Kuinkahan moni huonosti nukkuvista vetää illalla liikaa hiilihydraatteja?
Ne jos joku valvottaa, hikoilututtaa ja tekee yöunista katkonaisia.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman, varsinkin huonot hiilarit eli jäätelö ja karkki. Ne myös pissattaa ja väsyttää seuraavanakin aamuna juuri huonon unen takia.
Tuo on merkki diabeteksesta. Mene tutkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sanotaan, että banaanissa esim on aineita, jotka edesauttavat nukahtamista.
Banaani onkin hyvä hiilihydraatti.
Vierailija kirjoitti:
Yritän pitää 12h väliä illan viimeisen ja aamun ensimmäisen syönnin välillä. Muuten en seuraile iltasyömisiä. Mielenkiintoista jos hiilihydraateilla on noin iso merkitys. Täytyy lukea asiasta ja kokeilla itsekin.
Onpas se nyt tarkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomannut saman, varsinkin huonot hiilarit eli jäätelö ja karkki. Ne myös pissattaa ja väsyttää seuraavanakin aamuna juuri huonon unen takia.
Tuo on merkki diabeteksesta. Mene tutkimuksiin.
No keski-ikäinen olen ja nimenomaan kun olen illalla huonoja hiilihydraatteja nauttinut seuraavana yönä pitää käydä vessassa aamuyöllä, herään jo aamyöstä ja on kuuma. Muulloin ongelmaa ei ole.
Minä tarkoituksella vedän hiilareita naamaan juuri ennen nukkumaankäyntiä. Toivon näkeväni painajaisia
Olen ollut huomaavinani, että klo 19 tankki täyteen ja mielellään proteiinia, eikä sen jälkeen mitään, niin nukun parhaiten. Varsinkin kaakao ennen nukkumaan menoa virkistää liikaa.
Syön päivällä vähähiilihydraattisesti, mutta illalla syön enemmän hillareita ja se auttaa hyviin yöuniin.
Syön puuroa usein iltapalaksi ja nukun erinomaisesti
Nimenomaan hiilarit auttavat nukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa neuvottiin että kuuden aikaan tulisi syödä viimeisen kerran iltapala.
Missä kävit intin ja milloin?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut huomaavinani, että klo 19 tankki täyteen ja mielellään proteiinia, eikä sen jälkeen mitään, niin nukun parhaiten. Varsinkin kaakao ennen nukkumaan menoa virkistää liikaa.
Kaakaossa on kofeiinia, jos on kofeiiniherkkä niin kannattaa tosiaan jättää illalla kaakaot juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Armeijassa neuvottiin että kuuden aikaan tulisi syödä viimeisen kerran iltapala.
Monestiko se iltapala syödään 😳
Seiskalta eka ja 21.30 toinen, näin kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Jos en saa unta, syön jotain hiilaripitoista pienen määrän ja sammun pian kun lamppu.
Sama.
Mullon levottomat jalat ihan sama mitä syön niin ei ne nukkua anna, jos on nälkä niin ei tule sitä vähääkään nukuttua
Vierailija kirjoitti:
Mullon levottomat jalat ihan sama mitä syön niin ei ne nukkua anna, jos on nälkä niin ei tule sitä vähääkään nukuttua
Onko sulla raudanpuutetta?
Joskus syön iltapalan, joskus en. Yleensä rahkaa marjoilla. Onhan siinä vähän hiilariakin, mutta myös proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Ei neuvottu. Meidän komppania meni MuKeen vasta seitsemältä illalla syömään päivän suurimman aterian. Taisit käydä Venäjällä armeijasi.
Millä niitä vedetään ja mihin? Eikö uni parane kun saa liikuntaa vetäessään hiilihydraatteja?
Vierailija kirjoitti:
Siellä ilmeisesti mennään nukkumaan klo seitsemän. Vauvojen päivärytmi.
ei suinkaan. raskas ateria valvottaa,hikoiluttaa,makkarat,pitsat. mutta pieni annos kaurapuuroa rauhoittaa ja antaa syvän unen. ja pieni banaani tai puolikas. niillä hyvä uni, tai mannavellipuuro,maito.
mutta, eritoten vaihdevuosissa heidän ja muidenkin, vältä illalla enää 17 jälkeen jäätelöä,sokerituotteita,leivoksia, makeisia. max 1 rivi suklaata antaa rauhoittavan vaikutuksen. ei ns mättöjä,karkkeja,sipsejä.