Kaupassa töissä olevat! Apua kaipaan!!!!
Olen hakemassa kesätöihin automarkettiin ja minulla ei ole ollenkaan kokemusta koko kaupan alasta. ammatiltani olen kokki eli myöskin palveluammatissa. Joten miten saisin työnantajan kiinnostumaan itseeni varteenotettavana työnhakijana jolla ei ole kummiskaan alan kokemuta tai koulutusta. Kaupat kummisin kuhisee opiskelijoita ja muita joilla on ollut sama lähtö tilanne ollut kuin minulla. joten mitä laitan työhakemukseeni. Kiitos teille!!
Kommentit (15)
esittelin itseni. Ja hups..sain töitä. Nyt opiskelen työnohessa ihan taas eriä ammattia :) Ole siis oma itsesi! Ainoa vaikea on, se kun kaupat monesti palkkaa opiskelijoita ihan sen takia kun heille ei tarvi maksaa paljon mitään palkkaa!
kaveri on kyseisessä kaupassa töissä ja kysyin häneltä että hakeeko ne kesätyöntekijöitä. Hän epäile että ne on jo valittu mutta pyysin vielä häntä kysymään onko liian myöhäistä lähettää hakemusta. He haluaa ihan kirjallisen hakemuksen. niin olen yrittänyt miettieä miten olen varteen otettava hakija vaikka sitä kookemusta ei olekkaan. Kaverini oli myös opiskelija kun aloitti nyt ihan vakkari paikan saanut kaupasta ei hänelläkään ollut koulutusta alalle eikä kokemusta. Yritin kyselllä mitä hän laittoi hakemukseensa niin vastaus oli niitä samoja kliseitä vastauksi mitä se pomo varmasti saa lukea päivittäin. Haluan erottautua. T: AP
työhakemusta kauppaan! Kysyisinkin nyt että mitä olette laittaneet palkkatoiveeksi? Sama kuin kokin palkka? Olen hakemassa ihan myyjän paikkaa eli edellisestä ammatista ei varsinaisesti ole hyötyä.
No suoraan sanottuna myyjiksi otetaan ne tyypit, joiden arvellaan tekevät vuorot kuin vuorot napisematta, joustavat joustamasta päästyäänkin, ovat nopeita kaikessa, haastattelussa olemukseltaan asiakaspalveluun sopivia, avoimia, ja jotka eivät vaadi paljon palkkaa.
Siis nöyrät, mutta kestohymy naamalla puurtavat tyypit valitaan.
siksi kauppaan kun muutan pienemmälle (täällä vain suhteilla saa kunnon paikkoja) paikka kunnalle ja töitä on saatava ja sinne nyt olisi mahdollisuudet päässä kun ei ole paljoa omalla alaltakaan kokemusta. Sitten kun on päässyt juurtumaan ja elämän mallilleen saanut uudessa kodissa niin voi sitten alkaa katsomaan eteenpäin. ei tää nyt ole ainoa paikka minne haen mutta voi olla ainoa mistä saan töitä. Ja kaupassa on kuulemma kahvila jonne on kaveriakin yritetty laittaa mutta hän ei halunnut mutta mulle se kyllä kävisi jos sinne pääsin myymään ja tekemään tuotteita se olisi sittn ihan omaa alaani. T. Ap
antakaa mulle nyt joku euromäärä mistä voisin sitten aloittaa ne neuvottelut!
7
mutta jos jotain haluat ehdotella, niin 1500-1800 vois olla hyvä alotus.
Ruokakaupan myyjille maksetaan just se taulukkopalkka, sori vaan;) Ei niistä palkoista " neuvotella" tai esitetä palkkatoiveita!
Ilta- ja vknloppulisät tulee erikseen jos niitä vuoroja tekee. Erikoisliikkeiden myyjät on asia erikseen ja voivat neuvotella palkkojaan jonkin verran. Sanokaa minulle yksikin ruokakauppa/marketti jossa saa neuvottelemalla palkankorotuksen?
Vierailija:
Samoin jotkut osastovastaavat
Nyt unille ja valmistautumaan työnantajalle. Hyvät yöt, ja onnea työnhakijoille.
Ja kyllä niitä neuvoteltuja palkkoja on aika yleisesti muuallakin joustavilla ahkerilla työntekijöillä, joilta ei hanskat putoa aina samalla minuutilla kun työaika loppuu.
Ravintola-alalla mielestäni on aika sekalaisia työaikoja, joten voitte kehua myös venyvänne työajoissa jne.
Etkai kassalle hae? Onko kaupassa takakeittiö jossa tehdään eineksiä tai leikataan lihaa yms yms...