Sametti: haluan vaihtaa takaisin alkuperäiseen sukupuoleeni:
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/7d9fd668-3432-4a3f-a979-aa9e07d…;
Tänään telkkarissa.
Kommentit (1830)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko seuranneen Sametin juttuja? Niin surullista että tällainen trans-hullutus menee läpi.
Surullista on se, että ihminen ei ota vastuuta omista valinnoistaan vaan syyttää muita.
Seuraukset omista valinnoistaan hän kantaa kehossaan elämänsä loppuun asti. Mutta on rohkeaa lähteä puimaan asiaa julkisuudessa, ettei kenenkään toisen tarvitsisi samaa traagisra virhettä tehdä.
Nuoret ihmiset ovat alttiita erilaisille vaikuttamisyrityksille. He lähtevät helposti mukaan mihin tahansa aatteeseen, joka kuulostaa hyvältä ja on sillä hetkellä in. Se voi olla uskonto, syömiseen liittyvä suuntaus, poliittinen ryhmä tai mitä vain. Ryhmässä saa kokea olevansa yksi muista, sieltä löytyy me-henkeä ja nuoren ei tarvitse yksin miettiä ympäröivän maailman ikäviä asioita. nykyisin sanotaan, että ihmisen aivot kehittyvät 20-vuotiaaksi asti. Teini-ikäinen ei ole vielä aikuinen.
"minulla on nyt periaatteessa vaihdevuodet. Eli olen suoraan sanottuna p/\skonut koko kroppani hormonitoiminnan hyvin monella erilaisella tasolla. Minulla on kohonnut osteoporoosiriski ja minulla kasvaa parta. Se ei lähde pois. Myöskään tämä ääni, joka minulla on, ei lähde pois."
Tuo on kyllä todella järkyttävää. Lapsien tekemisen sai sitten unohtaa. Osteoporoosi on todella vakava, pahimmillaan täysin invalidisoiva sairaus, ja miten senkin riski on kohonnut trans"hoitojen" takia? Ja tuo tunne että on "p/\skonut koko kroppansa", jos ei entuudestaan olisi mielenterveysongelmia (mitä hän siis epäilee itsellään olleenkin) niin tuon jälkeen kyllä kenelle vaan voi tulla mielenterveysongelmia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herran helvetti mikä kitisijä. Ihan täyttä paskaa yrittää vierittää muiden niskaan omat, VAPAAEHTOISET valinnat.
"Minulla on kohonnut osteoporoosiriski ja minulla kasvaa parta. Se ei lähde pois." Ja kyllä muuten laserilla ja neulaepilaatiolla lähtee...
Mitä vapaaehtoista siinä on jos jokatuolelta työnnetään sateenkaaripolkua ja transiutus on ollut jopa trendikästä? Silti kukaan asianosainen tuputtaja, aivopesijä ja temppujen tekijä ei kanna vastuuta lopputulemasta. Aivan järkkyähän tuo vastuuttomuuden määrä on!
Päiväkodeista alkava sateenkaarikasvatus voi saada epäilemään omaa sukupuoltaan, vaikka muuten asia ei kävisi edes mielessä.
Jep. Onneksi itse elin lapsuutta aikoja sitten. Halusin olla poika n. 10-vuotiaana, koska tuntui että heidän leikkinsä oli jännempiä ja villimpiä. Tämä on itseasiassa aika tavallista, moni lapsi kokee jossain vaiheessa haluavansa olla toinen sp. Leikkiähän se tavallaan on.
Nyt olen tavallinen nainen, joka oon onnellinen että kukaan ei keksinyt antaa hormonipillereitä.
Jumala on rauhan, tasapainon, onnen, ilon ja tyytyväisyyden Jumala. Sekoilu tulee sit sieltä toisesta paikasta.
Mikä ja minkä uskonnon jumala? The Great Spririt? Zeus? Odin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttu plastiikkakirurgi totesi taannoin että pitää täysin käsittämättömänä mielenterveysongelmien hoitamista veitsellä, mutta asiasta on vaiettava jottei koidu seuraamuksia.
Tutustasi en tiedä mutta siitä päätellen minkälaisia suohirviöitä jotkut kirurgit saa aikaan varsinkin ulkomailla, ei nää kirurgitkaan kaikki taida kaikilla sylintereillä käydä nykyään.
Yksityiset lääkärit ansaitsevat paljon rahaa ulkonäkään ja kehon muokkaukseen liittyvillä hoidoilla. Ajatelkaa vaikka Michael Jacksonia, jolle tehtiin yhä uusia leikkauksia. Jos joku lääkäri on epäröinyt tai kieltäytynyt, niin aina löytyi toinen, joka suostui, kun kerran "potilas halusi".
Maksakoot sitten itse kaikki tulevat hoidot ja leikkaukset. Hän teki päätöksen ja nyt voi kantaa siitä myös taloudellisen vastuun. Nämä edestakaiset eipäs-juupas leikit eivät tule olla veronmaksajien maksettavia. Jos on kerta tarpeeksi varma muuttaakseen omaa sukupuoltaan, niin sitten maksaa myös kaikki siitä tulevat hoitokulut itse. Siinä oppii kalliilla tavalla sen, että päätöksillä on seuraukset.
Ennen näitä toimenpiteitä ja hormonihoitoja pitäisi ihan ehdottomasti olla vuosien harkinta- ja mielenterveyden seurantajaksot. Vaikuttaa siltä, että suurimmalla osalla näistä tapauksista on diagnosoimatta jääneitä mt ongelmia tai persoonallisuushäiriöitä. Niitä ei hoideta, vaan sen sijaan lähetetään jo valmiiksi rikkonainen ihminen rikkomaan itseään vielä lisää. Tuskin kovinkaan moni noista ymmärtää, miten rankkoja hoidot on ja miten pysyviä tuloksia niillä on. Siinä vaiheessa kun alkaa kaduttaa, niin on jo myöhäistä mennä takaisin. Ei leikkaukseen pitäisi päästä sillä perusteella, että toisen sukupuolen kropassa on joku ominaisuus, mikä viehättää. Esim. leveät harteet - kyllä nainen saa leveät harteet ihan muillakin keinoilla. Varsinkin nuorille ei pitäisi missään nimessä sallia mitään hormonihoitoja tai leikkauksia.
Okei, noinkin voi näköjään käydä. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö joku hyötyisi oikeasti transhoidoista.
Toivottavasti hoitoihin hakeutuvat henkilöt tutkitaan kunnolla ennen hoitojen aloitusta.
Seta ei yhtään tykkää tällaisista. Siellä närkästytään, kun puhutaan "katujista". Katujia tulee kuitenkin koko ajan lisää. Nämä ovat lääketieteellisiä asioita eikä niitä pidä ideologisoida. Kun mennään politiikka edellä, tulee pahaa jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa että jaksaa jakaa aiheesta tietoa.
Se viimeisin missä oli bloggaajavieras (vaaliteema) hyvää settiä. Ihan vaan muistutuksena että ei tämä mihinkään itsestään lähde, kaikkea vielä. Niin syvälle toiset ovat uponneet sateenkaarimaailmaan ja kirkkokin vielä tyhmyyksissään lähtenyt tätä tukemaan.
Joku persu siellä öyhää kun on hyvä lyömäase koko sateenkaariyhteisöä vastaan. Oman puolueensa merkkihenkilötkin homoja mutta ei voi kauhalla pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Seta ei yhtään tykkää tällaisista. Siellä närkästytään, kun puhutaan "katujista". Katujia tulee kuitenkin koko ajan lisää. Nämä ovat lääketieteellisiä asioita eikä niitä pidä ideologisoida. Kun mennään politiikka edellä, tulee pahaa jälkeä.
Valitettavasti Seta tukee ihmistä just niin kauan, kuin tämä toimii heidän ideologioidensa mukaan. Tämä Samettikin on saanut vihaa osakseen Setalta näiden "väärien" mielipiteidensä ja kokemuksensa vuoksi. Kertoo paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti Seta tukee ihmistä just niin kauan, kuin tämä toimii heidän ideologioidensa mukaan. Tämä Samettikin on saanut vihaa osakseen Setalta näiden "väärien" mielipiteidensä ja kokemuksensa vuoksi. Kertoo paljon.
Kyllä. Ihan sama siinäkin, et Seta iloitsee jokaisesta heterosta joka "tulee kaapista", mutta annas olla jos kulkee toiseen suuntaan, eli gayhenkilö kokeekin olevansa hetero, silloin kriminalisoidaan ja haukutaan kaikki keskusteluapukin maan rakoon :(
Niin läpinäkyvää ja noloa..
Hyvä, että tuo asiaa esille. Tuo transsekoilu ja SETAN vyöryttäminen kouluihin pitää saada kuriin ja lainvastaiseksi. Toivottavasti kouluissa sentään osataan sanoa ei tällaiselle mielisairaalle paskantuputukselle. Lapsia pitää suojella näiltä hullujen perversioilta ja antaa kasvurauha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herran helvetti mikä kitisijä. Ihan täyttä paskaa yrittää vierittää muiden niskaan omat, VAPAAEHTOISET valinnat.
"Minulla on kohonnut osteoporoosiriski ja minulla kasvaa parta. Se ei lähde pois." Ja kyllä muuten laserilla ja neulaepilaatiolla lähtee...
Mitä vapaaehtoista siinä on jos jokatuolelta työnnetään sateenkaaripolkua ja transiutus on ollut jopa trendikästä? Silti kukaan asianosainen tuputtaja, aivopesijä ja temppujen tekijä ei kanna vastuuta lopputulemasta. Aivan järkkyähän tuo vastuuttomuuden määrä on!
Miten kukaan on työntänyt jotain transpakotusta? Aikoinaan kun itse pyysin lähetteen vasektomiaan, niin lääkäri kysyi olenko varma ja kertoi mitä toimenpiteestä seuraa. Toimenpiteessä ennen aloittamista lääkäri kysyi olenko varma ja selitti mitä toimenpiteest
Ja ihan täsmälleen sama litanja tulee myös transpoleilla, vaikka nää kd-persu-konservatiivis ihmiset haluavat uskotella jotain ihan muuta.
Koko tämän asian takana on liikaa ideologiaa. Kaikki ääri-ideologiat ovat pahasta ja silloin se keskiössä oleva ihminen jää paitsioon, vaikka asia on juuri hänen ongelmansa johon pitäisi paneutua. Siihen ei auta minkään ääripään juupas/eipäs mielipiteet vaan ainaostaan kattava tutkimus syistä ja parhaasta mahdollisesta avusta asiaan - oli se sitten mikä tahansa.
Mua jotenkin eniten ärsyttää näiden tapausten kanssa että syytellään muita.
Ihan itseään pitää syyttää jos kaduttaa.
Jotenkin alkaa tuntua, että ehkä Sametti vieläkin miettii, voisiko hän miehen roolissa elää onnellisempana. Ei kuitenkaan uskalla ottaa sitä polkua elämässään tai oikeastaan on ottanut, mutta peruutanut takaisinpäin mahdollisesti uskonnollisista syistä. Nyt yrittää vakuutella muitankin, että eivät sitä polkua ottaisi, koska kyllähän se varmaan ärsyttää nähdä joku toinen onnellisena transihmisenä. Monella ihmisillä on se ikävä taipumus, että he laittavat vahingon kiertämään, kun elämä on heitä kaltoin kohdellut tai eivät ole uskaltaneet elää sellaista elämää, mitä haluaisivat elää. Sametti itsekin myönsi jollain videolla, että vieläkin miettii päivittäin sukupuoli-identiteettiään.
Mahdotonta, koska se sukupuoli ei koskaan muuttunutkaan mihinkään alkuperäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Tunge se ideologiasi perseeseesi. "Katujia" on häviävän vähän verrattuna siihen määrään jotka ovat tyytyväisiä. Lähde: se poli jonka kautta kaikki "katumisprosessit" menevät.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin eniten ärsyttää näiden tapausten kanssa että syytellään muita.
Ihan itseään pitää syyttää jos kaduttaa.
Todellakin. Tämä vielä valinnut uhriutua ja ulista asiasta ympäriinsä, vaikka voisi yrittää elää päätöstensä kanssa.
Miten kukaan on työntänyt jotain transpakotusta? Aikoinaan kun itse pyysin lähetteen vasektomiaan, niin lääkäri kysyi olenko varma ja kertoi mitä toimenpiteestä seuraa. Toimenpiteessä ennen aloittamista lääkäri kysyi olenko varma ja selitti mitä toimenpiteestä seuraa. Täysin aikuisena oikeustoimikelpoisena tein valintani. Mikäli nyt katuisin, niin täysi olisi oma valinta ja voisin syyttää vain itseäni.