Työttömän liikuntaharrastukset suututtavat työssäkäyviä
Olen työtön tradenomi nainen, ja minulla on monta liikuntaharrastusta. Pari työssäkäyvää tuttavaa paheksuvat liikuntaharrastuksiani tyyliin miksi sitä työttömänä kotona maataan vaikka fyysistä kuntoa tuntuu olevan. Vaikka en ole sanonut heille mitään sellaista että olisin ilman töitä siksi kun fyysinen kunto ei kestä työntekoa, vaan olen siis TYÖTÖN, en työkyvytön.
Mutta heidän suhtautumisensa minuun on että he tuntuvat pitävän minua jonain valetyökyvyttömyyseläkeläisenä, koska muutenhan minut olisi heidän mielestään "laitettu työkkäristä töihin kaupan kassalle tai siivousfirmaan". He eivät tunnu tajuavan että ei mitään kaupankassahommia ole kaikille työttömille eikä siivousfirmaankaan välttämättä pääse ilman alan työkokemusta. He itse ovat saaneet vakituiset työpaikat heti valmistumisen jälkeen eivätkä ole olleet päivääkään työttöminä.
Kommentit (75)
Niitä harmittaa, kun meillä on aikaa lenkkeillä, käydä jumpissa, salilla. Ja vielä ruuhkattomaan aikaan.
Ja nämä ihmiset siis josta aloitusviestissä kerroin luulevat, että jos työtön on työtttömänä, hän on varmaankin toimittanut jonkun lääkärin lausunnon työkkäriin että selkä on hajalle tai kunto ei kestä edes istua kaupan kassalla. Koska muutenhan työtön lähetettäisiin työkkäristä Siwan kassalle!!!1 He eivät siis tajua että joku voi olla työkykyinen mutta työtön.
Vierailija kirjoitti:
Niitä harmittaa, kun meillä on aikaa lenkkeillä, käydä jumpissa, salilla. Ja vielä ruuhkattomaan aikaan.
Aikaa kyllä, mutta ei teillä varaa ole. Nuo jutut subventoidaan teille.
Ja sitten nämä tyypit joista kerroin ihmettelivät myös sitä miten työttömällä on rahaa käydä kalliilla joogasalilla. En ole pitkäaikaistyötön, töissä olen ollut viimeksi viime vuonna. Ostin joogakortin viime vuonna töistä saamillani liikuntaseteleillä. Mutta heidän mielestään työttömillä on liian suuret etuudet kun on rahaa kalliisiin joogaharrastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja nämä ihmiset siis josta aloitusviestissä kerroin luulevat, että jos työtön on työtttömänä, hän on varmaankin toimittanut jonkun lääkärin lausunnon työkkäriin että selkä on hajalle tai kunto ei kestä edes istua kaupan kassalla. Koska muutenhan työtön lähetettäisiin työkkäristä Siwan kassalle!!!1 He eivät siis tajua että joku voi olla työkykyinen mutta työtön.
On kyllä ihmeellistä miten pihalla jotkut ovat. Ja se ajatus että työkkäri "laittaisi" johonkin töihin. Voi kun se olisikin niin yksinkertaista. Vaan ei ole, itse pitää hakea ja lukea joka kerta sähköpostista että "valintamme ei kohdistunut sinuun".
Paskaako niistä välität, minä sanoisin moisille ääliöille suorat sanat ja poistaisin tuttavapiiristäni asap. Ja juu, en ole koskaan ollut työtön, tein yli 40 v työuran, nyt eläkkeellä.
Opit tästä varmaan sen että työttömyydestä ei kannata ihan kaikille kertoa. Itse olen vaan kertonut kun aika on että vaihdoin työpaikkaa, ilman että kerroin olleeni työttömänä siinä välissä. Näin pääsee helpommalla. Aito ystävä ei tuomitse tai paheksu työttömyyttä, sellaiselle voisin kertoa työttömyydestäni.
Työkkäri ei päätä pääsetkö töihin vaan se kaupan johtaja tai muun firman johtaja voi palkata työttömän ja jos ei palkkaa niin työkkäri ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin on varaa.
Sama täällä, osinkotuja sen verran vuodessa, ettei tarvitse mistään pihistellä. Mies myös suurituloinen.
Kävin vuosia salilla työttömänä ja olin tosi hyvässä kunnossa ja penkistä nousi 100 kg painot. Se ärsytti työkkäriä ja ne sanoi olen työkuntoinen niin sanoin että ehkä olen mutta te ette ole minua palkkaamassa joten olen työtön.
No parempi kai se on, että työtön pitää itsensä hyvässä kunnossa ja näin todennäköisesti terveempänä kuin että makaa vain päivät sohvalla ja ratkeaa ryyppäämään.
Kannattaisi olla vähemmän tekemisissä tuollaisten tuttavien kanssa sitten.
Näinhän se tuntuu menevän, jotkut eivät näe oman kuplansa ympärille. Itse työkyvytön, mutta tekisin mielelläni töitä jos kunto sallisi. Saan parempia tukia kuin työttömät, onko se moraalisesti väärin vai ei, en osaa sanoa, mutta lakisäädäntö sen mahdollistaa.
Ala vain kehumaan entistä enemmän työttömyyden etuja. Koita saada heidätkin työttömäksi ja sitten nappaat heidän työnsä buahahahahaa!
Tuttu tunne, mutta suvun puolelta:
- olen töissä. Suvun mielipide; hankkisit kunnon työn..Ei tuolla alalla menestytä, paska hommaa..
- työtön. Suvun mielipide; laiska paska lokkeilija. Menisit töihin.
Ja en ole enää sukuni kanssa tekemisissä. Jouduin olemaan, kun olo yhteisiä asioita.
Mulla loppui 2000-luvun alussa 22v salilla käynti kun sali maksaa aika paljon. Olin ehtinyt käymään jonkin aikaa. Terveysasiat tietysti tuli myös vastaan osittain. On inhaa katsoa kun tässä vieressä käy julkkiksia salilla hienoine autoineen, jotenkin karmivaa kun vertaa muiden tilanteeseen. En haluaisi tosin julkkissalia jossa musiikki jytkyy.
Kaipa ne työssä olevat haluavat päästä katsomaan alaspäin työttömiä, koska heidän mielestään jokainen on oman onnensa seppä, ja heillä on työ koska he ovat sen ansainneet. Jos taas on työtön, niin ihmisessä täytyy olla jotain vikaa, koska muuten maailma ei ole oikeudenmukainen. Vähintään laiska sohvalla makaaja, jonka olisi syytä hävetä.
Reipas ja urheileva työtön ei vastaa tätä kuvaa. Ei ymmärrä edes hävetä.
Tää on niin totta!