Olen käyttänyt Ozempicia noin viiden kuukauden ajan laihdutuksen tukena. Kysy mitä vaan :)
Ozempic (ja muutkin laihtumisen apuna käytetyt lääkkeet) ovat viime aikoina olleet taas kovasti keskustelussa, ja ihmisillä tuntuu olevan niitä kohtaan kovasti kiinnostusta. Toisaalta myös vääriä käsityksiä ja ennakkoluuloja on paljon.
Voi myös kertoa omista kokemuksistaan Ozempicin tai jonkun muun vastaavan lääkkeen kanssa :)
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
onko sulla 65-vuotiaan mummon ozempic-naama, kuten monella 35-vuotiaalla suomalaisnaisella?
Ei ole. Toki on varmaan väistämätöntä, että laihtumisen myötä ikääntymisen merkit tulevat selkeämmin näkyviin. Toistaiseksi rasvakerros on pitänyt kasvot pinkeinä ja rypyttöminä :D
Ap
Mikä sun BMI oli kun aloitit lääkkeen? Paljonko olet laihtunut
Vierailija kirjoitti:
BMI oli aloittaessa noin 49. Paino on tähän mennessä pudonnut 22 kg
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMI oli aloittaessa noin 49. Paino on tähän mennessä pudonnut 22 kg
Ap
Hienoa että on ollut avuksi!
Itse olen käyttänyt nyt 2 kk ja tosi vähän on paino laskenut. Noin 3 kg. Lähtikö sinulla jo alussa 0.25 ja 0.5 mg annoksilla paino hyvin laskuun?
Minulla BMI vaan 28,mutta sokeriarvo hiukan koholla ja sen vuoksi aloitettiin Ozempic.
Sivuoireet? Missä ajassa toipunut?
Olen käyttänyt ozempic kesäkuusta -23, 20 kg paino pudonnut
Vierailija kirjoitti:
Olen käyttänyt ozempic kesäkuusta -23, 20 kg paino pudonnut
Aika vähän tuossa ajassa, miksikähän?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen käyttänyt nyt 2 kk ja tosi vähän on paino laskenut. Noin 3 kg. Lähtikö sinulla jo alussa 0.25 ja 0.5 mg annoksilla paino hyvin laskuun?
Minulla BMI vaan 28,mutta sokeriarvo hiukan koholla ja sen vuoksi aloitettiin Ozempic.
Lähti heti 0,25 mg annoksella paino laskemaan. Nyt on käytössä 0,75 mg. Kokeilin pari viikkoa 1 mg, mutta se vei ruokahalua liiaksikin. On kuitenkin myös ihan normaalia, että 0,25 mg tai edes 0,5 mg annos ei vielä juurikaan vaikuta. Ne ovat enemmän kehon totuttamiseen käytettyjä annoksia.
Ap
Taidat olla muutenkin laiska paska :)
Vierailija kirjoitti:
Sivuoireet? Missä ajassa toipunut?
Olen selvinnyt hyvin vähillä sivuoireilla. Pistopäivää seuraavan yönä saattaa yöllä närästää, jos on syönyt juuri ennen nukkumaanmenoa. Ja itselleni 1 mg annos oli liian vahva. Silloin oli etovaa oloa ja liiallista ruokahaluttomuutta.
Ap
Paljonko se maksaa ja vouko sitä käyttää jos syö masennuslääkkeitä?
Mun tuttavapiirissä yksi 35+ nainen on laihtunut ozempicilla normaalikokoon, ja näyttää hyvältä. Eli ei ole vanhemman näköiset kasvot, vaikka onkin ozempicilla laihtunut.
Toinen tuttava 60+ laihtui lihavuusleikkauksen myötä normaalikokoon, ja hänkin näyttää kasvoista hyvältä ja ikäiseltään.
Eli ei mene kyllä kaikilla noin, että laihtuminen tekisi naamasta vanhan näköisen. Noilla molemmilla on nyt kauniimmat kasvot kuin lihavana. Eikä se ihme, kun nyt heidän nätit kasvonpiirteensä tulevat paremmin esille.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tappoi JFKn?
Salaliittolaiset
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se maksaa ja vouko sitä käyttää jos syö masennuslääkkeitä?
Noin 115-120 euroa on neljän viikon annos. En ole ainakaan tietoinen siitä, että masennuslääkkeet olisivat vasta-aihe aloittamiselle, mutta en ole lääkäri, joten varmaksi en voi sanoa.
Ap
Onko sulla diabetes2? Millaiset sokeriarvot sulla on ollut?
Saitko kelakorvauksen?
onko sulla 65-vuotiaan mummon ozempic-naama, kuten monella 35-vuotiaalla suomalaisnaisella?