Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sitä yritetään kieltää, että juuri naiset ovat muuttuneet, eivät miehet?

Vierailija
10.04.2025 |

Miehet ovat edelleen ihan yhtä kunnollisia kuin sata vuottakin sitten. Naisista sen sijaan ainakin puolet on Suomen kaltaisissa yhteiskunnissa luopuneet kunnollisuudesta ja hyvän naiseuden ominaisuuksista. Siitä seuraa sitten sukupuolten väliset ristiriidat, kaikki omituinen seksuaalisuuden korostaminen (Pride-liike jne.), miesten syrjäytyminen, parisuhteiden huono kestävyys, syntyvyyden lasku, teollisuuden ja vientibisneksen alennustila jne.

Kommentit (194)

Vierailija
81/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, että isä ottaa ns. helpot ja mukavat nakit siitä, ja muka vahtii lapsia, kun vaimo tekee sen ruuan ja laittaa pyykit koneeseen (eli mies istuu sohvalla, kun lapset pyörii ympärillä), ja sitten mies lähtee ruokailusta viemään lasta jalkapallotreeneihin (jossa hänen täytyy vain seistä kentän laidalla puhelin kädessä), kun vaimo jää siivoamaan keittiötä ja ripustamaan niitä pyykkejä, ei todellakaan tee tuosta miehestä jotain arjen sankaria."

Toisten työt vaikuttavat aina kevyiltä ja omat raskailta. 

Tuskinpa vain. Noille miehille kun ehdottaa roolien vaihtamista, että hei siivoapas sinä tämä keittiö ja laita pyykit, mä lähden viemään poitsun treeneihin, niin ei se yleensä heille oikein sovi.

Tai sitten näennäisesti sopii, mutta kun tulet kotiin, keittiössä on edelleen puolet sotkuista jäljellä tms.

Ja ihan voin sanoa, että itse hoidan kaikki nämä asiat yksin kahden lapsen yh-mutsina, mutta kyllä minä näen, mikä se työnjako muissa perheissä näyttää olevan, ja noin se meilläkin oli ennen eroa, että mies nollat taulussa seisoskeli kentän laidalla tai sohvalla puhelin tai tabletti kädessä, ja teki vain pyynnöstä asioita. Varmaan tutkimukseen olisi kaiken sen ajan raportoinut lasten hoitoon. Hän mielestään varmaan hoiti lapsia silloinkin, kun oli vain samassa asunnossa lasten kanssa.

Vierailija
82/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihinkäs se suuri intohimoinen rakkaus ja pidettävät lupaukset sitten häviää? Vai puhutaanko ajasta jolloin pitäisi alkaa vilkuilla puolisoakin, puhelintuijottamisen sijasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuni olis valmiina, menetkö ite vai autanko?

Vierailija
84/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se, mikä on epäreilua on, että miesten työt on kaikki tuollaista satunnaista mukavaa isompaa hommaa, mihin voivat keskittyä vapaapäivinään, ja ns. naisten hommat sitten sitä päivittäistä raivostuttavaa härdelliä."

Älä aikuinen ihminen jaksa. Jos ne on niin mukavia, miksei naiset omi niitä?! "Anna minä menen harrastelemaan lumitöitä!!!"

Tässä maassa yksikään nainen ole alistettu olemaan asemassa, jossa ei saisi halutessaan noita töitä tehdä. 

Älä tee itsestäsi pelleä. 

Onpa yllätys että miesten työt onkin nyt harrastelua 🤣 Mukavaa puuhastelua. Jestas sentään. Lähtee niin käsistä tämä kaksinaismoralismi

Vierailija
85/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen ON erikseen ne JAETUT TYÖT JA MIESTEN TYÖT. 

Miehet ei tee vaan noita "harrastelupuuhia" kuten kivasti ja arvostaen ilmaisette vaan SEKÄ HÄRDELLIN ETTÄ "HARRASTELUPUUHAT"

Herranen aika jos mies sanois naisten kontolle jäävistä puuhista et "sehän on lepposaa harrastelua" . Mikä paskamyrsky siitä syntyis

Vierailija
86/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihinkäs se suuri intohimoinen rakkaus ja pidettävät lupaukset sitten häviää? Vai puhutaanko ajasta jolloin pitäisi alkaa vilkuilla puolisoakin, puhelintuijottamisen sijasta?

Sehän ei pääse edes syttymään, kun mies on jokin menneisiin jämähtänyt muinaismuisto. Se tässä on just se ongelma: naiset ei löydä mieleistä miestä ja mies itkee kun nainen on muuttunut.

Vierailija
87/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin miehenä täytyy sanoa että nuoret miehet ei enää ymmärrä kunnian ja käytöksen päälle mitään.

Pieni esimerkki, minun nuoruudessa poikaystävät oli aina valmiita kuljettamaan tyttöystävänsä minne vain. Vaikka Tampereelta Lappeenrantaan, ja se tehtiin hymyillen ja tyytyväisenä. Oli upeaa pystyä olemaan hyödyksi. Paluumatkalla lumisateessa sitten kuunneltiin yksin Popedaa. Viikonpäästä uusi reissu, kun haettiin takaisin. Tämmöiset oli ihan itsestään selviä asioita.

Hyvä. Nuorten miesten ei tarvitse alistua. Nykyään on tasa-arvo. Ennen roolijako oli selvä sukupuolten mukaan. Silloin se koski myös naisia. Ei naisiakaan kasvateta enää mielistelemään ja miellyttämään. Jostain syystä kaksinaismoralismin mukaan miesten tulisi edelleen olla tällaisia.

T. äiti

Vierailija
88/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se, mikä on epäreilua on, että miesten työt on kaikki tuollaista satunnaista mukavaa isompaa hommaa, mihin voivat keskittyä vapaapäivinään, ja ns. naisten hommat sitten sitä päivittäistä raivostuttavaa härdelliä."

Älä aikuinen ihminen jaksa. Jos ne on niin mukavia, miksei naiset omi niitä?! "Anna minä menen harrastelemaan lumitöitä!!!"

Tässä maassa yksikään nainen ole alistettu olemaan asemassa, jossa ei saisi halutessaan noita töitä tehdä. 

Onpa yllätys että miesten työt onkin nyt harrastelua 🤣 Mukavaa puuhastelua. Jestas sentään. Lähtee niin käsistä tämä kaksinaismoralismi

Lähinnä ne on nykymaailmassa tarpeettomia. 

Vierailija
89/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alluhan se nettiin postailee päivät pitkät kaikkea tosi tavanomaista tiedotetta eri kiinnostuksen kohteistaan.

Vierailija
90/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Se, että isä ottaa ns. helpot ja mukavat nakit siitä, ja muka vahtii lapsia, kun vaimo tekee sen ruuan ja laittaa pyykit koneeseen (eli mies istuu sohvalla, kun lapset pyörii ympärillä), ja sitten mies lähtee ruokailusta viemään lasta jalkapallotreeneihin (jossa hänen täytyy vain seistä kentän laidalla puhelin kädessä), kun vaimo jää siivoamaan keittiötä ja ripustamaan niitä pyykkejä, ei todellakaan tee tuosta miehestä jotain arjen sankaria."

Tuskinpa vain. Noille miehille kun ehdottaa roolien vaihtamista, että hei siivoapas sinä tämä keittiö ja laita pyykit, mä lähden viemään poitsun treeneihin, niin ei se yleensä heille oikein sovi.

Tai sitten näennäisesti sopii, mutta kun tulet kotiin, keittiössä on edelleen puolet sotkuista jäljellä tms.

Ja ihan voin sanoa, että itse ho

Älä länkytä paskaa nyt. "Ei suostu" my ass. En  naisena tunne yhtä ainoaa naista, joka kyselee miesten suostumuksen perään.Come on. Joku raja valehteluunkin. 

Vierailija
91/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan kaupungissa ja mies tehnyt pihatöitä jo monta viikkoa, kaikkien kolmen lasten pyörät huollettu, korjattu, myyty 1 + ostettu uusi tilalle, huoltaa myös aikuisten pyörät, piha täynnä oksia, pitää käydä useita kertoja viemässä kuormat pihajätettä + muuta jätettä kaatopaikalle, aita pitää korjata, autot huoltaa, renkaat vaihtaa ja autotalli siivota, terassi pitää korjata myös, koska edellisen talven runsas lumi teki tuhoja, rännit puhdistaa, ilmalämpöpumpun suodatin vaihtaa, poreallas huoltaa, pihavarasto järjestellä, koota ja ostaa lapsille piha-aktiviteetteihin tarvittavat välineet (jalismaali, tramppa, keinut ym) kohta alkaa grillauskausi, siihen valmistaudutaan. Koko ajan lapsilla jotain rikki.. jne ja sisälläkin riittää valtavasti. Lämmönsäätelyssä oli ongelmia, mies järjesti huollon, samoin kutsui sähkömiehen ja nuohoojan. Ne kaikki korjaa, mitä osaa itse korjata. Onneksi on kätevä.

Siis ihan oikeastiko teillä on noin huonosti hoidettu okt,, että siinä on joka kevät tuommoinen souvi? Ja ostetaanko jalismaalit, trampat, keinut jne. joka vuosi uudelleen?? 

Meillä ei tänä keväänä ole tehty paljon mitään vielä, koska lunta ja pakkasta tulee vielä. Yhtenä iltapäivänä yhdessä siivoiltiin oksat jne. pois, koska puita on hoidettu sen verran, että ei niistä nyt joka kevät kuormakaupalla kamaa tipu, useista kuormista puhumattakaan. Loppuja siivoillaan sitten, kun kelit vähän kesäistyy. Aidat on kunnossa, ei tarvitse korjata. Autonsa huollattaa kumpikin omansa, samoin vaihdattaa renkaansa. Rännit puhdistettiin syksyllä yhdessä myös (ei ole turvallista kenenkään kiipeillä yksin), miksi niitä nyt talven jälkeen putsailtasiin? Miksi autotallia pitäisi keväällä erikseen siivota, sehän on kuin muutkin osat taloa, eli kyllä sitä nyt kunnossa pidetään koko ajan. Terassi on sen verran vahvaksi suunniteltu, että ei sitä yhden talven lumikuorma hajoita (otettiin siis huomioon, että Suomessa sataa lunta, kun terassi rakennettiin), Poreallasta ulos ei ole eikä tule, pyörät huolletaan myös syksyllä kevätkuntoon ja säilytetään autotallissa. Pihavarastoakaan ei lasketa siihen kuntoon, että sitä tarvitsisi joka kevät olla järjestelemässä. Grillauskausikin avautuu ihan itsestään ilman, että siihen täytyy miehen erikseen valmistautua.

Erityisesti mua aina naurattaa tuo ilmalämpöpumpun suodattimen vaihto. Se on lähes yhtä klassikko kuin viemärien putsaus. 

Siis mitä ihmeellistä tuon pumpun suodattimen vaihdossa on verrattuna esimerkiksi liesituulettimen suodattimien vaihtoon/pesuun? Jälkimmäinen on huomattavasti ällöttävämpää puuhaa, kun  liesituuletin nyt kerää rasvaa. Ja viemärien putsaushan siis tarkoittaa sen kylppärin ritilänä nostamista ja sieltä kerääntyneen mönjän poistamista. Ai kamala miten miehisyyttä vaativa toimi!

Vierailija
92/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sohvalla istuminen on aina raskaampaa kuin siivoaminen ja ruoan valmistaminen.

Kysy vaikka keneltä tahansa kokilta tai siivoojalta. Heidän työnsä on kuin lomalla olemista.

Oikea lastenhoito on toki jotain aivan muuta kuin sohvalla istumista. Mutta on se silti kevyempää kuin siivoaminen ja ruoanlaitto.

Vierailija
93/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos naiset omii ne miestenkin työt, ei miehille jää enää mitään muuta kuin perseen kaivelu.

Ps. Minä teen miesten työt aina yhdessä miehen kanssa, koska ne

Miten se on mahdollista?? Tätä ei tue yhtään mikään tutkimus eikä tilasto? Eikä VARMASTI sinunkaan omat havainnot. Montako perhettä tunnet, jossa mies ei tee muuta kuin nuo "harrastelut"? 

Miksei oma miehesi tee muuta?

Vierailija
94/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuskinpa vain. Noille miehille kun ehdottaa roolien vaihtamista, että hei siivoapas sinä tämä keittiö ja laita pyykit, mä lähden viemään poitsun treeneihin, niin ei se yleensä heille oikein sovi."

En tiedä keneen nyt viittaat mutta olen itse isä joka on kuskannut lapsia harrastuksiin kymmenen vuotta ja kyllä minulta hoituu ihan samalla tavalla siivous ja ruanlaitto kuin vaimoltanikin. Itse asiassa vaimo ei edes useimmiten ollut tullut kotiin ennen kuin harrastukset alkoivat joten laitoin lapsille ruoan ja siivosin keittiön ennen kuin lähdin kuskaamaan. Kun vaimo tuli kotiin nii siellä oli hänelle ruoka valmiina.

Ja kyllä, se kuskaaminenkin on muuten aika raskasta. Jos olet lähtenyt töihin seitsemältä ja kohta kotiintulon jälkeen lähdet hallille ja kotona taas joskus lähellä yhdeksää niin kyllä siinä on aika naatti vaikka miten on vain "seissyt kaukalon laidalla".

"Tai sitten näennäisesti sopii, mutta kun tulet kotiin, keittiössä on edelleen puolet sotkuista jäljellä tms."

Mies joka ei osaa siivota jälkiään ei ole mikään mies vaan joku lapsi tai muuten jälkeenjäänyt.

Vierailija
95/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tavallaan ominkin ne, kun heitin miehen pihalle. Ja nyt mies saa sitten ihan itse hoitaa omat tiskinsä, pyykkinsä jne. omassa kotonaan. Ja todellakin olen sitä mieltä, että joku pensasaidan leikkaaminen tai lumityöt on mukavaa hommaa, ja parin pienen lapsen yh-mutsina todellakin laskin lumityöt urheiluksi, kun hiki tuli ja se onnistui kun lapset pyöri hangessa siinä vieressä. Mihinkään salillehan ei tuossa elämäntilanteessa päässyt.

Vierailija
96/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan kaupungissa ja mies tehnyt pihatöitä jo monta viikkoa, kaikkien kolmen lasten pyörät huollettu, korjattu, myyty 1 + ostettu uusi tilalle, huoltaa myös aikuisten pyörät, piha täynnä oksia, pitää käydä useita kertoja viemässä kuormat pihajätettä + muuta jätettä kaatopaikalle, aita pitää korjata, autot huoltaa, renkaat vaihtaa ja autotalli siivota, terassi pitää korjata myös, koska edellisen talven runsas lumi teki tuhoja, rännit puhdistaa, ilmalämpöpumpun suodatin vaihtaa, poreallas huoltaa, pihavarasto järjestellä, koota ja ostaa lapsille piha-aktiviteetteihin tarvittavat välineet (jalismaali, tramppa, keinut ym) kohta alkaa grillauskausi, siihen valmistaudutaan. Koko ajan lapsilla jotain rikki.. jne ja sisälläkin riittää valtavasti. Lämmönsäätelyssä oli ongelmia, mies järjesti huollon, samoin kutsui sähkömiehen ja nuohoojan. Ne kaikki korjaa, mitä osaa itse korjata. Onneksi on kätevä.

Siis ihan oikeastiko tei

Ei joka kesä tehdä kaikkea uudelleen, mutta sitten on jo jotain muuta. Mikä siinä on niin vaikea antaa arvostusta toiselle siitä, että hän tekee ja osallistuu? Miksi pitää vähätellä toisen panosta "tuo nyt on vaan mukavaa harrastelua"? Mikä teitä vaivaa? 

Vierailija
97/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten käsienheiluttelu työelämässä ja varsinkin politiikassa on tullut järjettömän kalliiksi.

Vierailija
98/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tietenkin sohvalla istuminen on aina raskaampaa kuin siivoaminen ja ruoan valmistaminen."

Nyt puhuttiin lasten kuskauksesta harrastuksiin, ei sohvalla makoilusta. Ei ole mitään varsinaista lepoa hytistä joka ilta töiden jälkee jossain kentän tai kaukalon laidalla, kuskata ja kannustaa, varmistaa että kaikki varusteet ovat mukana, korjata rikkinäiset vehkeet tai ostaa uusia jne. Siinä on melkoisen monta sitä kuuluisaa "metatyötä" mukana.

Vierailija
99/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä tavallaan ominkin ne, kun heitin miehen pihalle. Ja nyt mies saa sitten ihan itse hoitaa omat tiskinsä, pyykkinsä jne. omassa kotonaan. Ja todellakin olen sitä mieltä,

Hyvää katkeraa loppuelämää!

Vierailija
100/194 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt pitäisi myös määritellä selkeästi eikä joku sisustusverhon shoppailu ole mitään kotityötä. Tai naurettavat metatyöt kuten "vastasin Irmeli-tädin viestiin". Kaikkein reiluinta perheessä olisi tehdä listaus yhdessä, yhteisesti tärkeinä pidetyistä kotitöistä ja jakaa sen mukaan. 

No täällä kyllä miesten kotitöiksi lasketaan se, kun vertailevat ilppejä tai tilaavat huollon autolle. Tai vertailevat vakuutuksia ja nettiliittymiä.

Muutoin samaa mieltä, että työnjaosta pitäisi keskustella selkeästi ja reilusti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi