Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko minulle kuuluu mieheni saamasta perinnöstä?

Vierailija
10.04.2025 |

Olemme olleet avoliitossa jo 22 vuotta ja meillä on yksi 20v tytär.

Mies peri viime syksynä tädiltään kivan kaksion täältä Helsingissä, auton, sekä rahaa.

Sanoin, että myisi asunnon heti, mutta mies ei ole vieläkään sitä myynyt, ei edes autoa ole myynyt. Mies remontoinut asuntoa. Oletinkin, että antaakohan asunnon tyttäremme käyttöön.

Itse asumme kaupungin vuokra-asunnossa. Taas otin puheeksi sen kaksion, niin mies sanoikin harkitsevansa itse muuttavan siihen. Ei kuulemma jaksaisi enää elättää palvella kahta aikuista. Siis törkeää!

Eikö minulle kuuluisi puolet tuosta perinnöstä? Millä maksan vuokran, jos mies lähtee? En käy töissä, eikä tytärkään käy. Mies sanoi vaan, että voi maksaa kuukauden vuokran minulle, että ehdin järjestellä asiat.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

zero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene roskiin, trolli.

Vierailija
4/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumankauta, toi ukko on kurko. Tekisin samoin :)

Vierailija
5/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsiljardi/5

Vierailija
6/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumankauta, toi ukko on kurko. Tekisin samoin :)

Erota voi vaikkei olisi saanut mitään perintöä.

Vierailija
7/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli hauska tarina 👍

Vierailija
8/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle kuuluu kaksi miljoonaa $ erorahaa ja puolet miehen perinnöstä

T: Helena

Vierailija
9/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin huono provo.

Vierailija
10/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoista että joku käyttää elämänsä av:llä satuiluun.

11/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen avioeroa ap:lle ei kuulu mikään osa miehesi saamasta perinnöstä. Jos eroavat eikä heillä ollut perintöjä koskevaa avioehtoa niin silloin tilanne muuttuu.

https://www.minilex.fi/a/avioero-ositus-ja-tasinko

Aloitus toki näyttää provolta.

M59+

Vierailija
12/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Ennen avioeroa ap:lle ei kuulu mikään osa miehesi saamasta perinnöstä. Jos eroavat eikä heillä ollut perintöjä koskevaa avioehtoa niin silloin tilanne muuttuu.

https://www.minilex.fi/a/avioero-ositus-ja-tasinko

Aloitus toki näyttää provolta.

Huomaathan, että aloituksessa puhutaan avoliitosta, jolloin siitä perinnöstä kuuluu ap:lle vielä vähemmän.

Ja aloitus ON toki provo.

Vierailija
13/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa se on miehesi perintö mutta hän voi halutessaan käyttää sitä hyväksesi. Jos ero tulee, et ole saamassa siitä mitään.

Vierailija
14/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka nyt sen verran satuasi, että saat kerrottua, millä perusteella katsot miehesi saamasta perinnöstä puolet kuuluvan sinulle?

Vierailija
15/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin minäkin, ettei tartte toista enää elättää. Olet nyhtänyt miehen lompakon tyhjäksi,nyt hän vihdoin sai jotain itselleen, antaa miehen hemmotella itseään. T. Työssäkäyvä nainen

Vierailija
16/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täti on tehnyt testamentin, jossa rajannut aviopuolison perinnön ulkopuolelle, silloin sinä et ainakaan tässä vaiheessa peri mitään.

Vierailija
17/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avaat oven yhteiseen kotiin, sitä ennen paperiasiat kuntoon. Muutin vajaa 3 v sitten miesystäväni kotiin ja 1 ehdoista oli jutellaan kaikki, miten omistus menee, kulut jne.

Miehellä on mahdollisuus käyttää aina tietyn aikavälein juristin palvelua pienellä hinnalla. Minä olin laatinut listan, mies sanoi käy.

Juristi luki, sanoi paperi tulee huomenna ja ei veloittanut edes sitä pienintä summaa. Sanoi ei ole näin helppoa nähnyt vuosiin.

Asunto on miehen. Parannuksissa mies maksaa materiaalit, minun työ on ilmaista. 

Asuminen on myös toistaiseksi 0, mutta kun mies haluaa tähän muutoksen, asia otetaan esille. 

Olen paljon tehnyt täällä kaikkea, oma asumismukavuus kasvaa.

Vierailija
18/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tämä provo kuulostaa jotenkin Silppumaiselta aloitukselta

Vierailija
19/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään huomannut aluksi, että kyseessä avo- ei avioliitto, mutta onneksi joku siitä mainitsi. 

Vierailija
20/26 |
10.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SinkkuTäti antoi lapsille mittavan perinnön.  Testamentissa oli maininta, saajien puolisoille  ei perintö kuulu.  Eli erossa eivät saisi puolisot mitään 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi