Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömän liikuntaharrastukset suututtavat työssäkäyviä

Vierailija
09.04.2025 |

Olen työtön tradenomi nainen, ja minulla on monta liikuntaharrastusta. Pari työssäkäyvää tuttavaa paheksuvat liikuntaharrastuksiani tyyliin miksi sitä työttömänä kotona maataan vaikka fyysistä kuntoa tuntuu olevan. Vaikka en ole sanonut heille mitään sellaista että olisin ilman töitä siksi kun fyysinen kunto ei kestä työntekoa, vaan olen siis TYÖTÖN, en työkyvytön. 

Mutta heidän suhtautumisensa minuun on että he tuntuvat pitävän minua jonain valetyökyvyttömyyseläkeläisenä, koska muutenhan minut olisi heidän mielestään "laitettu työkkäristä töihin kaupan kassalle tai siivousfirmaan". He eivät tunnu tajuavan että ei mitään kaupankassahommia ole kaikille työttömille eikä siivousfirmaankaan välttämättä pääse ilman alan työkokemusta. He itse ovat saaneet vakituiset työpaikat heti valmistumisen jälkeen eivätkä ole olleet päivääkään työttöminä.   

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku korkeastikoulutettukin voi olla työhaluinen, jolloin siivoustyökin kelpaa. Suurin osa varmaankin katsoo sitä nenänvartta pitkin ja on mieluummin työttömänä, kuin alentuisi tekemään töitä ihan omin käsin.

Vierailija
62/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Käyn päivittäin ulkokuntosalilla jossa vietän aikaa ja kuntoilen koko aamupäivän. Siitä leppoisasti kotiin aamiaiselle/lounaalle. Työssäkäyvät kireät orjat pistäytyvät max 30 minuutiksi masentuneina ähkimään kun taas itse teen rauhassa ja venyttelen kiireettä koko aamupäivän auringossa. Olen saanut kirpakkaa kommenttia orjilta ja se vain naurattaa vapaata miestä. Olen meinaan ihan jäätävässä tikissä noihin ahdistukseensa syöviin pullakäsiin verrattuna. 

M 34 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä harmittaa, kun meillä on aikaa lenkkeillä, käydä jumpissa, salilla. Ja vielä ruuhkattomaan aikaan.

Aikaa kyllä, mutta ei teillä varaa ole. Nuo jutut subventoidaan teille.

Kyllä mulla varaa on mutta itse en kuntoile. Mulla on muita mielenkiintoisempia harrastuksia joihin rahani käytän t: eri 

Vierailija
64/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä harmittaa, kun meillä on aikaa lenkkeillä, käydä jumpissa, salilla. Ja vielä ruuhkattomaan aikaan.

Mitenkäs se lenkillä käynti subventoidaan? Ulkosalit tai kunnan ylläpitämä punttis joka maksaaa tyyliin 10€ kk?

Vierailija
65/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku korkeastikoulutettukin voi olla työhaluinen, jolloin siivoustyökin kelpaa. Suurin osa varmaankin katsoo sitä nenänvartta pitkin ja on mieluummin työttömänä, kuin alentuisi tekemään töitä ihan omin käsin.

Nykyään siivoustöitäkään ei saa ilman työkokemusta siivoustöistä. 

Vierailija
66/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Vierailija
67/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse purjehdin ja poikkeilen clubbenilla lounassalaatilla, sekä golffaan, sekös työssäkäyviä v*tuttaa.

Vierailija
68/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

Vierailija
69/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hätää, työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Vierailija
70/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen siivousfirman pomo ja mieluummin palkkaan töihin ihmisiä joilla on laitoshuoltajan tutkinto tai muu siivousalaan liittyvä tutkinto ja työkokemusta alalta kuin työttömiä korkeastikoulutettuja joilla ei ole kokemusta siivoushommista.

Kerroppa miksi ihmeessä korkeastikoulutetut hakisi töihin siivoushommiin eikä niihin oman alan töihinsä?

kun , niitä oman alan töitä ei ole.SIKSI

Vierailija
71/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pöljäke olet, kun et osaa rahaa käyttää. I D I O O T T I olet ja työkyvytön, et sinä missään töissä käy kun hahmotus ei riitä säästämään 30e/kk salikorttiin.

Vierailija
72/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoojaksi on todella vaikea päästä. Tykkäisin kovasti siitä hommasta, mutta en ole juuri päässyt tekemään. 

Vierailija
73/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ainakin on varaa.

Sama täällä, osinkotuja sen verran vuodessa, ettei tarvitse mistään pihistellä. Mies myös suurituloinen. 

No sitten vedetään tämä kortti: Mies elättää ja suuret osinkotulot tai perinnöt🥱

Vierailija
74/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskorvauksen saa vaikka olisi kuinka rikas, kun vaan kehtaa hakea, eikä haittaa olla työttömän kirjoissa.

Kaikki kateelliset voivat myös ihan vapaasti irtisanoa itsensä tai lopettaa yrityksensä ja mennä työkkärin kirjoille työnhakijaksi ja saada sitä ruhtinaallista työttömyyskorvausta joskus kaikkien karenssien jälkeen. Tämä polku on auki aika lailla kaikille, jotka on täysi-ikäisiä eikä ole eläkkeellä.

Vierailija
75/75 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse purjehdin ja poikkeilen clubbenilla lounassalaatilla, sekä golffaan, sekös työssäkäyviä v*tuttaa.

Siis keitä työssä käyviä ? Sun ystäviäkö? Onko ne sulle kertoneet, että niitä vituttaa, vai mistä olet kuullut? Ei mua  ainakaan v*ta vaikka kiipeäisi perse edellä puuhun.