Kellekään muulle käynyt niin että vuosia ollut suhteessa mutta sitten tajuaa että mitään rakkautta ei koskaan ollut?
Tai jos oli, se oli täysin yksipuolista sinun suunnaltasi.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä siis mies aina sanonut että rakastaa mutta ei oikein ole osoittanut sitä mitenkään. Ei halua olla läsnä, viettää aikaa, huomioida Kuvittelee että kun kaksi kertaa vuodessa ostaa kukkia niin sitten on velvollisuudet suhteen suuntaan suoritettu ja pitäisi olla vielä kovin kiitollinen tästä suuresta eleestä. Ei siis ikinä ole nähnyt mitään vaivaa sen eteen että ottaisi vaikka puheeksi suhteen tilaa tai järjestäisi yhteistä aikaa, eikä halu olla läsnä myöskään ihan tavallisena arki-iltana kotona. Istuu vaan koneellaan, siellä jotain paljon mielenkiintoisempaa ollut aina kuin minä. Ei vaan välitä tehdä asioita jotka tekisi minut onnelliseksi. Kun ei hän itse kaipaa niitä. T. Ap
Oletko sanonut asiasta? Että haluat enemmän yhteistä aikaa ja tekemistä ja huomiointia? Tietääkö hän, mitkä asiat tekisivät sinut onnelliseksi, mutta silti ei viitsi tehdä niitä?
Olen kyllä sanonut. Mutta hän saa minut kokemaan että ne asiat on jotenkin tosi vaivalloisia ja epämieluisia hänelle. Joten en ole jaksanut enää sanoa mistään. Mielestä kaiken olen jo kertonut ja hänen pitäisi näiden vuosien jälkeen tietää mistä pidän ja mistä en. En alennu enää vaatimaan huomiota toiselta joka ei halua sellaista antaa. Oikeasti se on tosi nöyryyttävää suorastaan. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tällaista. On varmasti todella vaikeaa tajuta, että vuosien suhde ei ollutkaan sitä, mitä toivoit. Muista, että et ole yksin monet ihmiset ovat käyneet läpi samanlaisia tunteita ja löytäneet lopulta uuden suunnan elämälleen.
Joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä, mitä itse haluaa ja tarvitsee. Voit löytää uusia tapoja olla onnellinen ja rakentaa elämää, joka tuo sinulle iloa ja täyttymystä. Pidä huolta itsestäsi ja anna itsellesi aikaa käsitellä tunteitasi. Olet arvokas ja ansaitset rakkautta, joka on molemminpuolista. 💖
Mistäs sinä tiedät kuka teki mitäkin...???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tunnekylmä mies
Tai sitten hän ei vaan osaa näytellä niitä tunteita oikein.
Suurin osa ihmisistä on herkkiä ja tuntevia, mutta ainoastaan sen näyttötapa vaihtelee. Ja siksi tulkitsemme usein tunteettomaksi tyypin, joka ei osaa näytellä niitä oikein.
Ymmärrätkö, mitä sana näytellä tarkoittaa? Haetko kenties verbiä osoittaa tai näyttää?
Joopajoo, kuinkas helvetin tyhmiä olette...???
Hyvin osasi näytellä. Tarvitsi vain lapsillensa isähahmon ja elämänsä maksajan. Klassinen yh-ansa, nielin koukun perukkeineen. Oma syy, oma vika. En vaan uskonut, että joku voi olla niin laskelmoiva.
Oman tai varsinkaan toisen rakkauden määrää ja laatua on oikeastaan tosi vaikea arvioida, koska toisen pään sisälle ei voi mennä. Ei voi tietää, tunteeko puoliso sitä mitä itse tunnen, eikä myöskään voi tietää, onko oma tunne puolisoa kohtaan sitä samaa kuin mitä joku omasta rakastuneisuudestaan hyvin vakuuttunut ihminen kokee. Rakkauden tai sen eri elementtien määrää ei voi mittaroida labrakokeilla (tai no seksuaalisia reaktioita periaatteessa voi, mutta se ei ole läheskään kaikki) ja saada sieltä tuloksen, onko rakkausarvo riittävä yhteisen elämän suunnitteluun. Joten mutullahan tässä mennään. Sen sijaan mutua ei ole se, miten osapuolet toisiaan kohtaan käyttäytyvät. Ja sehän se viime kädessä yhteisen elämän toimivuuden ratkaisee. Toiset ilmaisevat rakkautta enemmän sanoilla, toiset teoilla. Kokonaisuuden pitäisi kuitenkin välittää sitä viestiä, että juuri sinun kanssa haluan elämäni elää - riippumatta siitä, mikä kenenkin tunteiden nimi kenenkin mielestä on.
Viimeisen vuoden aikana olen tajunnut, että en ole ollut yhdenkään kumppanini kanssa rakkaudesta.
Ensimmäisen kumppanin järjesti vanhempani, ja nuorena ja kilttinä annoin virran viedä. Myöhemmin olen antautunut lopettaakseni läheisten ja kavereiden jankkauksen yksinäisyydestäni ja tyhjästä elämästäni. On myös ollut ihmisiä, jotka ovat jopa vuosia piirittäneet, kunnes lopulta sanoin ollaan sitten, jos välttämättä haluat.
En tiedä, mikä on pahinta. Varmaan se, miten olen rikkonut omia rajojani jatkuvasti. Useampi kumppani on ollut tietoinen, mihin lähtee, koska olen kyllä kertonut, että en ole parisuhdeainesta millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, että olet joutunut kokemaan tällaista. On varmasti todella vaikeaa tajuta, että vuosien suhde ei ollutkaan sitä, mitä toivoit. Muista, että et ole yksin monet ihmiset ovat käyneet läpi samanlaisia tunteita ja löytäneet lopulta uuden suunnan elämälleen.
Joskus on hyvä pysähtyä ja miettiä, mitä itse haluaa ja tarvitsee. Voit löytää uusia tapoja olla onnellinen ja rakentaa elämää, joka tuo sinulle iloa ja täyttymystä. Pidä huolta itsestäsi ja anna itsellesi aikaa käsitellä tunteitasi. Olet arvokas ja ansaitset rakkautta, joka on molemminpuolista. 💖
Poikkeuksellisen myötämielinen, positiivinen ja kannustava kommentti tällä palstalla.
Kiitos kirjoittajalle.
-Ei ap
Tekoälyhän tuommoista taskulämmintä hymistelyä suoltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tunnekylmä mies
Tai sitten hän ei vaan osaa näytellä niitä tunteita oikein.
Suurin osa ihmisistä on herkkiä ja tuntevia, mutta ainoastaan sen näyttötapa vaihtelee. Ja siksi tulkitsemme usein tunteettomaksi tyypin, joka ei osaa näytellä niitä oikein.
Ymmärrätkö, mitä sana näytellä tarkoittaa? Haetko kenties verbiä osoittaa tai näyttää?
Saatta olla tahaton lapsus. Mutta aika osuva ilmaisu: näytellä tunteita. Useimmat ihmiset ovat melkoisia näyttelijöitä, tuuliviirin kaltaisia. Mikä rooli milloinkin tuottaa itselle tyydytystä.
Vierailija kirjoitti:
Näin se tekoäly lohduttaa. Hyvin koulutettu alogitmi korvaa ihmisen myös empatian saralla.
Tästä "rakkaudettomuudesta" johtuen en ollut koskaan avoliitossa, en rakastanut tarpeeksi enkä halunnut "tavan vuoksi" ketään luokseni asumaan vaikka halukkaita oli. Kun sitten vaivihkaa tapasin mieheni, hän ei tuppautunut elämääni eikä muuttaa luokseni, koska hänelläkin oli oma koti. Aikanaan hankimme uuden asunnon ja muutimme siihen. Tästä nyt on 50 vuotta ja hyvin nenee edelleen.
Ihan kuin tekoäly olisi kirjoittanut tuon