onko jatkuva alilämpö merkki sairaudesta?
normaalisti lämpö 35-35,5, jos olen päivän pakkasessa ihan talvikamppeissa olen mittaillut 34-asteisiakin lukuja. Mistä voi johtua, olenko jotenkin vaihtolämpöinen? Lapsi tuntuu perineen tämän, ennen nukahtamista sellainen viileän tuntuinen vaikka miten peitelty, joskus olen mittaillut lämpöä ja 35:ssa mennään.
Ihmetyttää!
Kommentit (6)
systerin työkaveri (lääkäri) sanoi ettei alilämpöä oikeastaan ole olemassa, paitsi hypotermiassa. eli kun PALELTUU. muuten ihmisten lämpö voi olla alhainenkin.
mene ja tiedä.
lukenut, että jossain virustulehduksissa on alilämpöä, mutta ei lääkärikirjoissa ollut sellaisesta mitään mainintaa, joten en tiedä mitään ja teillä on ollut sitä niin kauan ja vielä molemmilla, että kai se normaalia on.
kuin alilämpö. Joillakin ääreisverenkierto on sellainen, että tulee " viileitä" arvoja, kaikki paitsi kuume ja hypotermia (joka ei voi kehittyä huoneenlämmössä) on normaalia. Lakkaa mittailemasta!
Itse olen ostanut vain yhden minuuttimittarin ja se oli myös viimeinen sellainen kun ostan.
Eivät kyseiset mittarit ole Apteekkituotteiden verkkokauppasivullakaan saaneet mitään kovin hyvää arvostelua johtuen mittaustulosten hitaasta noususta vielä piippauksen jälkeen ja täten pitkästä mittausajasta.
Piippauksella ei ole mitään merkitystä ja mittaus ei ole minuutissa valmis.
Kunnolla hyvää liharuokaa, niin alkaa tarkenemaan.
anna ihmeessä lapselle lämmintä juotavaa, kun se tuntuu kylmältä. Sitten: älä luota nykyajan minuuttimittarin lukemaan ennen kuin olet pitänyt 10 minuuttia. Meillä ainakin kolme minuuttimittaria ovat nousseet lukemaansa vasta 10:ssä minuutissa.