Kerro yksi(kin) epäitsekäs syy hankkia lapsia...?
Eikö kaikki syyt ovat aika itsekkäitä? Tässä muutama:
1) "Haluan että joku hoitaa vanhana". Öö, eikö lapsella ole omakin elämä? Miksi et maksa omaa vanhuuden hoitoa säästämällä rahaa? Palkattoman työn teettäminen syyllistämisen/manipuloinnin keinoilla on moraalitonta. Hoidatko itse omat vanhempasi?
2) "Olen yksinäinen ja haluan seuraa ja pyyteetön rakkautta". Kannattaisiko ratkoa asiaa ensin terapiassa eikä laittaa kohtuutonta vastuuta viattomalle lapselle? Lapsi tarvitsee rakkautta, ei työvelvoitetta.
3) "Haluan jatkaa sukulinjaa ja perintöä". 99,9% ihmisistä on ihan taviksia jotka tekee tavallista tylsää työtä, ja suurin osa ei edes muista oman isoisovanhemman nimeä, että ei ole mennyt hyvin menneillä sukupolvilla. Miksi tavikset luulee olevansa jotain kuninkaallisia? 100v päästä 99,999% ihmiskunnan ihmisistä on unohdettu.
4) "Lapsestani voi kasvaa nero joka keksii huikeita asioita" Todenäköisempää on että lapselle tulee diabetes, verenpainetauti tai on työtön.
5) "Vanhempani haluavat lapsenlapsia". Mitä väliä sillä on mitä he haluavat? Pitäiskö vähitellen katkaista napanuora omiin vanhempiin?
6) "Haluan pelastaa parisuhteen". Ihan oikeasti, come on... korjaa ensin ongelma äläkä tuo uutta ongelmaa sen lisäksi..?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Olen valmis antamaan lapsille aikaani ja elättämään heidät vähintään 18-vuotiaiksi. No enkös vain olekin epäitsekäs:)
Miksi?
Lisää veronmaksajia ja armeijalle solttuja. Suomi<3
Kun fiksut ihmiset lisääntyvät, siitä hyötyvät kaikki.
Olen valmis antamaan lapsille aikaani ja elättämään heidät vähintään 18-vuotiaiksi. No enkös vain olekin epäitsekäs:)