
Kynä kulkee, tästähän alkaa muodostua pian teos kuin itsestään..
Päätän tähän. 👋
Jatkakaa te, poistun sivulle hiljaisuuden syleilyyn, sinne lempiolotilaani.
Kiitos lukemisesta.
.
Vierailija kirjoitti:
Kehossa EI OLE mitään traumoja. Tarvitset joko lääkäriä tai fysioterapeuttia. Psykiatrilla oletkin jo käynyt.
Ai kaikki on vain päässä. Jota voi LÄÄKITÄ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mielipiteeni etukäteen. Psyykkisiä vaivojaan voi jokainen hoitaa miten tahtoo vaikka humpuukilla. Toki rentouttavaa voi olla ja voihan ahdistus tuntua vatsassa, päässä, ihon kihelmöintinä. Jos joku uskomushoito siihen auttaa ok. Bioresonanssissa kaikista löytyy matoja, joku muu hivelevä hoitaja löytää lapsuustraumoja jotta rahavirta juoksee.
Eniten ärsyttää nämä etähoitoja tarjoavat, poistan etänä ajatuksen voimalla keholliset esteesi rikastua, löytää kumppani jne.
Suuren surun äkillisen kohdattuani olin huonovointinen, verenpaine korkealla, iho kihelmöi, sain paniikkikohtauksia yöllä. En tarvinnut siihen mitään humpuukihoitajaa kertomaan että nyt mulla on huono olo ja miksi on.. Aika auttoi ja omat rauhoittumiskeinoni.
on ok kokea noita suruja,mieliphaa,työttömyyttä, vastoinkäymi
Juuri tähän murtamiseen pyrkii vainoavat viranomais ja muut tahot. Kotia pengotaan luvatta, varastellaan ja tätä samaa vuosikausien ajan. En yhtään ihmettele vihaa eri kansallisuuksia ja viranomaisia kohtaan. Poliiseissa ja eri maiden tiedustelutehtävissä on hyvin häiriintyneitä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Huorissa kävin. Helpotti.
Saitko mieshuoralta ilmaiseksi?
jos sinut hakattaisiin teholle, myös sinun kehoosi jäisi kehomuisto. voit kokea kipuja jne vaikka ei selkeää esim välilevyntyrää tams henkinen väkivalta joka jatkuuu ,tuottaa lopulta jopa syövän. stressi ihottumaa,vatsahaavan. ihminen on psykosomaattinen kokonaisuus. nyrkin ja hellan välissä rintasyöpä, toki aina kemikaalit,perimä, saateet,työolosuhteet altistaa,mutta ne joilla ei noin on tutkittu henkiset kokemukset tai fyysiset väkivallanteot,kuten väksinmakaaminen. rintakehäkin on tunnekeskus,sen alueen syövät. lue kehotraumoista jooko.