Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sametti: haluan vaihtaa takaisin alkuperäiseen sukupuoleeni:

Kommentit (1830)

Vierailija
1801/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Propagandaa.. puhunut Tays transpolin lääkärin kanssa jokainen detfansioitunut kyllä merkitään ja seurataan. Ei ne julkisilla puolella asiaan puutu .

Kyllä niitä seurataan kysy vaikka chatgpt. Pitkään on asiaa seurattu.

Ihmisiä katoaa sen takia, jos ihmiset on tyytyväinen hoitoihin eikä esimerkiksi halua jatkaa hormonihoitoa tai leikkauksia ja se ei tarkoita että katuu, vaan se että sai elämän raiteilleen jo pienellä hoidolla. 

Kaikki kun ei kaikkia hoitoja halua ja mitään seurantaa ei ole se on totta. Ne jotka katuu ne kyllä menee tilastoihin "

Ei ole propagandaa. Miten niitä detransitioita seurataan, jotka eivät ole yhteydessä transpoliin? Ei mitenkään. Kaikki eivät ole. Tutkimuksissa ei voi myöskään pakottaa olemaan mukana. Olen tutustunut aiheeseen ja lukenut siitä paljon, mun ei tarvitse kysyä chatgpt:ltä (voi kuulostaa uskomattomalta, että ihmiset tulevat toimeen ilman tekoälyä n

No olisko vaikka siten, että ne joutuu uudelleen menemään transpolille! Julkisella puolella ei tehdä noita hoitoja takaisin. Lääkäri ei myönnä hormoneista palauttamaan normaalia hormoonitoimintaa . Ne yleensä palautuu trans polille ja joutuu aloittamaan prosessin uudestaan tämä on virallinen tieto jota itse ylilääkärin suusta kuulin . Enkä jonku nobodyn mututuntuma 

Vierailija
1802/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun suljetaan autismi pois, jää vähän mitään jäljelle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1803/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Propagandaa.. puhunut Tays transpolin lääkärin kanssa jokainen detfansioitunut kyllä merkitään ja seurataan. Ei ne julkisilla puolella asiaan puutu .

Kyllä niitä seurataan kysy vaikka chatgpt. Pitkään on asiaa seurattu.

Ihmisiä katoaa sen takia, jos ihmiset on tyytyväinen hoitoihin eikä esimerkiksi halua jatkaa hormonihoitoa tai leikkauksia ja se ei tarkoita että katuu, vaan se että sai elämän raiteilleen jo pienellä hoidolla. 

Kaikki kun ei kaikkia hoitoja halua ja mitään seurantaa ei ole se on totta. Ne jotka katuu ne kyllä menee tilastoihin "

Ei ole propagandaa. Miten niitä detransitioita seurataan, jotka eivät ole yhteydessä transpoliin? Ei mitenkään. Kaikki eivät ole. Tutkimuksissa ei voi myöskään pakottaa olemaan mukana. Olen tutustunut aiheeseen ja lukenut siitä paljon, mun ei tarvitse kysyä chatgpt:ltä (voi kuulostaa uskomattomal

"No olisko vaikka siten, että ne joutuu uudelleen menemään transpolille! Julkisella puolella ei tehdä noita hoitoja takaisin. Lääkäri ei myönnä hormoneista palauttamaan normaalia hormoonitoimintaa . Ne yleensä palautuu trans polille ja joutuu aloittamaan prosessin uudestaan tämä on virallinen tieto jota itse ylilääkärin suusta kuulin . Enkä jonku nobodyn mututuntuma"

Ei ihmistä voi pakottaa menemään transpolille takaisin. Kaikki eivät todellakaan halua mitään "hoitoja takaisin" (eihän sellaisia edes ole - jos elin on poistettu, se on poistettu). On myös niitä, jotka jatkavat transitiota, koska ovat jo käyneet hoidot läpi (kun esim. sukupuolihormonia erittävät rauhaset on poistettu), mutta eivät enää usko olevansa transsukupuolisia.

Monet eivät missään nimessä halua olla missään tekemisissä transpolin kanssa. Transpolin lääkäri näkee vain ne, jotka ovat tekemisissä.

Vierailija
1804/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sametilla on uusi hyvä video siitä, miten mielenterveysongelmat voi vaikuttaa dysforiaan ja hajottaa identiteetin. 

Vierailija
1805/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella että moni jotka katuu tuntee myös syvää häpeää. Eikä halua siitä puhua kenellekään. Hyvä kun uskaltanut sen edes itselleen myöntää. Että mitä helvettiä tuli tehtyä...

Vierailija
1806/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella että moni jotka katuu tuntee myös syvää häpeää. Eikä halua siitä puhua kenellekään. Hyvä kun uskaltanut sen edes itselleen myöntää. Että mitä helvettiä tuli tehtyä...

Juuri näin olen lukenut useamman suomalaisen detransitoitujan tuntevan.

Vierailija
1807/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla vastuulla ja omalla rahalla voi itseään saada muokattavan yksityissairaaloissa. 

Vierailija
1808/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No harm done. Häneltä leikattiin kohtu ja munasarjat mutta se nyt on vaan hyvä että tuo flipperi ei voi lisääntyä. Toimiva vagina löytyy yhä. Penistä ei koskaan ollutkaan.

Paljon pahempi paikka on se kun nuori homomies on sisäistetyn homofobiansa takia kuvitellut olevansa heteronainen ja leikkauttanut peniksensä pois. Siitä ei ole enää takaisin pääsyä. Too far gone. Pitäisi ehdottomasti kieltää peniksen poistot nuorilta vaikkapa alle 30 vuotiailta ja pienikin epäily mielenterveys tai päihde ongelmasta pitäisi estää leikkaus vielä 30 jälkeenkin

Älä sössötä asiasta mistä et selvästikään mitään tiedä.

Sametilla ei todellakaan ole toimivaa vaginaa, vaan vaginan sisäosat on poistettu ( limakalvot) ja vagina ommeltu umpeen. Sitä ei voida avata juuri tuon limakalvojen puutteen takia. Eli hänellä ei todellakaan ole toimivaa vaginaa.

Penikset sen sijaan voisi poistaa vaikka kaikilta miehiltä, jospa sitten alkaisi edes joillain vaikka järkikin pelaamaan.

Vierailija
1809/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että on ihan hyvä juttu, että hoidetaan ensin mt-ongelmia ja sitten vasta saa transhoitoja. Transhoidot oli dissosioitumista ja se voi helpottaa traumataustaa, kun sen avulla pääsee dissosiaatiolla irti fyysisestä itsestään. 

Vierailija
1810/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tuttua tuo, miten Sametti kertoo siitä, että halusi vaan olla joku muu kun häpesi sitä mitä on. 

Vierailija
1811/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa tehtiin jokunen vuosi sitten laaja tutkimus transhoidot läpikäyneistä ihmisistä. Vaikea uskoa, että nuo hoidot ovat monellekaan avain onneen, kun tutkimuksessa todettiin näin:

"The overall mortality for sex-reassigned persons was higher during follow-up (aHR 2.8; 95% CI 1.84.3) than for controls of the same birth sex, particularly death from suicide (aHR 19.1; 95% CI 5.862.9). Sex-reassigned persons also had an increased risk for suicide attempts (aHR 4.9; 95% CI 2.98.5) and psychiatric inpatient care (aHR 2.8; 95% CI 2.03.9). Comparisons with controls matched on reassigned sex yielded similar results. Female-to-males, but not male-to-females, had a higher risk for criminal convictions than their respective birth sex controls.

Conclusions

Persons with transsexualism, after sex reassignment, have considerably higher risks for mortality, suicidal behaviour, and psychiatric morbidity than the general population. Our findings suggest that sex reassignment, although alleviating gender dysphoria, may not suffice as treatment for transsexualism, and should inspire improved psychiatric and somatic care after sex reassignment for this patient group."

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3043071/

Vierailija
1812/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Penikset sen sijaan voisi poistaa vaikka kaikilta miehiltä, jospa sitten alkaisi edes joillain vaikka järkikin pelaamaan.

Aika törkeästi sanottu.

Vierailija
1813/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi koko maailma on mua vastaan?? Miksi koko maailma keskustelee siitä onko minulla oikeutta olla minä? Minä en ole vaatimassa liikenne merkkien muuttumista minulle on ihan sama onko hirvi kilvessä naaras vai uros vai hybridi. 

Minua ei kiinnosta miten muut ajattelee minusta kunhan eivät minulle sitä tule sanomaan ja hieromaan naamaan.

En ole vaatimassa sitä että palomies on palohenkilö minusta se on Palomies.

En jaksa enään olla poliittinen väline ja olkinukke. 

Harva voi ymmärtää mitä trans ihmiset kokee ja koska se on kokemus niin eihän siitä tieteellistä näyttöä edes kauheasti saa.

Koska sitä ei voi laboratoriossa testata tai mitata kuten ei myöskään mielenterveys häiriöitä.

Lapsille ei pidä hoitoja antaa siitä olen samaa mieltä.

Olen niin väsynyt tähän keskusteluun seuraavaksi meidät varmaan pistetään vankilaan niinkuin Amerikassa ja Venäjällä pelkän kokemuksen takia..missä menee sitten raja ulkonäössä jos sen pitää vastata syntymässä määritettyä sukupuolta. 

Sukupuoli on Spekti onhan se Forsberg tavallaan geneettisesti mies eikä kukaan sille sano että sen kuuluu olla mies kun kromosomit määrittää.

Miksi pitää määritellä niin kauheasti toisen ihmisen sukupuoli.

Kohta saa varmaan sitäkin pelätä käykö joku kimppuun jos huomaa olevan vähemmistöä 

Vierailija
1814/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi koko maailma on mua vastaan?? Miksi koko maailma keskustelee siitä onko minulla oikeutta olla minä? Minä en ole vaatimassa liikenne merkkien muuttumista minulle on ihan sama onko hirvi kilvessä naaras vai uros vai hybridi. 

Minua ei kiinnosta miten muut ajattelee minusta kunhan eivät minulle sitä tule sanomaan ja hieromaan naamaan.

Harva voi ymmärtää mitä trans ihmiset kokee ja koska se on kokemus niin eihän siitä tieteellistä näyttöä edes kauheasti saa.

Koska sitä ei voi laboratoriossa testata tai mitata kuten ei myöskään mielenterveys häiriöitä.

Olen niin väsynyt tähän keskusteluun seuraavaksi meidät varmaan pistetään vankilaan niinkuin Amerikassa ja Venäjällä pelkän kokem

Esimerkiksi tässä ei ole kukaan hyökännyt sua vastaan mitenkään. On keskusteltu transsukupuolisuudesta ylipäätään.

En usko, että kukaan kiistää sukupuoliristiriidan kokemusta. Lopulta aika moni on kokenut sukupuoliristiriitaa lyhyemmällä tai pitemmällä aikavälillä. Se, mistä tässä puhutaan, on se, että näitä hoitoja annetaan ihmisille vieläpä verovaroilla, vaikka ei oikeastaan ole tietoa, onko niistä lopulta apua. Monethan tuntevat aluksi, että apua on, voivat tuntea vuosia, jopa kymmeniä vuosia, kunnes alkavat kyseenalaistaa asiaa syystä tai toisesta. Se, miksi tämä asia on nyt noussut valtavirran keskusteluun, on se, että transaktivistit ovat äänekkäästi alkaneet vaikuttaa yhteiskuntaan niin, että jopa kouluissa saatetaan kertoa, ettei sukupuolta oikeastaan ole olemassa (lyhyesti sanottuna; voin puhua tästä toki pitempään, jos haluat). Yhtäkkiä pienen vähemmistön psykiatrinen ongelma muokkaakin koko yhteiskuntaa, ja yhtäkkiä aletaankin sanoa, että kyse ei olekaan psykiatrisesta ongelmasta.

Sara Forsbergia ja sukupuolen kehityshäriöitä (nk. intersukupuolisuus) ei kannata nyt sotkea tähän. Se on jo ihan eri asia. Toki voidaan keskustella siitäkin pitempään, jos tahdot.

Vierailija
1815/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja toki transasia on noussut laajempaan keskusteluun senkin takia, että yhtäkkiä transpolien potilasmäärät ovat lisääntyneet räjähdysmäisesti, kun yhä useampi kokee olevansa transsukupuolinen. TÄmä jäi pois viestistäni.

Vierailija
1816/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa tehtiin jokunen vuosi sitten laaja tutkimus transhoidot läpikäyneistä ihmisistä. Vaikea uskoa, että nuo hoidot ovat monellekaan avain onneen, kun tutkimuksessa todettiin näin:

Järkevämpi vertailukohta on transihmiset jotka eivät saa hoitoa.

Vierailija
1817/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkevämpi vertailukohta on transihmiset jotka eivät saa hoitoa.

No ainakin Suomessa nuoria transpolien asiakkaita, jotka eivät ole saaneet hoitoja, on tutkittu, ja todettu, että heillä ei esiinny itsemurhia enempää kuin muilla nuorilla, joilla on vastaavat mielenterveysongelmat.

Vierailija
1818/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin väsynyt tähän keskusteluun seuraavaksi meidät varmaan pistetään vankilaan niinkuin Amerikassa ja Venäjällä pelkän kokemuksen takia..missä menee sitten raja ulkonäössä jos sen pitää vastata syntymässä määritettyä sukupuolta. 

Näitä vainofantasioita en ymmärrä.. toinen variaatio jenkeissä suosittu variaatio oli se että poliisit tappavat transihmisiä. Realistisesti arvellen mitään tuollaista ei tule tapahtumaan.

Vierailija
1819/1830 |
31.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin väsynyt tähän keskusteluun seuraavaksi meidät varmaan pistetään vankilaan niinkuin Amerikassa ja Venäjällä pelkän kokem

"Miksi pitää määritellä niin kauheasti toisen ihmisen sukupuoli." - Se tuntuu olevan geneettisessä koodissamme. On miehelle esim. tärkeää, että pystyy määrittelemään, onko mies, jonka kanssa puhuu, mies vai nainen, koska miehen nyrkin iskuvoima on paljon isompi kuin naisen, vaikka olisi kuinka trans.

Vierailija
1820/1830 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Miksi pitää määritellä niin kauheasti toisen ihmisen sukupuoli." - Se tuntuu olevan geneettisessä koodissamme. On miehelle esim. tärkeää, että pystyy määrittelemään, onko mies, jonka kanssa puhuu, mies vai nainen, koska miehen nyrkin iskuvoima on paljon isompi kuin naisen, vaikka olisi kuinka trans."

Miksihän tämä oli saanut alapeukkuja? Sukupuolen määritteleminen todella on geneettisessä koodistossamme. Jo vauvat  erottavat naiset ja miehet sekä lapset ja aikuiset toisistaan. Varmasti moni on todistanut, miten vauva etenkin tietyssä vaiheessa pelkää juuri vieraita miehiä - tämä on evoluution kehittämä selviytymisstrategia (muuten, hevosihmisenä voin kertoa, että ei ole täysin harvinaista, että joku hevonen pelkää miehiä, eli nekin siis erottavat ihmisen sukupuolet toisistaan). 

On tehty tutkimuksia, joissa tutkitaan, miten pienistä asioista ihmiset sukupuolet erottavatkaan. Tutkimuksissa on käytetty kuvia, joissa on esim. osia ihmiskasvoista tai lyhyitä videopätkiä. Naiset erottavat pienemmästä vihjeestä. Tämäkin liittyy evoluutiossa kehittyvään selviytymisstrategiaan.

"Mä en enää muista sen nimeä tai oikeastaan miltä se näyttikään" - tavallinen tarina, kun joku kuvailee menneisyydessä kohdattua tai tunnettua ihmistä. Mutta oletteko koskaan kuulleet kenenkään sanovan "mä en edes muista, oliko se mies vai nainen"? (Toki voi päteä johonkin ihmiseen, jonka on ohittanut, mutta ei ihmiseen, jonka olet tuntenut edes hetken.) Sukupuoli tuntuu siis tässäkin olevan aika tärkeä tieto.

"Sukupuolta ei saa olettaa." Minusta tuo on vaarallinen neuvo. Annetaanko tällaisia ohjeita naisille, jotka palaavat kotiin yöllä ja jotka vilkuilevat taakseen? Ei saa olettaa, että takana kävelevä henkilö on mies ja siksi todennäköisesti vaarallisempi kuin takana kävelevä nainen? Ihanko totta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä