Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä hemmettiä! Tampereella sataa lunta ja on täysi takatalvi tullut!

Vierailija
10.04.2025 |

Viikko sitten oli 17 astetta lämmintä, ja sitten alkoi kylmenemään. Ei ollut yhtään lunta pari tuntia sitten. Katselin telkkua ja torkahdin hetkeksi. Heräsin ja kävin äsken tupakilla, niin lunta tulee ja näky on kuin tammikuun lumihelvetistä 😕

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on joskus ihan Lapin sää ja vain porot puuttuvat. Noitarumpu kannattaa hankkia jo valmiiksi ja kota.

Kadotuksen HellSinkiläinen vai Turkulainenko, jotka polttivat oman kaupunkinsa ja loikkivat heti pakoon kuultuaan venäläisten olevan tulossa aikoinaan, höpisee? 

Asun Tampereella itse ja olen syntynyt täällä.

Kaikkee sääkin oot joutunut kestämään. Kannattaa asua välillä muualla, niin osaa arvostaa sitä kaupunkia enemmän. Tajuaa, että se Tampere päättyy niille rajoille ihan oikeasti. 

Vierailija
22/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella on joskus ihan Lapin sää ja vain porot puuttuvat. Noitarumpu kannattaa hankkia jo valmiiksi ja kota.

Kadotuksen HellSinkiläinen vai Turkulainenko, jotka polttivat oman kaupunkinsa ja loikkivat heti pakoon kuultuaan venäläisten olevan tulossa aikoinaan, höpisee? 

Olet valhettelija ja Tampereen vihaaja Turkulainen. Söikö Turun susi esivanhempiesi lapset ja yrität Turun synnit kaataa Tamperelaisten niskaan, niinkuin ruotsalaiset käärmeet ovat aina tehneet?

Olen harkinnut Turkuun muuttamista. Siinä on vaan yksi ongelma. Sieltä on sitten pitkä matka joka paikkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ku lisää pökköä kaminaan!

Vierailija
24/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa mikä ulläripylläri huhtikuussa niin

Juhannuksenakin voi tulla lunta 

Vierailija
25/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä takatalvi, talvi jatkuu loputtomiin kuten edellinenkin talvi ja seuraava alkaa taas aikaisin syksyllä.

Greta ja Al Gore pohjustivat valtavan ilmastorahastuksen millä maailman rikas eliitti on tienannut jo triljoonia (ei siis miljardeja vaan triljoonia) ja se perustui mm. siihen että kaupungit jäävät meren alle ja  talvet ovat lumettomia... silkkaa valehtelua ja huijausta siis mutta yli 90% ihmisistä uskoi kaiken ja antoi rahastavan rikkaan eliitin kerätä valtavat rahat tällä ilmastohuijauksella. 

Ja kyllä maailman rikas rahastava eliitti onkin kerännyt omille tileilleen valtavia rahasummia tämän nerokkaasti rakennetun huijauksen avulla - tavallisten ihmisten köyhtyessä samaan aikaan. Ja edelleen ihmiset maksavat eliitille yhä enemmän...ja missään ei ole mitään lukuja siitä paljonko ilmasto on parantunut kerätyillä trilj

Ei kyse ole välttämättä edes mistään muistamisesta, vaan tyhjän höpöttämisestä tai tyhjästä keksittyjen väitteiden höpöttömisestä. Jos ei ole todellista kylmyyttä riittänyt edes muistettavaksi, niin sitten keksitään sellaista omasta päästä ja sepitetään sitä. Onhan tuo toki Venäjällä ja monissa muissa diktatuureissa ollut normaalia jo pitkään.

Vierailija
26/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piäkuapunnissakin sataa lunta joo

Vierailija
27/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkee sääkin oot joutunut kestämään. Kannattaa asua välillä muualla, niin osaa arvostaa sitä kaupunkia enemmän. Tajuaa, että se Tampere päättyy niille rajoille ihan oikeasti. 

En ole sanonut ettenkö arvostaisi hyviä puolia. Mistä se käsitys tulee. Sää on mikä on.

Vierailija
28/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet valhettelija ja Tampereen vihaaja Turkulainen. Söikö Turun susi esivanhempiesi lapset ja yrität Turun synnit kaataa Tamperelaisten niskaan, niinkuin ruotsalaiset käärmeet ovat aina tehneet?

Olen harkinnut Turkuun muuttamista. Siinä on vaan yksi ongelma. Sieltä on sitten pitkä matka joka paikkaan. 

No tuo turkuun muuttava en ole minä. Se on joku muu. 

Vierailija
29/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ku lisää pökköä kaminaan!

Pispalan hipillä on vaan kamina ja satavuotias ränsistynyt talo, josta tuulee läpi. Mutta se on kulttuuriarvokas rakennus. 

Vierailija
30/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse ihan mukaan tähän turkulaisjuttuun. Tampereella on hyviä ja huonoja puolia.

Lyhyt historiapläjäys. Turun saaristossa, Ahvenanmaalla asui 1600 luvulla suomalaisia. Ruotsista tuli katolilaisia inkvisaattoreita ja kauneus alkoi. Tästä on elokuvakin Tulen Morsian. Tosi juttu. Kauan ennen tätä Turun kautta oli ruotsista ja tanskasta tulleita katolilaisia väkisinkäännyttäjiä. Turussa oli myöhemmin kuuluisa susi, joka söi paljon lapsia ennenkuin se ammuttiin. Turkulaiset polttivat vahingossa tai tahallaan oman kaupunkinsa. Kun venäläiset sanoivat tulevansa Turkuun, turkulaiset laskivat aseensa pelkureina tekemättä vastarintaa. Turun asukkaat ovat suurin osa epäsuomalaisia, ruottalaisia tungettelijoita ja katolisen vaikutuksen jälkeläisiä.

Vierailija
31/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen harkinnut Turkuun muuttamista. Siinä on vaan yksi ongelma. Sieltä on sitten pitkä matka joka

Joo, jos muutan Turkuun en aio sitä ikinä tunnustaa kenellekään. Se on sitten ihan oma salaisuus. 

Vierailija
32/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raumalla lunta satanut 10 tuntia sakeasti.

Vierailija
33/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi sataa lunta missä kuussa tahansa, tosin etelässä kesälumi on harvinaista.

Vierailija
34/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse ihan mukaan tähän turkulaisjuttuun. Tampereella on hyviä ja huonoja puolia.

Muuten ihan hyvää trollausta, mutta luepa ensin tarkemmin historiaa. Katolinen aika päättyi Ruotsin valtakunnassa jo 1500-luvulla, ei näillä kulmilla katolisia inkvisiittoreita enää 1600-luvulla pyörinyt. ;)

Vierailija
35/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös meillä Suomessa tule aina silloin tällöin takatalvi?

Vierailija
36/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sulaa pois huomenna.

Vierailija
37/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pääse ihan mukaan tähän turkulaisjuttuun.

Noitavainot riehuivat Ahvenanmaalla 1666 katso, miltä näyttää tositapahtumiin perustuva elokuva

Saara Cantellin ohjaama Tulen morsian -elokuva kertoo noitavainoista Ahvenanmaalla vuonna 1666.

Tositapahtumiin perustuva elokuva kertoo nuoren Annan (Tuulia Eloranta) tarinan vuoden 1666 Ahvenanmaalla. Kätilö Valpurin (Kaija Pakarinen) kasvattityttärestä koulutetaan kylän seuraavaa parantajaa.

Anna päättää kuitenkin ottaa piian pestin uuden kihlakunnantuomari Psilanderin (Magnus Krepper) palveluksessa. Psilander on saanut tehtäväkseen puhdistaa Ahvenanmaan pakanallisista tavoista ja mustasta magiasta. Ongelmiin joutuu Valpurin lisäksi Anna.

Anna rakastuu naimisissa olevaan Eliakseen (Lauri Tanskanen), mutta miehen intohimo sammuu nopeasti. Anna päättää ilmiantaa Eliaksen vaimon, Rakelin (Elin Pettersdottir), noitana.

Rakel ja 15 muuta naista vangitaan epäiltynä liitosta paholaisen kanssa. Siitä alkaa Annan taistelu tekonsa sovittamiseksi

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000001112723.html

Vierailija
38/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vielä talvi ja on ihan normaalia, että lunta sataa ja on pakkasta/kylmää. Takatalvi on ihan eri asia. 

Nyt pn kevät. Suomessa on neljä vuodenaikaa.

Vierailija
39/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihinkä väität Tampereen päättyvän? Et taida tietää että muinainen Tampere hallitsi koko maailmaa tuhansia vuosia sitten. 

Vierailija
40/49 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vielä talvi ja on ihan normaalia, että lunta sataa ja on pakkasta/kylmää. Takatalvi on ihan eri asia. 

Joo. Touko-kesäkuussa on takatalvia, huhtikuun lumisade on ihan peruskevättä.

Ilmaston lämpenemisestä ei tietoakaan.