Onko joku täällä purkanut traumoja kehosta eri menetelmillä ammattilaisen kanssa?
Kiinnostaisi kuulla millä tavalla ja mistä kehon osasta teillä on alkanut vapautumaan tunteita tietoisuuden tasolle? Sekä millä tavalla keho alkoi purkamaan niitä saatuasi yhteyden tunteeseen?
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Kehossa EI OLE mitään traumoja. Tarvitset joko lääkäriä tai fysioterapeuttia. Psykiatrilla oletkin jo käynyt.
30- luku soitti ja pyysi sinut takaisin ap puolesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehossa EI OLE mitään traumoja. Tarvitset joko lääkäriä tai fysioterapeuttia. Psykiatrilla oletkin jo käynyt.
30- luku soitti ja pyysi sinut takaisin ap puolesta
Mene sinä vaan sinne yksisarvisterapiaan hoitamaan kEhOtRauMoJaSi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehossani on trauma joka tuntuu kipuna, mutta en ole onnistunut sitä purkamaan. Olen alkanut menettää uskon ja toivon eri terapioihin. Olen käynyt lääkärilläkin, eikä hän osannut auttaa.
Kuulostaa siltä että Maria Nordinin opit varmaan uppoaisivat sinuun 🤣
Sut pitäis lähettää takaisin sinne mistä oot tullut, Tuusulaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käynyt noin 7 vuotta ja nyt vasta tuntuu, että keho alkaa päästää irti. Sieltä purkautuu hoidon aikana erilaisia refleksejä ja keho vetää vaikka kippuraan tai tulee älyttömiä kipupisteitä. Monesti kuulee, että se prosessi alkaa heti satasella, mutta itse kyllä varoitan, että on enemmänkin vuosien prosessi, jos sinne kehoon on vuosia padottu asioita.
Ok, tämän halusinkin kuulla. Kun ymmärrän kyllä ettei nyt ihan pari kertaa varmaan riitä, etenkin jos on todella traumaattinen lapsuus ollut.
Olen itse aloittanut ja tämä ihminen joka minua auttaa on valtavan osaava ja ihana, turvallinen ihminen.
Ensimmäisellä kerralla pääsin yhteyteen suruun, se tuntui rintakehällä ja purskahdin ykskaks aivan lohduttamaan itkuun ja hädän tunteeseen.
Toisella kerralla tapahtui jotain hyvin syvää. Pääsin kurkun alueelle tunteeseen ja s
Mikä terapia tuo oli?
Minä olen käynyt Rosen terapiassa. Siinä käsitellään kehoa ja samalla keskustellaan. Minulla on kehomuistissa varmasti traumoja mutta ne ovat niin varhaisilta ajoilta, jopa vauvaiästä, että näille ei ole sanoja eikä muistikuvia. Siksi en ole pystynyt näitä purkamaan tavallisessa terapiassa. Ei ne tuossa Rosenissakaan "selkeästi" purkaudu vaan hyöty tulee enemminkin jännitysten purkautumisen ja hermoston rauhoittumisen kautta.
👵🏻: Yhyy, kissani kuoli kun olin 10 v ja nyt alaselkään sattuu aijaijai HIRVIÄ TRAUMA!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehossani on trauma joka tuntuu kipuna, mutta en ole onnistunut sitä purkamaan. Olen alkanut menettää uskon ja toivon eri terapioihin. Olen käynyt lääkärilläkin, eikä hän osannut auttaa.
No on kokeiltu fysioterapia, kuntosali, meditointi kipu ei vaan lopu. Lääkäri kohauttelee olkia ja ottaa verikokeita. Miksi lääketiede ei sitten osaa auttaa? Ottaisin ilomielin lääkäriltä hoidon vastaan jos sellainen olisi olemassa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käynyt Rosen terapiassa. Siinä käsitellään kehoa ja samalla keskustellaan. Minulla on kehomuistissa varmasti traumoja mutta ne ovat niin varhaisilta ajoilta, jopa vauvaiästä, että näille ei ole sanoja eikä muistikuvia. Siksi en ole pystynyt näitä purkamaan tavallisessa terapiassa. Ei ne tuossa Rosenissakaan "selkeästi" purkaudu vaan hyöty tulee enemminkin jännitysten purkautumisen ja hermoston rauhoittumisen kautta.
Kävit siis juttelemassa hierojan kanssa. Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kokeiltu fysioterapia, kuntosali, meditointi kipu ei vaan lopu. Lääkäri kohauttelee olkia ja ottaa verikokeita. Miksi lääketiede ei sitten osaa auttaa? Ottaisin ilomielin lääkäriltä hoidon vastaan jos sellainen olisi olemassa
Koska olet pipipää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävit siis juttelemassa hierojan kanssa. Huoh!
Erityisen kalliin hierojan!
Vierailija kirjoitti:
👵🏻: Yhyy, kissani kuoli kun olin 10 v ja nyt alaselkään sattuu aijaijai HIRVIÄ TRAUMA!!!
Onneksi joillain on noin pienet murheet elämässä. Joillain ne traumat on vähän haastavampia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska olet pipipää.
Selvä. Taisi loppua argumentit. Hyvää päivän jatkoa.
Rosen-terapiassa olen käynyt aikoja sitten kun oli uutta. Jollakin tavoin kyllä avasi jotain kehon traumoja. Kävin tutustumiskurssin silloisen kumppani kanssa ja annoimme myös kotona toisillemme tätä terapiaa. Ainakin rauhoitti ja toi läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse käynyt noin 7 vuotta ja nyt vasta tuntuu, että keho alkaa päästää irti. Sieltä purkautuu hoidon aikana erilaisia refleksejä ja keho vetää vaikka kippuraan tai tulee älyttömiä kipupisteitä. Monesti kuulee, että se prosessi alkaa heti satasella, mutta itse kyllä varoitan, että on enemmänkin vuosien prosessi, jos sinne kehoon on vuosia padottu asioita.
Ok, tämän halusinkin kuulla. Kun ymmärrän kyllä ettei nyt ihan pari kertaa varmaan riitä, etenkin jos on todella traumaattinen lapsuus ollut.
Olen itse aloittanut ja tämä ihminen joka minua auttaa on valtavan osaava ja ihana, turvallinen ihminen.
Ensimmäisellä kerralla pääsin yhteyteen suruun, se tuntui rintakehällä ja purskahdin ykskaks aivan lohduttamaan itkuun ja hädän tunteeseen.
Toisella kerralla tapahtui jotain hyvin syvää. Pääsin kurkun alueelle tunteeseen ja s
-> tämän halusin kuulla
Kertoo sinusta sekopäästä kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi joillain on noin pienet murheet elämässä. Joillain ne traumat on vähän haastavampia.
Voi kyynel 😢
Täytyykö tosiaan tulla haukkumaan ihmisiä jotka haluavat keskustella traumoistaan ja niiden purkamisesta? Siis lyömään lyötyä.
uskomatonta miten epäempaattisia ihmisiä voi olla, mutta ei taida olla kokemusta vastoinkäymisistä, niin ymmärtäähän sen tavallaan. Kannattaa kuitenkin joskus yrittää olla tuijottamatta omaa napaa ja jo on pakonomainen tarve kiusaamiselle niin poistua keskustelusta vaikka johonkin pahanolon jankkaus ketjuun haukkumaan poliitikkoja tai jotain muuta älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi niitä purkautua ihan ilman vaivannäköäkin ja purkautuukin. Itsekseenkin voi työstää asioita ihan päivittäin. Halua vaikuttaa asioihin myös.
Siis halu vaikuttaa asioihin myös.
Millainen tilanne sinulla siis on? Onko tiettyjä asioita joita haluat työstää eteenpäin?
Kehollisia traumoja vaan ei voi työstää itsekseen.
Ihan paskapuhetta. Itse vaan luin paljon näistä asioista ja löysin itselleni sopivat keinot. Ei se ole mitään ydinfysiikkaa ja tietoa on hyvin saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö tosiaan tulla haukkumaan ihmisiä jotka haluavat keskustella traumoistaan ja niiden purkamisesta? Siis lyömään lyötyä.
uskomatonta miten epäempaattisia ihmisiä voi olla, mutta ei taida olla kokemusta vastoinkäymisistä, niin ymmärtäähän sen tavallaan. Kannattaa kuitenkin joskus yrittää olla tuijottamatta omaa napaa ja jo on pakonomainen tarve kiusaamiselle niin poistua keskustelusta vaikka johonkin pahanolon jankkaus ketjuun haukkumaan poliitikkoja tai jotain muuta älykästä.
YYHYYY TUHMAT IHMISET ON ILKEITÄ JA KIUUUUSAAAA😩
Joka tapauksessa tässä keskustelussa on kyse nyt aloituksessani kertomasta tavasta hoitaa traumoja. Eli nyt ei tarvitse keskittyä muihin. -ap