asumistukileikkaukset purevat
Nythän on oikeasti käynyt niin, että vuokralla asuvat ovat löytäneet jopa isompia asuntoja vuokralle halvemmalla kuin ennen. Sehän tarkoittaa vain sitä, että leikkaukset alkavat vihdoin puremaan vuokria alentavasti kuten niiden tarkoituskin oli
Lähde: YLE
Kommentit (59)
AP jatkaa vielä:
Lisäksi minua vaivaa peräsuolen laskeuma.
AP
Luulis nyt kommunistien olevan innoissaan, kun ei vuokratuet enää "valu" sinne rikkaitten ulkomaalaisten sioittajien taskuun verovapaasti, vaan vuokrat ovat vihdoin sittenkin lähteneet laskemaan
Isompi asunto halvemmalla ja ainoat kommentit ovat negatiivisia tähän uutiseen?
Niinkö.
Eilen oli jossakin lehdessä uutinen, että asunnottomuus, häädöt, vuokravelat ovat lisääntyneet, näiden asumistuen ja muisen sosiaalitukien leikkausten jälkeen.
Vuokrat eivät alene sillä että valtio leikkaa asumistukea!
Hyvä. Näin sen pitääkin toimia. Toisaalta olen sitä mieltä että vuokrakatto pitäisi ottaa taas käyttöön.
Kysely: Sosiaaliturvan leikkaukset ajaneet ihmisiä kadulle, itsetuhoajatuksiin sekä näkemään jopa nälkää
En viitsi linkittää, koska siellä on taas ihmisiä omilla kasvoillaan ja nimillään. mutta ylellä on kyllä juttua siitä kuinka jopa isompaan asuntoon vaihtamalla saa jo halvemman vuokran (suomeksi sanottuna kilpailuttamalla) Nyt on vuokraajan markkinat. Mutta se vaatii taas oma-aloitteisuutta, vanhasta pitää muuttaa pois
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Laatu on kehnompaa
68 neliöinen kolmio 4 vuotta vanha parkettia,eteislaatat ,sauna ,iiso parvke, mittatilauskeittiö, vuokra 550 sisältäen veden perusmaksun kk. itse maksaa tasauksen vuoden lopussa kun mittarit luetaan. aika kohtuullinen vuokra jkl.,keskustaan 2km. asunnon koko ei ratkaise, vaan vuokra. 2e ylittää kuntarajat,mutta hän olisi valmis maksamaan erotusta jopa satasen. yksityinen. edellinen vuokranantaja yksit ja vähän samoin, kesti 12 vuotta,pääsi uudiskohteeseen.
maksaa ajoissa ja kehutaan, voiko noin hyvin elää, uunikin kuin kukaan ei olisi käyttänyt, saunanlauteet kylpemisen ajaksi suojattu,se alinkin jakkara,olko-ovikin pestynä 4x vuosi, eli joku arvostaa tätäkin,ettei tule remontteja ja vakuusriitoja,siksi voi saada edullisemminkin asunnon. ei etkoja jatkoja,röökiä remuja,ei valituksia.
Ap luulee, että vain neliöt vaikuttaa vuokran määrää 🤣
Vierailija kirjoitti:
AP jatkaa vielä:
Lisäksi minua vaivaa peräsuolen laskeuma.
AP
ja mt ongelmat pahoin sillä joka moista kirjoittaa. hanki elämä.
Kieltämättä Tripla ja lentokentän tilat ovat kookkaita, ja kai halpoja. Asuinkumppanin valinta vaan ei onnistu enää siellä.
Suomi nousuun vaikka asunnottomien kustannuksella.
Kun hvyinvointi valtiota Helsingissä luodaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Laatu on kehnompaa
68 neliöinen kolmio 4 vuotta vanha parkettia,eteislaatat ,sauna ,iiso parvke, mittatilauskeittiö, vuokra 550 sisältäen veden perusmaksun kk. itse maksaa tasauksen vuoden lopussa kun mittarit luetaan. aika kohtuullinen vuokra jkl.,keskustaan 2km. asunnon koko ei ratkaise, vaan vuokra. 2e ylittää kuntarajat,mutta hän olisi valmis maksamaan erotusta jopa satasen. yksityinen. edellinen vuokranantaja yksit ja vähän samoin, kesti 12 vuotta,pääsi uudiskohteeseen.
maksaa ajoissa ja kehutaan, voiko noin hyvin elää, uunikin kuin kukaan ei olisi käyttänyt, saunanlauteet kylpemisen ajaksi suojattu,se alinkin jakkara,olko-ovikin pestynä 4x vuosi, eli joku arvostaa tätäkin,ettei tule remontteja ja vakuusriitoja,siksi voi saada edullisemminkin asunnon. ei etkoja jatkoja,röökiä remuja,ei valituksia.
Mitä?
Vierailija kirjoitti:
Ap luulee, että vain neliöt vaikuttaa vuokran määrää 🤣
ei aina. tuttu sai messutalon 2 v ajaksi vuokralle hintaan vuokra 580 e. se vuokra suuruus. erotuksen voi maksaa itse jos as tuki ei riitä koko vuokraan. tuossa tapauksessa omistajat lähtivät ulkomaille koko perhe miehen työn vuoksi. on kotimies ja vaihtaa suodattimet ilmastointiin, piha pysyy kunnossa . molemmat voittaa. joku asumistuki-tt henkilö asuu messutalossa joku ymmärtää väärin. tuolla vuokralla saisi sen pikku kaksion kunnalliseltakin, eli tulot menot samat valitsee kumman vaan. useamoi varmaan valitsisi tuon talon ja siellä yksin pari vuotta. miksi pitäis valita se kuntakaksio,kelalla samat menot jokatapuksessa.
Suomi ei joillain mittareilla ole enää pohjoismainen hyvinvointivaltio. Katsotaan nyt millaiseksi tämä menee ja ollaanko jossain vaiheessa vanhojen itäeuroopan maiden tasolla jos edes silläkään. Mutta kai sitä voi sanoa että kansa saa sitä mitä äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Näin sen pitääkin toimia. Toisaalta olen sitä mieltä että vuokrakatto pitäisi ottaa taas käyttöön.
Vuokrakatto on hyvä, mutta johtaisiko se taas 80-luvun tilanteeseen, ettei asuntoja riitä kaikille
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei joillain mittareilla ole enää pohjoismainen hyvinvointivaltio. Katsotaan nyt millaiseksi tämä menee ja ollaanko jossain vaiheessa vanhojen itäeuroopan maiden tasolla jos edes silläkään. Mutta kai sitä voi sanoa että kansa saa sitä mitä äänestää.
Tämä, huutavat juntit ja pikku tytöt ja pojat huutaa joka foorumilla terveisin jonne
Asumistuki vaan kokonaan pois.
Turha tuki.
Siitä jo tulisi säästöä.
The only fears we have to fear is these fears itself.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä Tripla ja lentokentän tilat ovat kookkaita, ja kai halpoja. Asuinkumppanin valinta vaan ei onnistu enää siellä.
Suomi nousuun vaikka asunnottomien kustannuksella.
Kun hvyinvointi valtiota Helsingissä luodaan...
Julkisivuduunarit ne Tallinnasta tuodaan
Minä vuokrasin 7000 neliökilometrin kokoisen pilvenpiirtäjän. Vuokra 2euroa/kk. Kaljat, ruoat, siivous ja vesi sisältyy vuokraan.
Terkuin Putleri Urpo kökkäreistä
Höpöhöpö
Laatu on kehnompaa