Työttömän liikuntaharrastukset suututtavat työssäkäyviä
Olen työtön tradenomi nainen, ja minulla on monta liikuntaharrastusta. Pari työssäkäyvää tuttavaa paheksuvat liikuntaharrastuksiani tyyliin miksi sitä työttömänä kotona maataan vaikka fyysistä kuntoa tuntuu olevan. Vaikka en ole sanonut heille mitään sellaista että olisin ilman töitä siksi kun fyysinen kunto ei kestä työntekoa, vaan olen siis TYÖTÖN, en työkyvytön.
Mutta heidän suhtautumisensa minuun on että he tuntuvat pitävän minua jonain valetyökyvyttömyyseläkeläisenä, koska muutenhan minut olisi heidän mielestään "laitettu työkkäristä töihin kaupan kassalle tai siivousfirmaan". He eivät tunnu tajuavan että ei mitään kaupankassahommia ole kaikille työttömille eikä siivousfirmaankaan välttämättä pääse ilman alan työkokemusta. He itse ovat saaneet vakituiset työpaikat heti valmistumisen jälkeen eivätkä ole olleet päivääkään työttöminä.
Kommentit (75)
"Työttömien joukossa on paljon työkyvyttömiä, joiden taustalta löytyy kehitysvamma."
https://www.potilaanlaakarilehti.fi/kommentit/voiko-aikuiselle-asettaa-…
Sitä kun pitää sortaa joitakin, vaikka työttömiä tunteakseen itsensä hiukan paremmaksi.
Musta olisi ihanaa jos ois jaksamista ja aikaa liikkua monipuolisesti töiden jälkeen. Mutta kun ei ole. Salaa olen kade työttömille jotka voi nukkua pitkät unet, käydä salilla ja lenkillä saman päivän aikana ilman että tarvii tunkea sinne salille ruuhka-aikaan. Tiedän henkilön joka ei edes halua mennä töihin ennen kuin ansiosidonnainen loppuu kokonaan, koska sit ku käy töissä ni ei oo aikaa ja jaksamista urheilla kunnolla. Ehkä mäkin sitten eläkkeellä jaksan, jos on vielä kropasta mitään jäljellä... :D
Synnynnäisenä aamuvirkkuna tuon asenteen kohtaa usein. Mikset mene töihin kun ei tunnu tuo aamuisin nouseminen olevan sulle vaikeaa? Faktahan on, ettei työtön voi puhua oikein kenenkään kanssa. Keskustelu kuitenkin aina ennemmin tai myöhemmin kaartuu siihen, että mitkä on sun natsat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin vuosia salilla työttömänä ja olin tosi hyvässä kunnossa ja penkistä nousi 100 kg painot. Se ärsytti työkkäriä ja ne sanoi olen työkuntoinen niin sanoin että ehkä olen mutta te ette ole minua palkkaamassa joten olen työtön.
Työkkäriä nyt ärsyttää kaikki, mikä viittaa työttömän hyvään elämänhallintaan.
Tuskinpa vaan. Ei edes ole mitään "työkkäriä" vaan ihmisiä, jotka on siellä vaan töissä. Ketään ei oikeasti kiinnosta.
Hieno oxymoroni, ei ole olemassa mitään, on vain ihmisiä töissä! Keskitysleirejäkään ei ollut ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Musta olisi ihanaa jos ois jaksamista ja aikaa liikkua monipuolisesti töiden jälkeen. Mutta kun ei ole. Salaa olen kade työttömille jotka voi nukkua pitkät unet, käydä salilla ja lenkillä saman päivän aikana ilman että tarvii tunkea sinne salille ruuhka-aikaan. Tiedän henkilön joka ei edes halua mennä töihin ennen kuin ansiosidonnainen loppuu kokonaan, koska sit ku käy töissä ni ei oo aikaa ja jaksamista urheilla kunnolla. Ehkä mäkin sitten eläkkeellä jaksan, jos on vielä kropasta mitään jäljellä... :D
Sitten teet vääränlaista työtä. Olen tehnyt koko elämäni fyysistä työtä mutta AINA sen lisäksi liikkunut säännöllisesti. Silloin jos en ole jaksanut niin se työ ei ole sopiva jos verottaa jaksamisen vapaa-ajasta.
Olen siivousfirman pomo ja mieluummin palkkaan töihin ihmisiä joilla on laitoshuoltajan tutkinto tai muu siivousalaan liittyvä tutkinto ja työkokemusta alalta kuin työttömiä korkeastikoulutettuja joilla ei ole kokemusta siivoushommista.
Joo, tuollaisia jotkut just on. Ihan kuin töihin vain mentäisiin.
Kaveri oli työttömänä ja kävi pari kertaa viikossa uimahallissa aamulla kun työttömät pääsi halvemmalla hinnalla. Istui porealtaassa ja katsoi ikkunasta ulos kun ihmiset kulki räntäsateessa kävellen ja pyörällä töihin. Kaveri vain oli miettinyt itsekseen onko tämä oikein kun hän lilluu porealtaassa? 😅
Sellaisia ne ihmiset on jotka on saaneet vakipestin. Haukkuvat työttömiä. Lisäksi luulevat olevansa niin erinomaisia että heille on annettu vakituinen työpaikka. Vaikka oikeasti ovat tavallistakin tavallisempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä harmittaa, kun meillä on aikaa lenkkeillä, käydä jumpissa, salilla. Ja vielä ruuhkattomaan aikaan.
Aikaa kyllä, mutta ei teillä varaa ole. Nuo jutut subventoidaan teille.
Lenkkeily ei maksa mitään ja salikorttikin maksaa vain 45€/6 kk
Vierailija kirjoitti:
Synnynnäisenä aamuvirkkuna tuon asenteen kohtaa usein. Mikset mene töihin kun ei tunnu tuo aamuisin nouseminen olevan sulle vaikeaa? Faktahan on, ettei työtön voi puhua oikein kenenkään kanssa. Keskustelu kuitenkin aina ennemmin tai myöhemmin kaartuu siihen, että mitkä on sun natsat.
Mulle taas on sanottu että sähän voisit ottaa hyvin iltatöitäkin vastaan kun sulla ei ole lapsia. Kyllä voisin, mutta kun en saa iltatöitäkään.
Mulle on sanottu työttömänä ollessa että menisit mansikanpoimintaan töihin, niillä on työvoimapula kun pitää ulkomailta asti ottaa thaikkuja työntekijöiksi. Eivät mansikkafirmat ota suomalaisia työttömiä töihin, ne ottavat thaikkuja siksi että niitä pystyy paremmin kyykyttämään kun eivät osaa kieltä eivätkä tunne Suomen lainsäädäntöä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanottu työttömänä ollessa että menisit mansikanpoimintaan töihin, niillä on työvoimapula kun pitää ulkomailta asti ottaa thaikkuja työntekijöiksi. Eivät mansikkafirmat ota suomalaisia työttömiä töihin, ne ottavat thaikkuja siksi että niitä pystyy paremmin kyykyttämään kun eivät osaa kieltä eivätkä tunne Suomen lainsäädäntöä.
Jotenkin tuntuu pahalta että pitää oletusarvoisesti olla tosi varovainen näinä päivinä työnantajien suhteen. Meinaan että ei tuollainen käytös heidän suunnaltaan rajoitu vain mansikanpoimintaan. Miksi tällainen on sallittua nykypäivän Suomessa?
Nuo tyypit joista kerroit ovat jotenkin kateellisia työttömille, luulevat että töihin pääsee kun menee. Luulevat että työttömästä on hauskaa lekotella työttömänä. Ovat varmaan itse jotenkin aikoinaan saaneet liian helpolla vakituisen työpaikan. Puuttuu perspektiivi siihen miten paljon joillain aloilla on pätkätöitä ja työttömyyttä.
Kaikesta sitä suomalaiset on kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Opit tästä varmaan sen että työttömyydestä ei kannata ihan kaikille kertoa. Itse olen vaan kertonut kun aika on että vaihdoin työpaikkaa, ilman että kerroin olleeni työttömänä siinä välissä. Näin pääsee helpommalla. Aito ystävä ei tuomitse tai paheksu työttömyyttä, sellaiselle voisin kertoa työttömyydestäni.
Vain duunarit paheksuvat työttömiä. Omistavassa luokassa ja jopa ylemmässä keskiluokassa on paljon ihmisiä, joita ei voisi vähempää kiinnostaa. Tämä loisittelija- ja työnvieroksujittelijaporukka ovat itse sitä r oskaväkeä, jota jopa työttömän kannattaa välttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle taas on sanottu että sähän voisit ottaa hyvin iltatöitäkin vastaan kun sulla ei ole lapsia. Kyllä voisin, mutta kun en saa iltatöitäkään.
Juu ja kaikilla on myös oikeus omaan elämäänsä ja katsoa sellaiset työajat, jotka sopivat itselle. Ei tmää niin mene, että se joka on eniten perse ruvella saa päättää kaikesta. Oma vika jos lisääntyy orjana.
Vierailija kirjoitti:
Olen siivousfirman pomo ja mieluummin palkkaan töihin ihmisiä joilla on laitoshuoltajan tutkinto tai muu siivousalaan liittyvä tutkinto ja työkokemusta alalta kuin työttömiä korkeastikoulutettuja joilla ei ole kokemusta siivoushommista.
Kerroppa miksi ihmeessä korkeastikoulutetut hakisi töihin siivoushommiin eikä niihin oman alan töihinsä?
Tuskinpa vaan. Ei edes ole mitään "työkkäriä" vaan ihmisiä, jotka on siellä vaan töissä. Ketään ei oikeasti kiinnosta.