Kokemuksia jalkalistaan laitettavasta rikkaimurista?
Onko oikeasti tehokas? Tekeekö sillä mitään? Ajatuksena kiinnostava, mutta toimiiko riittävästi ja imeekö roskat isoltakin alueelta?
Kommentit (4)
Eli hiekat on kyllä lakaistava siihen eteen ja sitten imaisee.
Tupuna
Meille laitettiin keittiön sokkeliin. Onhan se tehokas ja jos sinne lakasee roskat, sinne ne menee helposti, mutta se on kyllä jäänyt meillä aika vähälle käytölle, ehkä sen vuoksi, että meillä ei oikein ole paikkaa rikkaharjalle keittiössä. Sitä paitsi mulla on matot keittiössä ja niiltä on helpompi lakasta roskat rikkalapioon harjalla. Rikkalapion mä yleensä tyhjennän sitten ulos keittiön ovesta koska leivänmururoskat ei haittaa nurmikolla tai hangella, sinne ne maatuu. Eli ei siitä kovin paljon kannata maksaa, kyllä se sen rikkaharjan vaatii kuitenkin ja se ainakin meillä riittää. Keittiössämme tulee puuroskaakin aika paljon kun puuhellaan ja takkaan kannetaan puita, silti rikkaluukku on aika harvoin käytössä. Ehkä sitä ei aina muista olevan olemassa. Ihmiset vaan aika harvoin viitsii myöntää tehneensä jonkun " turhan" hankinnan, mulle se ei tee tiukkaa.
Vaatii kyllä rikkaharjan parikseen. Meillä keittiössä roskiksen ja leikkuulaudan läheisyydessä. Keittiössä on laattalattia ilman mattoja, joten puhtaanapito on helppoa. Leivinuunin puuroskat on mukava lakaista siihen imuun myös. Harmittaa, ettei tullut laitettua myös kuistille ja olohuoneen kakluunin viereen.
keskuspölynimuriin liitettävää? On hyvä ja yhtä tehokast tietysti mitä imuri mutta ei se itsestään mitään ime, kyllä ne muruset ja hiekat lattialta on sinne harjattava. Meillä on keittiössä ja päivittäin pikaseen lakaisen lattian sinne roskaluukkuun. Kuistillakin olisi ollut hyvä niin olisi saanut hiekatkin sinne.
Sanna